رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ شهریور ۱۳۹۹

اولین برج مسکونی تهران

اشتراک گذاری

اولین برج مسکونی تهران در چه تاریخی ساخته شد؟شاید این سوال برای خیلی ها بوجود آمده باشد ، در اینجا با پاسخ این سوال در خدمت شما هستیم .در دو دهه اخیر گرانی زمین و محدودیت فضا و منابع، شرایط متفاوتی را بر فعالیت‌های ساختمانی و احداث مجتمع‌های مسکونی در تهران تحمیل کرده و در نتیجه رشد افقی شهر، در مناطق مختلف از طریق برج‌سازی به رشد عمودی مبدل شده است.

اولین برج مسکونی تهران
ساخت برج از حدود پانزده سال پیش و در پی افزایش نجومی قیمت ساختمان و رشد روزافزون تقاضا، رونق گرفت تا جایی که امروز تقریبا بخش بزرگی از شمال شهر تهران و مناطقی از شمال غربی شهر مملو از برج‌هایی است که بسیاری از آنها از برج‌های دوران پیش از انقلاب هم بلندتر و چشمگیرتر هستند.
برج‌های دوقلوی سامان از نخستین ساختمان های بلند مسکونی در تهران هستند که در بلوار کشاورز (بلوار الیزابت) ساخته شدند. برج‌های سامان ۲۲ طبقه و ۷۲ متر بلندا دارند. معمار این برج عبدالعزیز فرمانفرمائیان بود که این پروژه را در سال ۱۳۴۸ آغاز و در سال ۱۳۴۹ به بهره‌برداری رسیدند.

اولین برج مسکونی تهران

ساخت این برج‌های دوقلو روی هم رفته تنها ۲۱۰ روز به درازا کشید، که به طور میانگین در هر ۱۰ روز یک طبقه ساخته شد.این ساختمان از اندک شمار تجربه‌های مهندسی ایران در به‌کارگیری قطعات پیش‌ساخته به‌شمار می‌رود.مجتمع مسکونی سامان، اولین برج تهران است ،که بسیار محکم و طبق قوانین برج سازی از نظر مقاومت در برابر زلزله و … ساخته شده است‌، به گونه‌ای که در زمان جنگ مردم از پارکینگ‌های آن برای پناهگاه استفاده می‌کردند.

این مجتمع مسکونی براساس الگوهای امریکایی، با مساحت ۳۳۰۰۰ متر مربع، ساخته شده و متشکل از دو بلوک ۲۲طبقه‌ هر کدام با سه طبقه پارکینگ و واحد تجاری است‌. بلوک اول که زیر بنای بیش‌تری نسبت به بلوک دوم داردو هر طبقه بین چهار تا هفت واحد است که با توجه به متراژ ۶۰۰ متری هر طبقه در این برج‌ها، طبقه اول و آخر به صورت دوبلکس ساخته شده است‌.

اولین برج مسکونی تهران

در ابتدا بلوک اول تجاری بود، ولی بعداً به مسکونی تبدیل شد. اما بلوک دوم از ابتدا جنبه مسکونی داشته است‌.طراحی داخلی و فضاسازی واحدهای مسکونی به گونه‌ای است که چشم انداز شهر تهران در تمامی طبقات قابل رؤیت است‌.شرکت‌های فرانسوی، طراح و سازنده واحدها، ویژگی‌های روانی و رفاهی را در ساخت این واحدها در نظر داشته‌اند.این مجتمع مرکز تجاری قدیمی و همچنین مسجدی داردکه بعد از انقلاب راه‌اندازی شده است‌.

نحوه دسترسی به برجهای سامان

آدرس: تهران، خیابان بلوار کشاورز، برج سامان

اولین برج مسکونی تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *