رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ تیر ۱۳۹۴

افزایش ۵۰ درصدی تخت‌های هتل‌های لرستان

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۴/۱۴-استاندار لرستان گفت: تعداد تخت‎های هتل‎های استان تا پایان سال، ۵۰ درصد افزایش می‎یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی لرستان،«هوشنگ بازوند» در جلسه‌ی ساماندهی مخملکوه، افزود: برای تبدیل شدن لرستان از معبر به مقصد گردشگری به برنامه‎ریزی، کار و سرمایه‎گذاری نیاز است.

وی با اشاره به اهمیت پارک جنگلی و سرسبز و دیدنی بودن آن، بیان کرد: این پارک ظرفیت تبدیل به سایت گردشگری را دارد و باید با فراهم‎سازی امکانات آنجا را به سایت گردشگری تبدیل کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر پارک جنگلی مخملکوه به سایت گردشگری تبدیل شود گردشگران چند ساعت از وقت خود را آنجا می‌گذراند و برای استفاده از امکانات آنجا، هزینه می‌کنند.

استاندار لرستان تصریح کرد: یکی از عمده محورهای توسعه استان لرستان، صنعت گردشگری بوده و متأسفانه این صنعت تاکنون نقشی در اقتصاد استان نداشته است.

بازوند ادامه داد: برای تبدیل پارک جنگلی مخملکوه به سایت گردشگری باید مسئولیت این تبدیل را به بخش خصوصی واگذار کرد.

وی یادآور شد: تبدیل پارک جنگلی مخملکوه به سایت گردشگری علاوه‌بر ایجاد شغل، به ایجاد آرامش و آسایش برای مردم در اوقات فراغت منجر می‌شود.

استاندار لرستان اظهار کرد: شهرداری باید برای واگذاری پارک جنگلی از منابع طبیعی درخواست کتبی داشته باشد و متعهد شود که تا پایان سال ۹۴ آن را احیا و امکانات لازم جهت رفاه گردشگران را فراهم کند.

بازوند یادآور شد: هم‌چنین مشاور کاردان باید ظرف مدت یک ماه طرح اجرای زیرساخت‎ها را در این پارک جنگلی تهیه کند و آن را به استانداری تحویل دهد.

وی گفت: استانداری لرستان از محل اعتبارات استانی و ماده ۱۸۰ به دستگاه‎های مربوطه جهت تبدیل پارک جنگلی مخملکوه به سایت گردشگری، کمک مالی و اعتباری می‌کند.

این مقام مسئول افزود: مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان نیز موظف است حداقل ۳ تا ۴ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای سایت گردشگری پارک مخملکوه از محل اعتبارات زیرساخت ملی جذب کند.

استاندار لرستان درباره‌ی هتل‎های استان، ادامه داد: هم‌اکنون ۱۳۷۱ تخت در هتل‎های استان وجود دارد که باید تا پایان سال ۹۴ با افزایش ۵۰ درصدی آنها، تعدادشان را به ۲۰۷۱ تخت برسانیم.

بازوند اظهار کرد: اگر تعداد تخت‎های هتل‎های استان به بیش از ۲۰۰۰ تخت برسد، تحول بزرگی در اقامت، اسکان و ظرفیت هتل‎های لرستان برای گردشگران اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: هتل شاپورخواست لرستان یا باید واگذار شود یا این‌که توسط بانک مربوط احیا شود.

2251 افزایش 50 درصدی تخت‌های هتل‌های لرستان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *