رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ آبان ۱۳۹۳

اختصاص ردیف خاص بودجه به تخت جمشید و پاسارگاد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۸/۲۵-مجموعه های جهانی تخت جمشید و پاسارگاد از ردیف خاص بودجه بهره مند می شوند.

محمد باقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اعلام این خبر و تشریح دستاوردهای سفر خود به استان فارس گفت: یکی از اقدام‌های توافق شده در این سفر با مسوولان استانداری فارس، اختصاص ردیف خاص بودجه برای این آثار تاریخی و جهانی به منظور خدمات رسانی بهتر به گردشگران است.

وی تاکید کرد: بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید در زمان تهیه و تنظیم بودجه سال ۱۳۹۴ و برنامه ششم توسعه بسیار موثر بود.

نوبخت این میراث جهانی کشور و حجم کار و ابعاد مختلف فرهنگی، تاریخی و تمدنی این مجموعه جهانی را غرورآفرین توصیف کرد و صیانت از این میراث جهانی، حفظ و نگهداری از آن برای آیندگان را از رویکردهای دولت تدبیر و امید برشمرد و ابراز امیدواری کرد اعتلای این مجموعه تاریخی با تقویت اعتبارات بیشتر، تحقق پذیرد.

وی همچنین افزایش آمار گردشگران خارجی در بازدید از اماکن تاریخی نظیر تخت جمشید را اتفاقی مبارک و از دستاوردهای دولت یازدهم در سایه تدابیر و تعاملات مؤثر با دیگر کشورها دانست و اظهار داشت: امیدواریم با توجه به نیازهای اعتباری این مجموعه عظیم تاریخی و گردشگری، بتوانیم با افزایش حجم اعتبارات، به زودی شاهد هیأت امنایی شدن این اثر تاریخی باشیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور همچنین ضمن بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید از نزدیک در جریان روند مرمت موزه تخت جمشید، اجرای فاز چندگانه دفع آبهای سطحی، نحوه حفاظت و مرمت این مجموعه عظیم و مباحث کارشناسی و فنی، قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، در بازدید نوبخت از مجموعه جهانی تخت جمشید، رئیس سازمان میراث فرهنگی فارس، معاون استانداری فارس، فرماندار و نماینده مردم شهرستان مرودشت در مجلس شورای اسلامی ، مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید، رئیس اداره میراث فرهنگی مرودشت و دیگر مسئولین محلی و استانی، ایشان را همراهی کردند.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *