رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۰ مهر ۱۴۰۲

بازار کفش تبریز کجاست ؟ باشماخچی بازار

اشتراک گذاری

بازار کفش تبریز یا همان باشماخچی بازار در واقع بخشی از بازار بزرگ سرپوشیده تبریز همان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان می باشد.محدوده بازار کفش تبریز از خیابان دارایی تا روبروی مسجد مقبره در راسته بازار جدید ادامه دارد. تمام مغازه ها در یک طبقه واقع شده اند برخی خرده فروش و برخی عمده فروش هستند. بازار تبریز بخاطر شهرت جهانی که کسب کرده است توریست های داخلی و خارجی بسیاری را به خود جذب می کند. گردشگران داخلی و خارجی سالیانه هنگام بازدید از این بازار تاریخی، از بازار کفش تبریز نیز دیدن می کنند.

بازار کفش تبریز

در ایام سفر، این مکان محل گردش و خرید کفش بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی باشد. بارها مشاهده شده است که توریست های خارجی هنگام گردش در این بازار سنتی، مشاهده غرفه های آجری و طاق های آن و مردم بیشماری که در آن رفت و آمد میکنند با بهت و حیرت در حالت های مختلف، مشغول گرفتن عکس های یادگاری می باشند.

شغل های موجود در این بازار

از نظر شغلی بنکداری کفش، عمده و خرده فروشی کفش و زیره از مشاغل این راسته بازار می باشد. این بازار بصورت مستقیم و غیر مستقیم به کسب در آمد و امرار معاش خانواده های زیادی از قبیل فروشگاه داران، فروشندگان، تولید کنندگان خرد صنایع چرمی، کارگران، رانندگان و سایر افراد کمک می کند.
این بازار ها روزانه تاجرانی از سرتاسر نقاط دنیا به خود جذب می کند و با صادرات کفش به سرتاسر نقاط جهان، علاوه بر اشتغال ذایی و پر آوازه تر کردن نام کفش تبریز، با وارد کردن ارز به داخل این مرز و بوم به اقتصاد کشور نیز کمک می کند.

بازار کفش تبریز

تبریز قطب صنعتی چرم و کفش کشور

تبریز به عنوان یکی از مهمترین قطب های اصلی صنعت چرم کشور می باشد. که با بیش از ۵۰۰ تولیدی فعال چرم در چرمشهر تبریز ( واقع در مایان ) سهم بزرگی در تامین چرم مورد نیاز تولیدی های کفش و صنایع چرمی و معرفی آن به بازار های جهانی ایفاء می کند.

ویترین فروشگاه های بازار کفش تبریز ( باشماخچی بازار ) در بزرگترین بازار سرپوشیده جهان، بیانگر هنر، دانش و تخصص صنعت گران آذربایجانی می باشد. در این بازار شما می توانید انواع کفش مجلسی، رسمی و پرسنلی، تابستانی و صندل، راحتی و طبی،بوت و نیم بوت، کفش کار و انواع کفش ورزشی را پیدا کرده و بصورت خرید عمده کفش و خرده تهیه کنید.

بازار کفش تبریز

کفش چرمی در بازار کفش تبریز

اکثر کفش هایی که در این مغازه ها به فروش می رسد چرم به معنای واقعی بوده و محصول تولیدی های کفش خود تبریز می باشد. کفش های اصیل چرمی تبریز بخاطر کیفیتی که دارند می توانند چندین برابر رقبای خارجی در پای شما عمر داشته باشند. با این وجود سود جویانی هستند که همواره اجناس تقلبی را در قالب کفش تبریز به فروش می رسانند. به همین دلیل باید از فروشگاههای معتبر کفش خود را تهیه کنید.

ساعات کاری بازار کفش تبریز

ساعت کاری بازار کفش تبریز همه روزه از ۸ صبح الی ۷ عصر به غیر از روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته است.

بازار کفش تبریز

نحوه دسترسی به بازار کفش تبریز

آدرس: استان آذربایجان شرقی، تبریز، بلوار شهدا، دارایی – مدنی ۱، باشماخچی بازاری.

بازار کفش تبریز

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *