رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ دی ۱۳۹۴

آغاز نخستین نمایشگاه گردشگری هتلداری و صنایع وابسته

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۴/۱۰/۲۴ – معاون رییس جمهور تاکید کرد: تا ۴۸ ساعت دیگر مراحل اجرایی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) آغاز می‌شود و پیروزی بزرگ ملت ایران با رهبری مقام معظم رهبری، مدیریت و درایت ریاست جمهوری و سخت‌کوشی تیم مذاکره کننده هسته‌ای به دست می‌آید.

به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسعود سلطانی‌فر، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که در افتتاح نخستین نمایشگاه گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته در قشم سخن می‌گفت، اظهار کرد: شاید حدود ۸ سال پیش که مذاکرات آغاز شد، کمتر فرد خوش‌بینی فکر می‌کرد که ما در یک منازعه نابرابر در تاریخ سیاسی کشور موفق می‌شویم که مذاکرات سخت در یک دور به همه اهداف و دستاوردهایی که از ابتدا دنبال می‌کردیم، برسیم.

او حفظ حقوق هسته‌ای و لغو کامل تحریم‌ها را از جمله این اهداف دانست و بیان کرد: امروز به برکت حمایت‌های مردم و تلاش مسئولان در دولت موفق به این پیروزی شدیم و امیدواریم ایران در آستانه ورود به شرایط جدید شاهد رشد، توسعه و رونق ابعاد اجرایی کشور باشد.

او در ادامه خطاب به وزیر کار که در این مراسم حضور داشت، اظهار کرد: به دلیل مشکلات و درآمدهای نفتی در بخش‌هایی از اقتصاد دچار رکود هستیم، با این وجود از ابتدای دولت تدبیر و امید در بخش‌های گردشگری کشور و به دلیل حمایت‌های ریاست جمهوری و این که ما تصمیم گرفتیم با همه دنیا تعامل کنیم این حوزه در رونق قرار دارد.

سلطانی‌فر تاکید کرد: ورود گردشگری خارجی در حالی که میانگین رشد در دنیا ۴.۶ درصد بود، اما در ایران با یک رشد ۳ برابری مواجه بودیم.

او افزود: امروز می‌گوییم در بخش گردشگری نزدیک به یک‌هزار پروژه با اعتباری معادل ۳۰ میلیارد تومان در دست اجرا داریم که تلاش‌های ویژه‌ای انجام می‌شود و با توجه به وضعیت کنونی، در سال ۲۰۱۶ ایران از سوی منابع،‌ مراکز و سازمان‌های بین‌المللی یا نخستین مقصد گردشگری دنیا یا یکی از مقاصد اولیه توسط بخش‌های معتبر بین‌المللی مطرح می‌شود.

او با اشاره به محدودیت‌هایی که از سوی مجلس آمریکا برای حضور گردشگران در ایران ارائه شده است، گفت: ‌از یک سو آن محدودیت‌ها مطرح می‌شوند، از سوی دیگر تقاضای ورود مردم آمریکا به ایران تاکنون دو برابر شده است. بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که محدودیت‌ها تاکنون هیچ تاثیری نسبت به ورود تورها و گردشگران به ایران نداشته است.

معاون رییس جمهور سال ۱۳۹۵ و ۲۰۱۶ میلادی را سال آغاز خیزشی مضاعف در حوزه گردشگری دانست و تاکید کرد: امیدواریم گردشگران مختلف خارجی با امنیت موجود در کشور و جاذبه‌های بخش‌های مختلف فرهنگی و تاریخی و سلامت بیش از گذشته به ایران وارد شوند.

وی بار دیگر خطاب به علی ربیعی وزیر کار اظهار کرد: اگر ما به دنبال اشتغال فرعی ارزان قیمت، سبز و پایدار هستیم حتما باید تمرکز ویژه‌ای در حوزه گردشگری و صنایع دستی داشته باشیم و مطمئن باشیم این خیزش با شرایط امروز دنیا ادامه‌دار خواهد بود.

او تاکید کرد: امروز بیش از ۲۰ استاندار از ۳۱ استان کشور به ما اعلام کرده‌اند که در بررسی‌هایشان به این نتیجه رسیده‌اند که محور اصلی توسعه استان آنها باید بحث گردشگری باشد. بنابراین شرایط خوبی داریم. در حال حاضر در کنار همه اتفاقات تمرکز مسئولان روی این حوزه زیاد است و آنها نسبت به استفاده از ظرفیت‌های گردشگری تاکید دارند.

او از سوی دیگر امنیت خوبی که در ایران با وجود ناامن شدن منطقه موجود است را یکی از مزیت‌های ایران نسبت به دیگر مناطق دانست و تاکید کرد: از سوی دیگر شرایط پساتحریم وجود دارد که امیدواریم کمک کند تا بتوانیم از همه ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم و مجموعه مناطق آزاد کشور در قشم و دیگر مناطق آزاد ۷ گانه که به تصویب دولت رسیده امیدواریم به تصویب مجلس نیز برسد و تمرکز بخش گردشگری را به عنوان یکی از مهم‌ترین محورها و برنامه‌ها در برنامه خود قرار دهند.

سلطانی‌فر تاکید کرد: تقریبا ما هر ماه شاهد برگزاری یک نمایشگاه یا جشنواره یا رویداد گردشگری در مناطق آزاد هستیم. امیدواریم این روند ادامه داشته باشد چون معتقدیم ایران بزرگ بوده، هست و خواهد بود.
19_سلطانی‌فر2 آغاز نخستین نمایشگاه گردشگری هتلداری و صنایع وابسته

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *