جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آستان مقدس شاهزاده قاسم فسا

تاریخ بروزرسانی :
۱۸ مهر ۱۳۹۹

آستان مقدس شاهزاده قاسم فسا در اصل مقبره امامزاده ابراهیم و قاسم (علیهما السلام) می باشد که در وسط شهر فسا و در خیابان شاهزاده قاسم و در کنار فلکه شاهزاده قاسم قرار دارد. این بقعه را مردم بیشتر شاهزاده قاسم می نامند و به همین دلیل نام خیابان و نام فلکه از آن گرفته شده است.مقبره این امامزادگان دارای بنایی بسیار باشکوه و مجلل که به (شاهزاده ابراهیم و شاهزاده قاسم) مشهور می باشند و در بین اهالی فسا از احترام فوق العاده ای برخوردارند.بنای ساختمان بقعه شامل حرم، ایوان، گلدسته، گنبد و صحن می باشد که جملگی با ظرافت و دقت هنرمندانه و موزون ساخته شده است و ارتفاع گنبد آن حدود نه متراست.

شاهزاده قاسم آستان مقدس شاهزاده قاسم فسا

ساختمان بقعه این دو بزرگوار در سال ۱۳۷۳ تمام شده و زیربنای آن ۵۰۰ مترمربع و همچنین طرح جامع تأسیسات آن ۱۰۰۰ مترمربع می باشد.به اعتقاد اهالی این دو بزرگواره از نوادگان عقیل برادر حضرت علی (علیه السلام) می باشند و به قولی حاکم فسا درعهد حجاج بوده و بدین لحاظ مردم به آنها شاهزاده می گویند.
علت شهرت شاهزاده بودن آنان بدان جهت است که آنان از طرف پدر عقیلی هستند و نسب به امامزاده معصوم ندارند و چنین شرافت نسبی در آنان نیست لذا این دسته از طالبیون را به عنوان شاهزاده خطاب می کردند. مضافاً بر اینکه شاهزاده ابراهیم و قاسم از طرف مادر نسب به امیرالمومنین علی (علیه السلام) می رسانند و سرانجام این شرافت را از طرف مادر کسب نموده اند.

شاهزاده قاسم1 آستان مقدس شاهزاده قاسم فسا

نحوه دسترسی به آستان شاهزاده قاسم

آدرس:فارس ـ شهرستان فسا ـ بخش مرکزی ـ شهر فسا ـ خیابان شاهزاده قاسم

 

 

شاهزاده قاسم2 آستان مقدس شاهزاده قاسم فسا

شاهزاده قاسم3 آستان مقدس شاهزاده قاسم فسا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *