جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

«این تفاهم‌نامه یک فرصت ایده‌آل است»

تاریخ بروزرسانی :
۲۳ فروردین ۱۳۹۴

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۱/۲۴-آرش رصافی گفت: با اتخاذ یک ساز و کار اجرایی و نظارتی مناسب، تفاهم‌نامه همکاری با شبکه مستند سیما به یک فرصت ایده‌آل برای دفاتر و فیلم‌سازان سراسر کشور تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا،در پی انتشار خبر امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین انجمن سینمای جوانان ایران و شبکه مستند سیما در جهت تولید ۱۰۰ مستند کوتاه با موضوع گردشگری و با محوریت فرهنگ بومی مناطق مختلف کشور، آرش رصافی معاون تولید و پشتیبانی فنی انجمن آن را یک فرصت ایده‌آل در راستای طرح‌های کلان انجمن از جمله تمرکز زدایی و توجه به فیلم سازان سراسر کشور توصیف کرد.

رصافی در خصوص مفاد این تفاهم‌نامه و اهداف آن گفت: انجمن سینمای جوانان ایران طی یک تفاهم‌نامه همکاری با شبکه مستند سیما، ۱۰۰ مستند کوتاه تولید خواهد کرد که محوریت موضوعی آنها فرهنگ بومی مناطق مختلف ایران، تنوع فرهنگ‌ها، آداب، سنن، جغرافیای شهری و محیطی، مسائل اختصاصی، اجتماعی، معماری و هنرهای دستی و سنتی خواهد بود.

وی با اشاره به سیاست تمرکززدایی انجمن افزود :سعی می‌شود این اتفاق به شکل یک فرصت در اختیار دفاتر انجمن در سراسر کشور قرار گیرد به نحوی که ساز و کار و روش‌های اجرایی آن به تمامی در دفاتر انجمن مدیریت شود. به همین منظور در ستاد مرکزی انجمن شرایطی را مهیا خواهیم کرد که فیلم‌سازانی که شرایط و قابلیت‌های ساخت چنین مستندهایی را دارا هستند زیر نظر دفاتر انجمن در سراسر کشور این فیلم‌ها را تولید کنند.

معاون تولیدات و پشتیبانی فنی انجمن در خصوص مهم‌ترین ویژگی این تفاهم نامه افزود:این فرصت بسیار خوبی است که فیلم‌های کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران از طریق تلویزیون به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رسانه‌هایی که همواره برای پخش فیلم کوتاه مطرح بوده به نمایش درآید. در عین حال یکی از دغدغه‌های اساسی حوزه فیلم کوتاه یعنی حقوق مؤلف فیلم‌ها نیز طی این همکاری به شکل مشخص و اصولی رعایت خواهد شد.

رصافی در خصوص ابعاد مضمونی ۱۰۰ مستند کوتاه در دست تولید خاطر نشان کرد: در خصوص تنوع موضوعی نیز ترجیح بر این خواهد بود که تنوع مضمونی مشخصی وجود داشته باشد و اشکال مختلف فرهنگ بومی اقوام ایرانی چون معماری، آداب و رسوم، پوشش، شیوه زندگی، هنرهای دستی و موارد دیگر در قالب این مستندها تا حد امکان پرداخته شود.

وی گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های این رویداد که با اجرای یک سازوکار نظارتی مناسب شکل خواهد گرفت، بالا رفتن سطح کیفی فیلم‌ها و رونق بخشیدن به تولید فیلم در دفاتر انجمن خواهد بود. اتفاقی که باعث تأکید روی این مسئله خواهد شد که فیلم کوتاه در صورت برخورداری از سطح کیفی مناسب می‌تواند مخاطب تلویزیون را هم جذب و راضی نگه دارد.

رصافی با اشاره به این مورد که ضوابط جزئی این پروژه هنوز در دست تدوین و تصمیم‌گیری است خاطرنشان کرد: با توجه به فرصت و شرایط پیش آمده، هر مستندساز امکان ساخت حداقل یک فیلم را خواهد داشت. با این حال طی گزینشی که در بین مستندسازان شهرها و استان‌های مختلف توسط مدیران استانی و دفاتر انجام خواهد شد در صورت وجود توانایی، محدودیتی در خصوص تعداد فیلم‌هایی که یک مستندساز می‌تواند تولید کند وجود نخواهد داشت. اگرچه با توجه به شرایط و تأکید روی کیفیت آثار این امکان جز در موارد خاص اساساً قابل‌ حصول نخواهد بود.

965 «این تفاهم‌نامه یک فرصت ایده‌آل است»

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *