جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

از سود نفت فقط دودش به چشم ما می رود

تاریخ بروزرسانی :
۲۴ بهمن ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲۴ – به گزارش آوای ماغر ، به نقل از بویرخبر،محمود باقری در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: گردشگری لازمه اصلی و حیاتی برای توسعه یک استان قلمداد شده که ساختار طبیعی محیط و جذب سرمایه گذار آن را به جلو می برد.

وی ادامه داد: گردشگری پایه و اساس یک صنعت پایدار بوده ولازمه آن استفاده از ظرفیت های آن منطقه است.

باقری به زیرساخت اصلی گردشگری و توسعه راه های استان اشاره داشت و گفت: این استان از ظرفیت های بالقوه ای در صنعت گردشگری برخودار بوده که توسعه راه های مواصلاتی و ارتباطی برای جذب گردشگر و سرمایه گذار مؤثر است.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان عمق محرومیت این استان را نداشتن راههای مواصلاتی مناسب و ایده آل دانست و گفت: اگر مسئولان توجه کافی به مسئله راه ها و وسایل جمعی نداشته باشند این استان از وضعیت محرومیت ذاتی خود رهایی نخواهد یافت.

باقری اظهار داشت: متأسفانه ما بیشترین تصادفات را در ایام تعطیل و عید نوروز به دلیل استانداد نبودن راه های مواصلاتی دراین استان داریم.

وی خاطر نشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به تنهایی ۳۵ درصد نفت کشور را تولید می کند ولی متأسفانه از سود آن فقط دودش به چشم ما می رود.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان با بیالن اینکه برای شهری ایده آل و گردشگرپذیر باید قدم ها را بلند و طولانی برداریم ، ادامه داد: باید مسئولان و سرمایه گذاران را به مقوله طبیعت این استان آشنا کنیم و با شناخت این منابع به سرمایه گذار و گردشگر فضا را برای توسعه استان فراهم نماییم.

احداث شهرک سلامت لازمه جامعه ی سالم

باقری در ادامه ازساخت شهرک سلامت در مرکز استان خبر داد و گفت: این شهرک با محورهای تعریف شده و با تمامی ظرفیت های گردشگری در مرکز استان احداث می شود.

وی بیان داشت: ساخت این شهرک به نوبه خود می تواند چهره پژمرده و غمناک جامعه شهری را تغییر داده وآن را به سمت جامعه روشن و امیدوار سوق دهد.

سی سخت شهر نمونه گردشگری می شود

وی به تعیین شهر نمونه گردشگری در استان اشاره داشت و گفت: شهر نمونه گردشگری الزامات و نکات مهمی دارد که توجه به اکوسیستم و طبیعت آن برای سرمایه گذار و گردشگر حیاطی و مثمر ثمر است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری به ثبت شهر سی سخت به عنوان شهر نمونه گردشگری در کارگروه گردشگری استان خبر داد وافزود: شهر نمونه گردشگری باید شهری عاری از تمامی آلاینده ها و کارخانه های آلاینده باشد.

باقری ابراز داشت: شهروندان و طبیعت دوستان از زندگی شهری و مدرنیسم خسته اند و خود را بیشتر به فضاهای روستایی و بکر نزدیک می کنند و لازمه دوستی مردم با طبیعت ساخت شهرهای نمونه گردشگری است.

وی از استخدام مشاور برای احداث و تکمیل این شهر در آینده خبر داد و تصریح کرد: ما درصدد هستیم یک مشاور قوی و توانمند را برای پیشبرد امور در احداث و زیبای سازی این شهر در آینده استخدام کنیم.

معرفی هشت منطقه به عنوان منطقه ویژه گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در ادامه به معرفی هشت منطقه در استان به عنوان منطقه ویژه گردشگری خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸منطقه را به عنوان منطقه ویژه گردشگری در دست اقدام داریم .

باقری افزود: یکی از این منطقه ها روستای هدف و گردشگری کریک است که دارای جاذبه های طبیعی و بخصوص در زمینه سرمایه گذاری است.

وی بیان داشت: باید برای زیبا سازی و تکمیل روستای کریک از مصالح بومی ومحلی استفاده کرده و بدون هیچ گونه دست کاری در ساختار این روستا، آنرا برای سرمایه گذاری آماده کنیم.

IMG11305080 از سود نفت فقط دودش به چشم ما می رود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *