جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تهران کمبود هتل ” لوکس ” دارد

تاریخ بروزرسانی :
۲۹ تیر ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۴/۲۹ – عصر ایران – آمارها و گزارش های رسانه ای منابع رسمی داخلی و خبرگزاری های خارجی از افزایش دو برابری ورود توریست های خارجی به کشور حکایت دارد.

طبق اعلام معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ورود توریست های خارجی به ایران در یک سال گذشته و پس از استقرار دولت یازدهم افزایش قابل ملاحظه ای داشته است و به دو برابر سال های گذشته رسیده است.

با توجه به اینکه شهر تهران ورودی توریست های خارجی به کشور محسوب می شود و غالب توریست هایی که وارد ایران می شوند ، نخست به شهر تهران می آیند و برنامه سفر به دیگر شهرها و اماکن تاریخی و گردشگری کشورمان در مراحل بعدی سفر آنها به کشور قرار دارد، ساخت هتل هایی لوکس با آخرین امکانات با ظرفیت پذیرش بالا برای جذب توریست های خارجی ضروری به نظر می رسد.

هر چند توسعه صنعت گردشگری صرفا در ساخت هتل خلاصه نمی شود و توسعه زیر ساخت های متناسب با صنعت گردشگری از تربیت نیروی انسانی متخصص گرفته تا ترویج فرهنگ گردشگری و نحوه تعامل و جذب توریست های خارجی در بین عامه مردم و نیز توسعه زیر ساخت های جاده ای ، فرودگاهی و ارتباطاتی و… را شامل می شود، اما بدون تردید یکی از مهم ترین اقداماتی که باید صورت گیرد ، ساخت هتل هایی متناسب با امکانات مناسب برای اقامت توریست های خارجی است.

شهر تهران از این منظر کمبود جدی دارد، تهران با وجودی که یک شهر بزرگ و ۱۲ میلیونی است تنها ۴ هتل لوکس ۵ ستاره برای اقامت توریست های خارجی دارد و ما بقی هتل ها و اقامتگاه ها فاقد امکانات لازم و متناسب اند.

ساخت هتل های بزرگ و به روز برای اقامت توریست های خارجی در تهران در کنار توسعه و ارتقای امکانات هتل های موجود باید به گونه ای باشد که کفاف “سونامی خوش یمن” ورود گردشگران خارجی به ایران و تهران را بدهد.

به طور طبیعی با بهبود فضای روابط خارجی کشورمان سیل ورود توریست به کشورمان نیز همچنان در روند افزایشی خواهد بود. در نگاهی واقع بینانه نیز وقتی فضای امن ایران در کنار آثار و میراث تاریخی موجود در کشورمان ، با دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه مقایسه شود – به استثنای ترکیه – کشور ما بالقوه و در میان مدت می تواند پس از ترکیه دومین کشور توریست پذیر خاورمیانه باشد.

ورود هر توریست خارجی به کشور به معنای ورود دلار ( دستکم هزار دلار به ازای هر توریست) و ایجاد اشتغال است.

این مزایا در کنار دیگر مواهب ورود توریست های خارجی از جمله تاثیرات آن بر افکار عمومی مردم جهان که دهه هاست زیر بمباران تبلیغاتی منفی رسانه ای (رسانه های غربی) علیه کشورمان قرار دارند، ورود توریست خارجی به کشورمان را از یک موضوع عادی و صرفا اقتصادی به مساله ای مهم و استراتژیک بدل می کند.

در واقع با ورود هر توریست خارجی به کشور علاوه بر جذب در آمد و ایجاد اشتغال ، تاثیر تبلیغات منفی رسانه ای علیه کشورمان نیز تا حدود زیادی خنثی می شود و هر چه این روند توسعه یابد ، مواهب آن نیز بیشتر و بیشتر رخ می نماید.

برای کسب مواهب اقتصادی و استراتژیک ورود توریست ، زیر ساخت تهران و دیگر شهرهای توریست پذیر کشورمان باید متناسب با جذب توریست های خارجی ارتقا داده شود و در گام نخست برنامه ساخت هتل ها و اقامتگاه های جدید در دستور کار قرار گیرد.
هتل بزرگ 620x410 تهران کمبود هتل   لوکس  دارد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *