رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ شهریور ۱۳۹۳

بازنشستگان و دانشجویان بسته های تشویقی سفر دریافت می کنند

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۶/۰۴ – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(istta) به نقل از تسنیم، مسعود سلطانی‌فر با حضور در برنامه صبح با خبر به مناسبت هفته دولت، برنامه‌ها و اقدامات سازمان میراث فرهنگی را طی یک سال گذشته تشریح کرد.

معاون رئیس‌جمهور با تأکید بر این که سازمان میراث فرهنگی با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام “سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی”، در هر دو عرصه اقتصادی و فرهنگی، مسئولیت و وظیفه دارد، افزود: اگر خمیرمایه مبانی اقتصاد مقاومتی که در اواخر سال ۱۳۹۲ توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد را استفاده از همه ظرفیت‌های اقتصادی برای مقابله با تهدیدات قلمداد کنیم، سازمان میراث فرهنگی در این عرصه ظرفیت‌های فراوانی دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با ابراز امیدواری نسبت به استفاده از ظرفیت‌های این سازمان در مسیر توسعه اقتصادی و خروج از رکود اقتصادی گفت: در عرصه گردشگری داخلی با جابه‌جایی ده‌ها میلیون نفر در کل کشور و استفاده هموطنان از تمامی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و زیارتی، تحرک ویژه‌ای در این بخش به وجود آمده است.

سلطانی‌فر در ارتباط با جذب گردشگر خارجی به عنوان یکی از رویکردهای جدی سازمان میراث فرهنگی، اظهار داشت: با توجه به تعامل مثبت دولت با کشورهای دنیا، دیپلماسی قوی برای حفظ منافع ملی و رسیدن به حقوق حقه مردم، امروز شاهد اشتیاق قابل توجه در بین گردشگران خارجی برای ورود به ایران و استفاده از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، زیارتی، طبیعی و سلامت هستیم.

وی افزود: در ۵ ماه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ورود گردشگران خارجی به کشور بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است، هتل‌های ۴ و ۵ ستاره شهرهای اصفهان، شیراز، یزد و کاشان تا ماه‌های آبان و آذر رزرو شده است و براساس اعلام جامعه تورگردانان ظرفیت بسیاری از هتل‌های کشور برای سال ۲۰۱۵هم در حال تکمیل‌ شدن است.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که در بخش گردشگری رونق قابل توجهی ایجاد شده است، تصریح کرد: ورود گردشگران خارجی ایجاد اشتغال را هم به همراه دارد، هر گردشگر اروپایی در کشور حدود ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار و گردشگران کشورهای حاشیه خلیج فارس تا ۳۰۰۰ دلار هزینه می‌کنند.

وی افزود: در سال ۱۳۹۲ در مجموع چهارمیلیون و ۸۰۰ هزار نفر ورودی داشتیم که از این تعداد ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر بودند که از این تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از عراق، ۵۰۰ هزار نفر از کشورهای حاشیه خلیج فارس و تعداد بسیاری از گردشگران از کشورهای اروپایی وارد ایران شدند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه از محل ورود این تعداد گردشگر به کشور رقمی بالغ بر ۵میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار نصیب کشور شده است، تصریح کرد: با وجود محدودیت‌ها امیدواریم روزبه‌روز آمار گردشگران خارجی را که برای استفاده از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، زیارتی و بخش بهداشت و درمان وارد کشورمان می‌شوند را افزایش دهیم.

سلطانی‌فر در تشریح دلیل هزینه بالای سفر در داخل کشور، اظهار داشت: این نکته در رابطه با تعدادی از شهرها درست است، در گردشگری دنیا دو فصل فعال و غیرفعال سفر وجود دارد، که کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست، فصل گردشگری فعال در کشور ما بین ۱۰۵ نا ۱۱۰ روز است که این ایام شامل تعطیلات نوروز، دو ماه پایانی تابستان و برخی تعطیلات چند روزه است.

وی با تاکید بر اینکه ارائه بسته‌های تشویقی در فصل غیرفعال که شامل ۲۵۰ روز از سال می‌شود، موجب رونق گردشگری داخلی و پویایی بخش‌های خدماتی در بخش گردشگری خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: باید مجموعه‌ای از عوامل دست‌اندرکار در حوزه گردشگری همکاری و مشارکت کنند تا با ارائه بسته‌های تشویقی، اقشاری از مردم را به سفر در ایام غیرفعال سفر تشویق کنیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی مکانی و زمانی سفر یکی از رویکردهای جدی سازمان میراث فرهنگی در بخش گردشگری داخلی است از برنامه‌ریزی برای ارائه بسته‌های تشویقی و تخفیف‌های ویژه به ۴ میلیون بازنشسته برای ترغیب آنها به سفر در ایام غیر پیک، خبر داد و یادآور شد: براساس توافق‌های انجام شده این بسته‌های تشویقی به بازنشستگان و دانشجویان ارائه می‌شود.

سلطانی‌فر تصریح کرد: باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها، ارائه بسته‌های تشویقی گردشگری با قیمت‌های متنوع را برنامه‌ریزی کنیم چراکه با اعطای این تسهیلات بخش عمده‌ای از مشکلات بخش گردشگری داخلی کاهش پیدا می‌کند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مجموعه بخش خصوصی باید در این راستا برنامه‌ریزی و جهت‌گیری درستی داشته باشد، اضافه کرد: هزینه اقامت در هتل دارای یک سقف مشخص است که هتلداران باید آن را رعایت کنند، مدیران مراکز اقامتی و هتل‌ها می‌توانند با ارائه تخفیف ۳۰ تا ۴۰ درصدی در ایام غیر فعال سفر، ظرفیت اشغال هتل خود را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه گردشگری در ایران با سرعت رو به توسعه است، گفت: به دلیل رویکرد مثبت دولت در تعامل با دنیا و وجود جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی، زیارتی، توریسم سلامت و حلال، امروز گردشگران بسیاری علاقه‌مند سفر به ایران هستند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با یادآوری این نکته که حدود یک میلیون سایت، بنا و محوطه تاریخی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۳۱ هزار و ۱۰۰ اثر شناسایی و ثبت ملی شده و ۱۷ اثر در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است، افزود: آنچه امروز به عنوان میراث فرهنگی و تاریخی ایران در معرض دید گردشگران است، کمتر از ۴ درصد بضاعت کشور ما در این بخش است، ما امروز به صورت بالفعل جزء ۱۰ کشور برتر دنیا از لحاظ جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی هستیم اما به صورت بالقوه می‌توانیم جزء ۲ یا۳ کشور اول دنیا باشیم.

معاون رئیس جمهور، جاذبه‌های زیارتی و طبیعی کشورمان را قابل توجه دانست و تصریح کرد: جاذبه‌های مذهبی و زیارتی که در کشور وجود دارد مورد توجه بسیاری از گردشگران است، همچنین در بخش گردشگری طبیعی کشور، کویر یک فرصت بسیار قابل توجه برای جذب گردشگران اروپایی است.

سلطانی‌فر افزود: همه استان‌های ایران در بخش گردشگری دارای ظرفیت هستند و هموطنان باید علاوه بر مقاصد قبلی، مقاصد جدید و استان‌های جدید را به برنامه گردشگری خود اضافه کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به تاثیر سه بخش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر روی هم، ادامه داد: کشور ما یکی از سه قطب تولیدکننده صنایع‌دستی است در این مسیر صنایع دستی ما با چین و هند در حال رقابت است، ما در بخش بازاریابی و بازرگانی صنایع دستی با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: از ۴۶۰ رشته فعال صنایع دستی در دنیا، هنرمندان و تولیدکنندگان چیره‌دست صنایع دستی کشور ما در ۳۶۰ رشته فعال هستند، در حال حاضربا احتساب افرادی که در بخش بافندگی فرش مشغول هستند، ۲ میلیون نفر در حوزه صنایع‌دستی فعالیت دارند و در بسیاری از رشته‌های صنایع‌دستی اعم از معرق، منبت، قلم‌زنی و… هنرمندان ما در دنیا حرف اول را می‌زنند.

معاون رئیس‌جمهور، صنایع‌دستی را به عنوان صنعت سبز که دارای ارزش افزوده بسیار است، معرفی کرد و گفت: ارزآوری، ایجاد اشتغال پایدار و آلاینده نبودن، می‌تواند صنایع‌دستی را به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای حل مشکلات اقتصادی معرفی کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در ادامه با اشاره به اینکه دولت در یک سال گذشته در مهار تورم و کاهش نرخ تورم کارنامه قابل قبولی داشته است، افزود: گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند در عرصه رونق اقتصادی مملکت تاثیرگذار باشد.

سلطانی‌فر یادآور شد: بیش از ۹۵ درصد گردشگران ورودی به کشور ما برای استفاده از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، زیارتی و فرهنگی وارد ایران می‌شوند و در بدو ورود از طریق تورلیدرها با ملاحظات فرهنگی و ایدئولوژیک کشور ما آشنا می‌شوند.

وی تصریح کرد: در ۷ ماه گذشته حتی یک گزارش از تورهای خارجی مبنی بر عدم رعایت ملاحظات فرهنگی ارائه نشده است بلکه تمامی توریست‌ها خودشان را ملزم به رعایت مسائل فرهنگی و ایدئولوژیکی کشور ما می‌دانند.

معاون رئیس‌جمهور اضافه کرد: بیش از ۹۹ درصد گردشگرانی که به ایران می‌آیند، با ورود به کشورمان ساختارهای ذهنی منفی که رسانه‌های صهیونیستی ایجاد کرده‌اند در آنها فرو می‌ریزند و زمانی که به کشورشان بازمی‌گردند مروج فرهنگ، تاریخ و تمدن می‌شوند.

0000000e3 بازنشستگان و دانشجویان بسته های تشویقی سفر دریافت می کنند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *