جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آوازه کمبود اقامتگاه در ایران به سی‌ان‌ان رسید!

تاریخ بروزرسانی :
۳۰ تیر ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۴/۳۰ – گروه گردشگری: خبرگزاری سی‌ان‌ان، تیتر «سونامی گردشگران به سوی ایران می‌آید» را برای آخرین گزارش خود درمورد وضعیت توریسم در ایران برگزیده است.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، ‌این خبرگزاری درتحلیل بازار گردشگری ایران، کمبود اقامتگاه‌ها و هتل‌ها را مدنظر قرار داده است. این گزارش به نقل از یکی از کارکنان هتل پارسیان تهران می‌گوید که تعداد چمدان‌هایی که هر روز در مسیر ورودی هتل تا اتاق مهمانان حمل می‌کند، ۵۰ درصد افزایش یافته و کار او دو برابر شده است. درهمین حال با توجه به افزایش ۲۱۵ درصدی بازدیدکنندگان خارجی از ایران، مقامات ایرانی از عبارت سونامی گردشگران استفاده کرده‌اند. «زهرا مناف‌زاده» مدیر فروش و بازاریابی یک هتل نیز می‌گوید: اگر این موج ادامه پیدا کند تهران به‌زودی دچار کمبود هتل می‌شود و این نشان می‌دهد که مقامات باید در این خصوص اقدام کنند. تهران با حدود ۱۲ میلیون جمعیت، تنها دارای سه هتل ۵ ستاره است. چهارمین هتل ازاین دست در حال احداث است، اما بیشتر هتل‌ها در تهران در حد هتل آپارتمان‌های کوچک باقی مانده‌اند. «فرمان غفاریان» مالک دو شعبه هتل بزرگ می‌گوید که افزایش مشتریان در ماه‌های اخیر او را به فکر توسعه شعبه‌های این هتل انداخته است. وی می‌گوید: درحال حاضر در تهران با کمبود هتل مواجهیم و این افزایش تقاضا و پیش‌بینی‌ها درمورد ادامه این روند افزایشی، برای ساخت هتل‌های بیشتر ایجاد انگیزه کرده است. خبرنگار سی ان ان در گزارش خود تصریح کرده است که در سه دهه اخیر در تهران، چنین تقاضایی برای هتل بی‌سابقه است. طبق این گزارش درایران بسیاری ازکسانی که در صنعت گردشگری فعالیت دارند، امتیاز این رونق گردشگری ایران را به ریاست‌جمهوری حسن روحانی می‌دهند که در کمپین تبلیغاتی خود وعده داده بود که در زمینه تسهیل صدور ویزا و حل مشکلات تحریم از طریق مذاکره با غرب اقدام کند.
به گفته مناف زاده با روی کار آمدن حسن روحانی مردم از نقاط مختلف دنیا علاقه‌مند شده‌اند تا به ایران بیایند و از نزدیک شاهد تحولات این کشور باشند. دراین میان کسانی که در صنعت گردشگری ایران فعالیت دارند از رونق کسب‌وکاری که ایران را بحق سزاوار آن می‌دانند، خوشحالند. برای جابر، دربان هتل پارسیان این شرایط به معنی حمل چمدان بیشتر و کمک به گردشگران خارجی برای شناخت فرهنگ غنی و مهمان‌نوازی ایرانیان است. او می‌گوید: «احساس خوبی دارم وقتی که گردشگران را می‌بینم که خوشحال وخندان ایران را ترک می‌کنند خصوصا وقتی که با شوق و حرارت درباره ایران حرف می‌زنند.»
BAGH2 آوازه کمبود اقامتگاه در ایران به سی‌ان‌ان رسید!

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *