رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۹ آبان ۱۳۹۴

اقامت ۵۸ هزار نفر شب گردشگر خارجی در فارس طی ۵ ماه

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۸/۱۹- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: تا پایان مرداد ماه امسال ۵۸ هزار نفر شب گردشگر خارجی در فارس اقامت داشته‌اند که این رقم نسبت به سنوات گذشته افزایش چشمگیری دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، سیدموید حسینی‌نژاد دوشنبه ۱۸ آبان در نشست رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای خارجی و فعالان گردشگری بخش خصوصی استان فارس، در شیراز، گفت: طبق آمارهای ارایه شده اقامت گردشگران فارس در سال ۹۲، بیش از ۵۳ هزار نفر شب و در سال نود و سه ۱۱۰ هزار نفر شب بوده است.

محسن‌نژاد با اشاره به جاذبه‌های مذهبی، تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان فارس، گفت: فارس یکی از ۳ استان برتر کشور در زمینه گردشگری است که علاوه بر موارد مشترک در حوزه گردشگری، قابلیت‌های بسیاری برای جذب گردشگران سلامت دارد.

وی با بیان این که استان فارس با بیش از هزار و ۴۰۸ بقعه متبرک و امامزاده واجب‌التکریم و با داشتن بیش از ۳ هزار اثر ثبت شده در فهرست ملی، رتبه اول کشور را در این زمینه‌ها دارد، اضافه کرد: در فارس ۷۰۰ نقطه طبیعی شناسایی شده که هر یک دارای جاذبه ویژه و منحصر به فردی است.

محسن‌نژاد، با یادآوری این‌که فارس فرصت‌های مناسب گردشگری بسیاری دارد، لزوم بازاریابی برای جذب گردشگر را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حال حاضر بازارهای و کشورهای هدف گردشگری فارس کشورهای آلمان، اتریش، سوئیس، انگلیس، فرانسه و کشورهای آسیایی مانند ژاپن، چین، کره جنوبی،‌ عراق، عمان، کویت، بحرین و امارات است.

وی با بیان این که بازاریابی و تبلیغات، شرکت در نمایشگاه های تخصصی گردشگری کشورها و شهرهای هدف تاثیر به سزایی در توسعه گردشگری استان دارد، افزود: ارایه خدمات مناسب و تسهیلات لازم به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری هم‌چنین توسعه زیر ساخت‌ها در این حوزه در دستور کار است و امیدواریم با سرمایه گذاری‌هایی که در این عرصه انجام شده و خواهد شد، شاهد کمبود فضاهای اقامتی در ایام پیک سفر نباشیم.

به گفته معاون گردشگری استان فارس اکنون در این استان ۵۷ درصد از ظرفیت اشتغال بر پایه بخش خدمات است و گردشگری در این بین می‌تواند به‌عنوان محور توسعه استان، نقشی تاثیرگذار در بهبود شاخص‌های اشتغال و فضای کسب و کار شود.

80 اقامت 58 هزار نفر شب گردشگر خارجی در فارس طی 5 ماه

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *