رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ آبان ۱۴۰۲

باغ وحش های یزد

اشتراک گذاری

یکی از جاذبه های گردشگری که هر شهری می تواند داشته باشد، باغ وحش است. یزد نیز از این قائده مستثنی نیست. سیری در ایران در این مطلب می خواهد به معرفی باغ وحش های یزد بپردازد. در کنار تماشای بافت تاریخی و جهانی یزد و بادگیرهای معروف یزد گذراندن زمان در کنار حیوانات بخصوص با کودکان می تواند سفر را لذت بخش کند. این کار هم هیجان انگیز است هم به کودکان احترام به حیوانات را می توان آموزش داد. امیدواریم که خاطره های خوشی برای شما و خانواده هایتان رقم بخورد.
محیط‌زیست و حیوانات از زمان وجود اولین انسان‌ها با زندگی بشر پیوند خورده‌اند و آشنایی با آن‌ها بسیار مهم است. کودکان خود را با حیوانات و داشتن رفتار درست با آن‌ها آشنا کنید. چرا که داشتن کره زمینی زیباتر برای آینده در گرو تلاش شما در این زمینه خواهد بود. رفتن به باغ‌وحش‌ها و بازدید از آن‌ها یکی از بهترین کارها در این زمینه خواهد بود.

باغ وحش های یزد

باغ حیوانات میبد

باغ حیوانات میبد که به‌نام باغ پرندگان میبد هم شناخته می‌شود ۸۰ گونه از پرندگان و خزندگان را در خود جای داده است. همچنین در این باغ علاوه‌بر پرندگان و خزندگان می‌توانید از چهارپایان بومی و غیر بومی هم دیدن کنید. این فضا علاوه‌بر اهداف سرگرمی، موارد فرهنگی و اجتماعی را هم دنبال می‌کند. این باغ مکان بسیار مناسبی برای گذراندن زمانی خوش همراه با آموزش و یادگیری خواهد بود. بچه‌ها یاد می‌گیرند که به جای ترس‌داشتن از پرندگان و سایر حیوانات با آن‌ها مهربان باشند و از تماشای آن‌ها لذت ببرند.
اگر برای سفر خود به یزد برنامه می‌ریزید، بازدید از این باغ حیوانات را هم در آن قرار دهید. این باغ در فضایی مناسب و به زیبایی طراحی شده است و راهنمایان به تعامل هرچه بهتر افراد با حیوانات کمک و دوستی آن‌ها با طبیعت و محیط‌زیست را محکم‌تر خواهند کرد. باغ حیوانات میبد با کمک به گذراندن زمانی مفید و لذت‌بخش به رواج فرهنگ محافظت از محیط‌زیست در جامعه هم کمک می‌کند.
آدرس: استان یزد، شهرستان میبد در شمال یزد، جاده میبد – اردکان، یک کیلومتر مانده به میدان شفق، دوربرگردان سمت چپ
ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۱۹:۰۰ الی ۲۲:۰۰

باغ وحش های یزد

برای آشنایی بیشتر با شهر یزد پیشنهاد می کنیم مطلب سیری در یزد را نیز مطالعه بفرمایید.

لیزارد لند یزد

در خانه‌ای تاریخی و زیبا به درون سرزمین سوسمارهای زنده وارد شوید. این مکان بهشت افراد علاقه‌مند خواهد بود؛ چرا که بیش‌از ۲۰ گونه جانوری اعم از سوسمارها، مارها، لاک‌پشت‌ها، عقرب‌ها، طوطی‌ها و گربه‌ها در این خانه زیبا جای داده شده‌اند. گذراندن زمان در این محل با توجه به محیط تاریخی و دلنشین آن و هیجان تماشای این گونه‌های جانوری خاطره‌ای خوش را برای شما رقم خواهد زد. در این مکان همراه راهنما شوید تا اطلاعاتی مفید را درباره این حیوانات یاد بگیرید.

باغ وحش های یزد

نیاز نیست از بودن در این مکان بترسید؛ چرا که خطری شما را تهدید نخواهد کرد. از طرفی بازدید از آن حتی گزینه خوبی برای مبارزه با ترس خود از این گونه‌های جانوری یعنی سوسمارها و مارها خواهد بود. این خانه با نام لیزارد لند در روزهای تعطیل شلوغ خواهد شد و افراد زیادی شامل مسافران و گردشگران همه‌روزه مشتاق بازدید از این مکان هستند. صبح‌ها زمان بهتری برای رفتن به این خانه شگفت‌انگیز است. این خانه در بافت تاریخی شهر قرار دارد و به همین دلیل کل فضای آن محله می‌تواند جای مناسبی برای گردشی خاص باشد.
آدرس: استان یزد، محله فهادان، کوچه حسینیه بزرگ فهادان
ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۹:۰۰ الی ۲۲:۰۰

باغ وحش های یزد

باغ آهو سریزد

اگر به یزد سفرکردید، حتما از شهرستان زیبای سریزد دیدن کنید. در این شهرستان علاوه‌بر بناهای تاریخی و شگفت‌انگیز یک مجموعه تفریحی با نام باغ آهو وجود دارد. در دل این محیط، که با دیوارهای بتنی برای محافظت از گونه‌های حیوانی محصور شده است، یک مجموعه گردشگری بسیار زیبا قرار دارد. جنگلی را تصور کنید که به‌راحتی می‌توانید در آن گردش کنید و از تمام خدمات رفاهی هم بهره ببرید. این باغ که نخستین مرکز پرورش و نگه‌داری از آهوی ایرانی شناخته می‌شود، خانه ۱۲۰ نوع پرنده و ده‌ها گونه علفخوار وحشی است.

باغ وحش های یزد

شما می‌توانید انواع پرنده‌ها مانند طاووس مصری، قو مشکی، طوطی کوتوله، غاز کانادایی و مرغ شاخ‌دار را در این باغ ببیند و تنها با قدم‌زدن در یک باغ با انواع زیادی از گوزن‌ها، آهوها، قوچ و میش آشنا شوید و حتی به آن‌ها نزدیک شده و نوازششان کنید. در این باغ رستوران و کافه هم یافت می‌شود. در این رستوران می‌توانید طعم گوشت لذیذ آهو و گوزن را بچشید یا در کافه زمانی خوش را به گپ‌زدن همراه با خوردن یک نوشیدنی خنک یا گرم خوشمزه بپردازید.

آدرس: استان یزد، شهرستان مهریز در جنوب یزد، کیلومتر ۲ جاده سریزد
ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۹:۰۰ الی ۲۱:۰۰

باغ وحش های یزد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *