رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ اسفند ۱۳۹۶

امکان سفر به سیستان و بلوچستان برای گردشگران باید آسان شود

اشتراک گذاری

ستاندار سیستان و بلوچستان گفت: با در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم در زمینه جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، مراکز خدماتی، موقعیت‌های جغرافیایی و ارزان کردن سفر؛ باید زمینه حضور گردشگران در این استان را آسان‌تر کنیم.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محبی استاندار سیستان و بلوچستان نشست شورای راهبردی گردشگری استان گفت: با در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم در زمینه جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، مراکز خدماتی، موقعیت‌های جغرافیایی و ارزان کردن سفر؛ باید زمینه حضور گردشگران در این استان را آسان‌تر کنیم.

سید دانیال محبی افزود: گردشگر به جایی سفر می‌کند که زمانی کوتاه برای رسیدن به مقصد طی کند و سفر به آنجا ارزان باشد.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان استانی گسترده و پهناور است و باید امکان حضور گردشگران را در مکان‌هایی که جذابیت‌های خاصی دارند فراهم کرد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری در زمینه گردشگری در سیستان و بلوچستان گفت: سرمایه گذاران زیادی در این استان هستند، اما علاقه به سرمایه گذاری در این حوزه کمتر وجود دارد بنابراین باید کاستی‌ها را ببینیم و ظرفیت‌ها را بسنجیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: در قطار‌های گردشگری رسیدن به مقصد هدف اصلی نیست بلکه نفس سفر و لذت بردن از مسیر مدنظر است.

 امکان سفر به سیستان و بلوچستان برای گردشگران باید آسان شود

سیدمحمدرضا واعظی مقدم افزود: یکی از مسائل مهم در این گونه قطارها، انتخاب مسیر آن است و معمولا مسیر‌هایی برای این قطار‌ها انتخاب می‌شود که دارای بیشترین جذابیت به لحاظ بصری برای گردشگر داشته باشد.

وی با اشاره گردشگری سلامت افزود: گردشگری سلامت می‌تواند مزیت‌های تجاری زیادی برای سیستان و بلوچستان داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده سیستان و بلوچستان در حوزه سلامت بیان کرد: این استان به دلیل همجواری با کشور‌های افغانستان، پاکستان و عمان فرصت‌های خوبی دارد تا سهم خود را از این بازار کسب کند.

سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صد‌ها اثر تاریخی، فرهنگی و مکان‌های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازار‌های متعدد با کالا‌های داخلی و خارجی و منطقه آزاد تجاری از استان‌های گردشگر پذیر کشور است.

مرز‌های طولانی زمینی و دریایی در کنار سد‌ها و رودخانه‌های متعدد، باغ‌های میوه‌های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی‌ها و جاذبه‌های گردشگری این استان است.

سفر به سیستان و بلوچستان از راه‌های هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان – زابل – زاهدان، کرمان – زاهدان، کرمان – ایرانشهر و جاسک – کنارک – چابهار امکان پذیر است.

سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۷ هزار کیلومترمربع و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت، پهناورترین استان کشور به شمار می‌رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *