جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ارایه شیوه نوین از معرق کاری در ایران

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ تیر ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۴/۱۲ – تهران ایرنا- عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی از ارایه شیوه نوین از معرق کاری در کشور خبرداد و گفت: این نوع معرق کاری برای نخستین بار در ایران ارائه شده است.

فرهاد نارستان عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا در توضیح شیوه نوین این هنر اظهار داشت: شیوه نوین یک هنر انتزاعی است که در طراحی داخلی و چیدمان داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

نارستان توضیح داد هنر معرق به شیوه نوین می تواند یکی از راهکارها برای توسعه و اشاعه معرق به نسل جدید چه در قالب تزئینات و چه در قالب طراحی داخلی باشد.

نارستان اظهار کرد شناخت ودرک این هنر؛ نگارنده را از اسارت قالب های پیشین رهایی بخشیده و برای او این امکان را بوجود آورده تا اثری نوین را تجربه کند.

عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری به خانه های کوچک و بزرگ شهری اشاره کرد و افزود: می توان با تزئینات، طراحی، اجرای مناسب و بکارگیری شیوه انتزاعی در هنر معرق نوین؛ روح تازه و دل انگیزی به فضای داخلی بناها دمید.

استاد دانشگاه گفت: هنر معرق نوین در تزئینات و طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یک منبع آموزشی به جوانان و دانشجویان ارایه می شود.

وی با اشاره به اینکه هنر معرق سنتی یکی از زیبا ترین و با شکوه ترین هنرها است افزود:روند آفرینش هنر در طول تاریخ و ادوار مختلف، متفاوت بوده و در هر عصری دیدگاه های ویژه ای، متناسب باویژگی های زمان خود، عرصه آفرینش هنر را تحت تاثیر قرار داده است.

وی گفت: در عصر ما، به ویژه در قرن اخیر در زمینه همه هنرها و خاصه هنرهای تزیینی- دیداری، تحولات و دگرگونی های بی شماری رخ داده، که باعث به وجودآمدن شیوه ها و نگرش های جدیدی در روند آفرینش این هنر شده است.

وی بااشاره به اینکه هنر همیشه درحال تغییر است گفت: هنر همواره در تغییر است و هیچگاه بر مفاهیمی ثابت استوار نیست.

نارستان خاطر نشان کرد: تدریس این هنر از طریق مراکز فنی و حرفه ای و دانشگاه ها به عنوان شاخه ای از هنر های چوبی و صنایع دستی تاثیر بسزایی در روند تکامل و رشد این هنر خواهد داشت.

وی افزود:برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های هنر نیز در معرفی و انتقال سبک ها و روش ها و تغییر و تحولات صورت گرفته در این شاخه هنری موثر است، به گونه ای که امروزه این هنر از جذابیت بالایی در میان مردم برخوردار است. همچنین در مناطق مختلف یک نوع تکنیک معرق برای نوشتن آیات قرآنی و اجرای بعضی از طرح های هندسی بر روی منابر، درب امامزاده ها و مساجد استفاده می شود.

81223639 5799895 ارایه شیوه نوین از معرق کاری در ایران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *