جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

هرمزگان بهار همایش های زمستانه – هومن محمدکرمی

تاریخ بروزرسانی :
۳ دی ۱۳۹۳

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۰۳-ترافیک برگزاری همایش ها و سمینارهای ملی و منطقه ای که برخی به طنز آنها را ‘هماشام ‘ و ‘ سمینهار’ می نامند گاهی چنان شدید می شود که در یک هفته و یا حتی یک روز دستگاههای مختلف مستقر در بندرعباس مرکز این استان دو یا سه همایش را میزبانی می کنند.

هر چند در نیت خیر برگزارکنندگان و شرکت کنندگان در این همایش ها نمی توان تردیدی وارد کرد اما به هر حال از جاذبه قدم زدن عصرانه کنار ساحل با لباس تابستانی و بهاری آن هم در حالی که بقیه مردم کشور با پالتو و لباس زمستانی خود را گرم می کنند نمی توان گذشت.

اقامت در هتل های چند ستاره و گشت و گذار مهمانان در بازار را هم می توان به حساب رونق گردشگری و تجارت استان گذاشت.

از آنجایی که پرواز مستقیم به بندرعباس از تمام مراکز استان وجود ندارد باید به تمام این خوبی ها ،چرخش چرخ ناوگان هوایی کشور را هم اضافه کرد که مدیران و همراهانشان ناچارند بلیت های دوسره تهیه کرده و ابتدا خود را به تهران برسانند از آنجا راهی بندرعباس بشوند و بعد دوباره همین مسیر را برگردند.

دستاوردهای این نشست ها و همایش های فصلی آنچنان زیاد است که این هزینه ها برای آنها چندان به چشم نمی آید.

مصوبه ها و قطعنامه ها و بیانیه های این برنامه ها نیز، چنان مو به مو و به دقت پیگیری و اجرایی می شود که گاهی پیدا کردن دستور کار برای نشست بعدی زحمت زیادی را طلب می کند.

خلاصه آنکه مهمانان هرساله هوای خنک هرمزگان می آیند و می روند و میزبانان نیز در مهمانان سنگ تمام می گذارند و بیشتر وقت ها نیز آنان را با هدیه ای از جنس لوازم خانگی راهی خانه می کنند اما آنچه پشت سرشان می ماند چند پرسش بی پاسخ است.

پرسش هایی مانند این که چرا این سفرها از نیمه فروردین به بعد تعطیل می شود و یا این که چرا از ۱۴ شهرستان استان، تنها قشم مورد بازدید مهمانان قرار می گیرد؟

پرسش های اساسی تری مانند تغییر نکردن این رویه پیش از طرح اقتصاد مقاومتی و پس از آن و بی تاثیر بودن شرایط اقتصادی کشور در چنین هزینه هایی بخشی دیگر از این ابهامات است و شاید نهادهای نظارتی که به حساب و کتاب های دستگاهها و نهادها دسترسی دارند بهتر بتوانند چنین ابهاماتی را برطرف کنند.

آخرین نکته درباره این همایش ها بررسی تاثیر مستقیم آن بر مردم به عنوان خدمات گیرندگان اصلی دستگاه ها و نهادهای دولتی برگزار کننده این برنامه هاست.

انتظار می رود غیر از سرگردانی چند روزه شهروندانی که در روزهای برگزاری همایش در بندرعباس ،در استان های مختلف کشور و استان هرمزگان برای گرفتن امضای یک مدیر معطل می مانند، رهاورد دیگری نیز نصیب آنان بشود.

1219 هرمزگان بهار همایش های زمستانه   هومن محمدکرمی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *