رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ اسفند ۱۳۹۶

اولین رستوران شناور ایران، امروز به آب انداخته شد

لینک این مطلب کپی شد!

در غوغای خبرها از فوتوشوت های هیجان انگیز فوق ستاره های هالیوود در شب طوفانی دالبی تیتر لس آنجلس که دنیا با صاحبان اسکار ۲۰۱۸ آشنا شد، ۲ خبر مهم، امروز برای ایران و صنعت گردشگری کشورمان منتشر شد. یکی رونمایی از ۵۶ اثر موزه لوور پاریس در موزه ملی ایران با حضور وزیر خارجه فرانسه و وزیر خارجه ایران که دوشنبه عصر اتفاق افتاد و دیگری، رونمایی از نخستین رستوران آکواریوم غرب آسیا در خرمشهر.

این اتفاقات، خبرهای خوشی برای رونق گردشگری تاریخی و گردشگری طبیعی کشور است که می تواند نویدبخش روزهای خوبی برای صنعت گردشگری ایران در سال ۹۷ باشد.

اوایل صبح امروز، بزرگترین شناور آکواریومی جهان با تخصص مهندسان ایرانی در بندر خرمشهر به آب انداخته شد. با تولید شناور رستوران آکواریومی موسوم به اآنس «فرمانروای آبها» ایران به سومین تولید کننده این کلاس از شناورها با این کاربرد تبدیل شد.
کاربری این شناور بارج مانند تبدیل شدنش به یک رستوران دریایی است که با بدنه ای شیشه ای مقاوم در برابر فشار و ضربه به گردشگران امکان می دهد در عمق آبهای نیلگون خلیج فارس قرار گیرند و از نزدیک زیبایی های دریا را نظاره گر باشند.این شناور دانش بنیان قرار است امروز مسیر جزیره کیش را برای استقرار در آبهای مرجانی خلیج فارس پیش بگیرد.

 اولین رستوران شناور ایران، امروز به آب انداخته شد

برای ساخت شناور رستوران آکواریومی اآنس به طول ۲۴ متر، پهنای ۱۵ متر و آبخور ۳ و نیم متر ۲۴ ماه زمان صرف شده است. ارتفاع این شناور هم ۸ متر عنوان شده است و میتواند ۲۰۰ گردشگری را به عمق ۲۰ متری خلیج همیشه فارس برده تا هم زیبایی های این خلیج نیلگون را تماشا کنند و هم در یک رستوران دریایی، طعم و مزه غذاهای ایرانی را تجربه کنند. تجربه ای شگفت انگیز برای عاشقان گردشگری در دریا.

طراحی و ساخت این رستوران شناور آکواریومی، ۷۲۰ روز به طول انجامیده است و آن طور که خانم مهندس قاسمی، طراح ارشد این شناور به خبرگزاری ها گفته ، برای ایده پردازی و طراحی الگو این شناور، تیم طراحی به کشورهای مختلف سفر کرده است. این شناور ۵۰۰ تنی، فناوری بالایی در طراحی و ساخت دارد که با ۹۵ درصد دانش و متریال داخلی ساخته شده است.
شیشه های این شناور کاملا ضد ضربه بوده به گونه ای که میتواند صدها گردشگر را به عمق بیست متری خلیج فارس ببرد تا دنیای شگفت انگیز زیر آب را در کارون نظاره گر باشند. در طبقه اول این رستوران شناور، تماشای بخشی از تنوع زیستی خلیج فارس در اختیار گردشگران قرار می گیرد و در طبقه دوم، مسافران میتوانند پهنای خلیج فارس را از شیشه های این شناور که هم سطح آب است، تماشا کنند.

امیدواریم طراحی و ساخت چنین شناورهایی برای رونق گردشگری در نقاط شمالی ایران در دستور کار شرکت های دانش بنیان و فعال در عرصه گردشگری کشور قرار بگیرد. هنوز جزییاتی درباره شیوه ثبت نام و قیمت گذاری بلیط این رستوران شناور دریایی جنوب ایران منتشر نشده است.
اگر در نوروز ۹۷ مسافر خرمشهر شدید، از این رستوران شناور دریایی استفاده کنید. علاقمندان سفر نوروزی به عمان هم میتوانند از مناطق بندری جنوب، با کشتی های مسافربری لوکس، به مسقط، پایتخت دیدنی سلطان نشین عمان سفر کنند. گفتنی است، نخستین رستوران شناور اردبیل نیز چند ماه پیش به آب انداخته شد و فرصت خوب دیگری برای گردشگران آبی در سفر نوروزی به این استان فراهم میکند.

منبع:روزیاتو

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *