رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ آذر ۱۳۹۴

اجرای حکم قضایی در بافت تاریخی ماسوله

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر:۱۳۹۴/۰۹/۲۸-سرهنگ علی خجسته عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: صدور حکم قضایی برای ساخت و ساز خارج از حریم، فرآیندی است که بصورت جدی از سوی این اداره کل بر اساس اجرای قانون مجازات اسلامی اجرایی می شود.
وی افزود: در چند ماه گذشته، فردی بدون توجه به ضوابط مصوب سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام با ساخت و ساز غیرمجاز در شهر تاریخی ماسوله کرده بود که یگان حفاظت و پایگاه پژوهشی ماسوله، در راستای حفظ و صیانت از بافت تاریخی این شهرک، پس از سیر مراحل قانونی، با داشتن حکم قضایی و همکاری مالک نسبت به رفع آثار تخلف اقدام کرد.
سرهنگ خجسته خاطرنشان کرد: این اداره کل با اجرای اقداماتی از جمله ثبت ماسوله در فهرست آثار ملی، ثبت ضوابط حریم و بازنگری آن ، تخصیص اعتبار در سطح استانی و ملی به منظور احیای بافت تاریخی، جذب و بکارگیری نیروی انسانی متخصص و کارآمد و نیز برگزاری نشست های تخصصی با همکاری استادان دانشگاه، مسئولان و اهالی ماسوله درصدد صیانت از بافت ارزشمند و تاریخی ماسوله است.
بافت تاریخی ماسوله در سال ۱۳۵۴ به شماره ۱۰۹۰ و حریم این شهرک تاریخی در سال ۱۳۷۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و هم اینک برای ثبت جهانی آماده می شود.
ماسوله از توابع شهرستان فومن و در غرب استان گیلان واقع است.

570 اجرای حکم قضایی در بافت تاریخی ماسوله

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *