جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

از امضای توافقنامه‌های خارجی تا تدوین نقشه راه گردشگری الکترونیک

تاریخ بروزرسانی :
۲ شهریور ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۶/۰۲ – گروه گردشگری: هفته دولت فرصتی است تا سازمان‌های مختلف دولتی گزارش‌ عملکردهای خود را ارائه کنند و به این ترتیب خود را در معرض قضاوت افکار عمومی قرار دهند. معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی در این دوره، سال پرکاری را پشت سر گذاشت، خیزش و رشد گردشگران خارجی در کنار کمبود زیرساخت‌های گردشگری و حتی راهنمایان تور متخصص چالش‌ها و در عین حال فرصت‌های زیادی را برای رحمانی‌موحد به‌عنوان معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد کرد؛‌ تهدیدی که از نارضایتی گردشگران خارجی در کنار کمبود امکانات برای خدمات‌رسانی و پذیرایی از آنها ناشی شده و از سوی دیگر عرصه‌هایی نوظهور را برای تشویق سرمایه‌گذاران در این زمین دست‌نخورده و بکر ایجاد می‌کرد. در همین راستا بود که انواع تفاهم‌نامه‌ها با سایر بخش‌ها و همین‌طور نهادهای گردشگری در سایر کشورها بسته شد و اقداماتی نیز در راستای تبلیغ و اطلاع‌رسانی جاذبه‌ها و همین‌طور زمینه‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه صورت گرفت. رحمانی‌موحد در همین رابطه به مناسبت هفته دولت در گفت‌وگویی، با تفکیک عملکرد معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سه حوزه تبلیغ و اطلاع‌رسانی، انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی به فعالیت‌های صورت گرفته در این سه حوزه پرداخت.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد» به نقل از روابط‌عمومی سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع‌دستی و گردشگری رحمانی‌موحد با اشاره به اینکه، معاونت گردشگری در هر دو عرصه داخلی و خارجی اقدامات و فعالیت‌های جدی داشته است، گفت: حضور در اجلاس‌های بین‌المللی و منطقه‌ای ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت است که از آن جمله می‌توان به حضور در اولین مجمع بین‌المللی گردشگری اسلامی و چهارمین کمیته هماهنگی مصوبات سازمان همکاری‌های اسلامی(OIC) و شرکت در نشست گروه کاری گردشگری کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری‌های اسلامی در ترکیه اشاره کرد.
معاون گردشگری همچنین از مذاکره و نشست مشترک با قائم‌مقام وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه به‌منظور توسعه همکاری‌های گردشگری میان دو کشور خبر داد و گفت: معاونت گردشگری مذاکره و نشست مشترک با رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ترکیه را در دستور کار خود قرار داد که این امر به‌منظور برنامه‌ریزی برای اجرای تورهای تلفیقی و فعالیت‌های مشترک انجام شد.
وی با تاکید بر اقدامات مهم معاونت گردشگری در عرصه بین‌المللی تصریح کرد: مذاکره با مقامات عالی رتبه گردشگری کشورهای عضو سازمان جهانی جهانگردی و رایزنی و تبادل نظر در جریان برگزاری بیست و ششمین نشست مشترک کمیسیون جنوب آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی جهانگردی را می‌توان یکی از مهم‌ترین اقدامات معاونت در راستای گسترش روابط بین‌الملل دانست. معاون گردشگری به حضور در کنفرانس بین‌المللیUNWTO–ASEAN در مورد جهانگردی و تغییرات آب و هوایی اشاره کرد و گفت: در طول یک سال گذشته مذاکرات و رایزنی با مقامات گردشگری امارات و توافق برای توسعه همکاری‌های گردشگری میان دو کشور در دومین اجلاس کمیسیون مشترک عالی ایران و امارات انجام شد.
وی افزود: برگزاری جلسه آموزشی آشناسازی با ظرفیت‌های گردشگری کردستان عراق، تشکیل کمیته گردشگری اکسپو میلان ۲۰۱۵، تشکیل کمیته مشورتی ذیل اداره کل مطالعات، برگزاری همایش و سمینار در ابعاد داخلی و بین‌المللی و برگزاری نشست مشترک رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای خارجی از دیگر برنامه‌های معاونت در عرصه بین‌المللی بوده است.
رحمانی موحد همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در معاونت گردشگری خبر داد و گفت: کارگاه بازاریابی صنعت گردشگری ایران توسط متخصصان بخش خصوصی کشور کرواسی و با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی به‌منظور ارتقای سطح دانش و اطلاعات تخصصی در تمامی عرصه‌های حوزه گردشگری برگزار شد.
وی با اشاره به برنامه‌های تبلیغی و اطلاع‌رسانی معاونت گردشگری افزود: تور آشناسازی برای نمایندگان اصحاب رسانه آلمان در خردادماه ۹۳، ارسال اقلام تبلیغاتی گردشگری به تعدادی از سفارتخانه‌ها و رایزنی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور و همچنین نمایشگاه‌های خارجی و سایر رویدادهای گردشگری مرتبط با تعداد ۱۰.۰۰۰ نسخه و برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تهران مهم‌ترین اقدامات معاونت گردشگری در حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی است.
رحمانی‌موحد در ادامه از تدوین شیوه‌نامه نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع وابسته خبر داد و گفت: در این مدت مطالعات کاربردی درخصوص زنجیره گردشگری حلال با رویکرد تحقق برند این‌گونه گردشگری در کشور صورت گرفت و غرفه گردشگری سلامت در نمایشگاه ایران هلث برپا شد.
معاون گردشگری به برخی دیگر از اقدامات اجرایی صورت‌گرفته در این حوزه اشاره و اظهار کرد: برگزاری نشست معاونان گردشگری در سنندج، امضای یادداشت تفاهم بیمه اعتباری با شرکت بیمه ایران، پیگیری ساماندهی خانه مسافر و رونمایی از سایت جامع آزمون اداره کل مطالعات و آموزش گردشگری در معاونت گردشگری پیگیری و اجرا شد.
رحمانی‌موحد همچنین از تهیه چارچوب سند نقشه راه گردشگری الکترونیک کشور و فازبندی آن خبر داد و تصریح کرد: طرح اولیه راه‌اندازی پارک علم و فناوری تخصصی گردشگری در کشور تهیه شده است.
معاون گردشگری ادامه داد: نقشه راه تجارت الکترونیک کشور و قوانین تجارت الکترونیک و برخی مسائل مرتبط با این کمیته در زمینه تجاری سازی مسائل گردشگری الکترونیک توسط کارشناسان معاونت گردشگری بررسی و تحلیل شده است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در طول یک سال اخیر ۵ جلسه با مدیران عامل و صاحبان کسب‌وکار که طرح‌هایی برای ارائه به معاونت داشتند، بین مسوولان معاونت گردشگری و این افراد برگزار شد و از بین طرح‌های ارائه شده، بیش از ۱۵ طرح برای بررسی بیشتر به کمیته ارسال شد.

b857c3f47c6b7069233776f78c3989d8 از امضای توافقنامه‌های خارجی تا تدوین نقشه راه گردشگری الکترونیک

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *