رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ دی ۱۳۹۳

ایجاد دهکده‌های گردشگری در مناطق ساحلی

اشتراک گذاری

تاریخ خبر:۱۳۹۳/۱۰/۰۳-به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از مانا، مسعود سلطانی‌فر رییس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه دهکده‌‌های ساحلی گردشگری در نوار ساحلی استان های جنوب کشور ایجاد می شود اظهار داشت: در شمال کشور ۹۰۰ کیلومتر ساحل وجود دارد که با تراکم ومراجعه بسیار بالا و امکانات محدود روبه رو است.

وی با بیان اینکه نقاط مستعد ساحلی در مناطق جنوبی کشور برای سرمایه گذاری ویژه دهکده گردشگری شناسایی و انتخاب می‌شود اضافه کرد: با انتخاب نقاط دارای جاذبه‌های بسیار زیبا ومنحصر به فرد طبیعی، زیربناها با سرمایه گذاری دولتی فراهم می‌شود و سپس در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.

سلطانی فر با بیان اینکه استان بوشهر محل مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است افزود: تاکنون سرمایه گذاری دولت در استان بوشهر در حوزه انرژی بوده که با توجه به وجود حدود ۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در استان و داشتن جاذبه‌های زیبا ومناسب اکنون شش نقطه برای ایجاد دهکده گردشگری شناسایی شده که سه نقطه آن انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه مطالعات ساخت دهکده‌های گردشگری ساحلی آغاز شده گفت: استان ساحلی بوشهر استانی زیبا و دارای جاذبه‌های منحصر بفرد است که اقدامات لازم برای ایجاد زیرساخت‌ها از محل اعتبارات دولتی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر تکمیل شدن نوار ساحلی بوشهر گفت: اکنون برای ساخت نوار ساحلی بوشهر اقداماتی انجام شده که باید این پروژه تکمیل شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب ‌تاکید فراوانی برای ایجاد گردشگری ساحلی دارند، افزود: بنا است با مشارکت بخش خصوصی، گردشگری ساحلی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای قابلیت‌های مهمی در حوزه گردشگری ساحلی است، بیان کرد: این استان ساحلی قابلیت‌های مهمی به ویژه در حوزه اکوتوریسم دارد که می‌توان آن‌ها را به فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران تبدیل کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: چشم اندازها و مناظر اکوتوریستی مناطق ساحلی کم نظیر است این مناطق با چشم انداز بی‌نظیر و مشرف به دریا می‌توانند منطقه منحصر به فردی برای گردشگری باشند.

110 ایجاد دهکده‌های گردشگری در مناطق ساحلی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *