جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آیین‌نامه مناطق گردشگری در آستانه تصویب هیات وزیران

تاریخ بروزرسانی :
۲ آذر ۱۳۹۳

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۰۲-به گزارش خبرنگار مهر، سعید شیرکوند، معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های سازمان میراث فرهنگی عصر روز گذشته (اول آذرماه) در گردهمایی فعالان صنعت هتلداری و مسئولان سازمان میراث فرهنگی که در هتل باباطاهر تهران برگزار شد، گفت: در صنعت اقتصاد با بخش خصوصی و عمومی مواجه هستیم. بخش عمومی که همان دولت است، مسئول پیشرفت، توسعه و سرمایه‌گذاری می‌شود. بخش خصوصی مسئول توسعه و پیشرفت مملکت نیست؛ بلکه وظیفه‌اش انجام فعالیت‌های سودآور است و فقط به دنبال منفعت خود است.

وی گفت: جز دو سه بانک که خود را دولتی می‌دانند، بقیه بانک‌ها می‌گویند ما اصلا دولتی نیستیم. آنها به پروژه‌ها و فرد سرمایه‌گذار شک دارند و می‌گویند قطعا سرمایه بانک برنمی‌گردد، چون آن پروژه سودآور نیست و من چون بخش خصوصی هستم، وارد این پروژه‌ها نمی‌شوم؛ مگر آنکه شما به عنوان سازمان میراث فرهنگی، ریسک آن را بپذیرید. شرایط اکنون به گونه‌ای است که بانک‌ها پولی برای ارائه تسهیلات ندارند. ما در ارتباط با توسعه صنعت هتلداری، علاقه‌مند به همکاری هستیم اما پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری باید قبل از اینکه رضایت ما را جلب کنند، باید برای بانک‌ها توجیه داشته باشند.

شیرکوند ادامه داد: تقریبا به هیچ پروژه و یا سرمایه‌گذاری‌ای بدهکار نیستیم. سال گذشته با توجه به مذاکرات و تلاش‌ها توانسته‌ایم بودجه‌ها را تامین کنیم. بنابراین به بانک یا پروژه‌ای بدهکار نیستیم.

وی افزود: ساخت هتل پنج ستاره در بیرجند ضرورت است اما اقتصادی نیست. با بنیاد مستضعفان صحبت کردیم و گفتیم شما به عنوان یک سازمان عمومی باید ۲۰ هتل چهار یا پنج ستاره بسازید که شان ایران در صنعت هتلداری بالا برود. بنیاد مستضعفان می‌گوید نمی‌توانیم چون ضرر می‌دهیم. الان هم هتل ما در یاسوج در حال ضرردهی است. منتها ما می‌گوییم شما منافع دولتی دارید و نباید از ضرر صحبت کنید.

شیرکوند به آیین‌نامه مربوط به مناطق گردشگری اشاره کرد و گفت: کمیسیون اقتصاد قول داده که این آیین‌نامه را به تصویب هیات وزیران برساند.

وی همچنین افزود: اگر جامعه هتلداری فعالی داشته باشیم، می‌توانیم بهتر فعالیت کنیم. این جامعه باید آنقدر قوی باشد که هر کسی برای ساخت هتل و یا گرفتن مجوز و یا مشورت، به جامعه مراجعه کند.

معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های سازمان میراث فرهنگی درباره خانه مسافر، افزود: باید تکلیف ساماندهی خانه مسافرها را مشخص کنیم. اکنون برخی از افراد در شهرستان‌ها تابلو دستشان می‌گیرند و تا جلوی هتل ها می‌روند و اتاق اجاره می‌دهند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *