رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۱ خرداد ۱۳۹۵

نمایشگاه بین المللی گردشگری فرصتی دیگر برای فارس

لینک این مطلب کپی شد!

«خبرجنوب» نوشت: معاون استاندار فارس با تاکید بر این که نباید از ظرفیت های گردشگری استان غافل شویم گفت: پتانسیل های گردشگری فارس بر کسی پوشیده نیست به طور مثال ظرفیت گردشگری درمانی این استان قدمت ۵۰ ساله دارد که فارس را به قطب پزشکی کشور تبدیل کرده است.
شاپور رستمی در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان این که مشکلات موجود در حوزه گردشگری باید هر چه سریع تر رفع شود افزود: متاسفانه یک سری مشکلات و مسائل پیش روی صنعت گردشگری وجود دارد
اما نباید این مشکلات منجر شود که فرصت ها را از دست بدهیم و استفاده بهینه از فرصت ها نداشته باشیم.
معاون امور زائرین و گردشگری استاندار فارس در بخش دیگری سخنانش به بازنگری طرح ۵۷ هکتاری توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) اشاره کرد و گفت: این طرح هم اینک در مرحله بازنگری قرار دارد و مشاور در حال مطالعه طرح می باشد.
رستمی در ادامه با بیان این که به دنبال تنوع گردشگری در فارس هستیم اضافه کرد: ضروری است با در نظر گرفتن ظرفیتهای گردشگری و فرهنگی استان تقویم گردشگری تهیه گردد و با یک برنامه ریزی خاص و مدون برای تمامی روزهای سال ویژه برنامه هایی در نظر گرفته شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به کمیته های تخصصی کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی فارس نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کمیته های روستایی و عشایری، طبیعت گردی- فرهنگی و تاریخی، زیارتی و مذهبی و گردشگری سلامت فعال است و با توجه به این که کمیته گردشگری شهر شیراز تا کنون فعال نشده و این احتمال وجود دارد که کمیته فرهنگ و آموزش جایگزین این کمیته شود.
رستمی اضافه کرد: به نظر می رسد این کمیته حذف شود بهتر است زیرا تاکنون فعال نشده و از سویی هم پرداختن به مباحث فرهنگی و آموزشی در استان و شهر شیراز یک فرصت به شمار می رود.
بنابراین گزارش، در ادامه این جلسه مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس نیز طی سخنانی از برگزاری نهمین نمایشگاه
بین المللی گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع وابسته در شیراز خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این نمایشگاه از دوم تا هفتم آبان ماه در شیراز و با هدف معرفی ظرفیت های فارس در حوزه های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی همچنین شناخت نقاط ضعف و قوت صنعت گردشگری و بررسی موانع و مشکلات پیش روی ورود گردشگران برگزار می شود.
وی در خصوص زمان برپایی این نمایشگاه نیز گفت: با توجه به اینکه ظرفیت اشغال هتل ها در فصول مختلف سال متغیر است و به طور مثال در اردیبهشت ماه و مهر ماه این ظرفیت تکمیل است از این رو برپایی نمایشگاه هایی از این دست در زمانی انتخاب شده که با مشکل اسکان در استان مواجه نباشیم.
بنابراین گزارش، در این جلسه برگزاری نخستین همایش بین المللی ادبیات، جامعه، فرهنگ عامه و میراث فرهنگی با تاکید بر توسعه گردشگری مورد بررسی قرار گرفت. این همایش از ۳۰ آذر ماه تا ۲ دی ماه امسال در شیراز و با هدف ارایه راهکارهایی برای جذب گردشگر با معرفی فرهنگ بومی ایران و بررسی آسیب شناسی میراث فرهنگی، معرفی فولکور ایران و آشنایی با فرهنگ عامه مابقی کشورها برگزار خواهد شد. همچنین در این جلسه مطرح شد این همایش در ۲ بخش علمی و نمایشگاهی در شیراز شروع به کار خواهد کرد که بخش نمایشگاهی آن اختصاص به معرفی آداب و رسوم، خوراک، پوشاک و صنایع دستی دارد.
گفتنی است در این جلسه مصوبات کمیته های شخصی کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس مورد بررسی قرار گرفت.
بنابراین گزارش این کارگروه دارای کمیته های تخصصی گردشگری سلامت، زیارتی و مذهبی، طبیعت گردی روستایی و عشایری فرهنگی و تاریخی و کمیته گردشگری شهر تاریخی شیراز می باشد.
598 نمایشگاه بین المللی گردشگری فرصتی دیگر برای فارس

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *