رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ دی ۱۴۰۱

آبشار سوتراش عباس آباد

لینک این مطلب کپی شد!

آبشار سوتراش یا سوته راش در استان مازندران ، شهرستان تنکابن، عباس آباد و روستای «سی بن» واقع شده است. این آبشار در میان جنگلهای همیشه سبز لنگای مازندران قرار دارد. پوشش گیاهی خاص و زیبا، گونه‌های جانوری مختلف و وجود تفریحاتی چون پیاده‌روی، شنا در رودخانه و عکاسی مواردی هستند که باعث جذابیت این منطقه بکر می‌شوند. بد نیست بدانید که این آبشار ۲۳۵ کیلومتر با تهران فاصله دارد. بنابراین اگر مبدأ سفرتان تهران باشد، مسیری پنج ساعته پیش رو دارید؛ مسیری که خودش یک تور گردشگری کامل است.

دره و آبشار سوتراش و جنگل لنگای مازندران مهم‌ترین جاذبه این منطقه هستند. بهره‌مند شدن از هوای پاک و آب زلال، دیدن درختان کهن و اصیل و شنا در رودخانه تنها بخشی از مزایای سفر به سوته راش هستند.عباس آباد در نزدیکی شهر زیبای تنکابن قرار دارد. شهری که در بین شهرهای شمالی بیش‌ترین خط ساحلی را دارد. بنابراین اگر زمان کافی داشته باشید می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی فراوانی که در اطراف این منطقه وجود دارند نیز دیدن نمایید.

آبشار سوتراش

جاهای دیدنی اطراف آبشار سوتراش

پارک ملی خشکه داران

این پارک ملی یکی از جاهای دیدنی عباس آباد است که در نزدیکی آبشار سوتراش قرار دارد. پارک ملی خشکه داران تنها جنگل جلگه‌ای ایران و مکانی مناسب برای جنگل‌نوردی، کمپ و عکاسی است. همچنین وجود گونه‌های گیاهی متنوع مانند توسکا، بلوط، لیکی، ازگیل جنگلی و گونه‌های جانوری مانند گربه وحشی و خوک از دیگر دلایل معروف بودن این پارک هستند.

جاده کلاردشت

اگر دوست دارید یکی از زیباترین جاده‌های جنگلی ایران را ببینید، نباید جاده کلاردشت را از دست بدهید. مسیری تماشایی که در هر چهار فصل سال جذاب و حیرت‌انگیز است. درختان سر به فلک کشیده، پوشش گیاهی متنوع، کافه و رستوران‌های متعدد و… از جذابیت‌های این مسیر هستند. بد نیست بدانید که در انتهای جاده شما به منطقه ییلاقی کلاردشت می‌رسید و می‌توانید در این منطقه و هوای پاک آن لحظات شادی را سپری نمایید. همچنین می‌توانید به منطقه جنگلی مازیچال نیز بروید که در همین محدوده است.

مرداب نشتارود

یکی دیگر از مکان‌هایی که در سفر به آبشار و دره سوتراش می‌توانید از آن بازدید کنید، مرداب نشتارود است که در مرکز شهر واقع شده و محل تخم‌گذاری ماهی‌های کپور، سفید، کفال و اردک ماهی است. این مرداب در فصل زمستان نیز پذیرای مرغابی و خودکا می‌شود. بنابراین اگر خوش شانس باشید، می‌توانید تصاویر زیبایی از این منطقه ثبت کنید.

منطقه حفاظت شده بلس کوه

منطقه حفاظت شده بلس کوه از دیگر دیدنی‌های تنکابن-عباس آباد است که دیدن آن خالی از لطف نیست. در این منطقه جاندارانی مانند مرال، شوکا، خرگوش، تشی، پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، بز، گراز، روباه، شغال، دارکوب، هدهد، انواع چکاوک، دم سرخ معمولی و عقاب زیست می‌گنند. پوشش گیاهی خاص، هوای پاک و چشمه‌های جوشان از دیگر جذابیت‌های این منطقه هستند.

آبشار فرهاد جوی

این روزها دیگر کسی نیست که آوازه جنگل‌های دو هزار و سه هزار تنکابن را نشنیده باشد‌؛ جنگل‌هایی باستانی و زیبا که با چشم‌اندازهای بدیع و دشت‌ها و چمن‌زارهای گسترده پذیرای مسافران می‌شوند. در حوالی این جنگل‌ها جاذبه‌های طبیعی بسیاری وجود دارد که یکی از آن‌ها آبشار فرهاد جوی است. این آبشار در بالای روستای قلعه گردن قرار دارد و زیبایی و طراوت چشمگیری به محیط بخشیده است. بد نیست بدانید آبشار فرهاد جوی ۱۰ متر ارتفاع دارد که در ایام پر بارش ارتفاع آن کمی بیش‌تر هم می‌شود.

آبشار سوتراش

بهترین زمان برای سفر به سوتراش

این آبشار در منطقه‌ای با آب‌وهوای معتدل و مرطوب قرار دارد؛ این یعنی تابستان‌های گرم و شرجی و زمستان‌های پر بارش.بنابراین می‌توانیم بگوییم که بهترین زمان برای سفر به این منطقه ماه‌های اردیبهشت، خرداد تا اوایل تیر و نیمه اول شهریور است. البته باید بدانید که پاییز در تنکابن و جنگل‌های آن بسیار زیبا و تماشایی ظاهر می‌شود. پس اگر با باران‌های پاییزی مشکلی ندارید، می‌توانید در این زمان نیز به این منطقه سفر کنید. اما دیگر شنا کردن در آب بسیار سرد آن ممکن نیست.

اقامت در سفر به سوتراش

پیدا کردن محل اقامت یکی از چالش‌های مهم در هر سفری است، اما این چالش در سفر به سوته راش وجود ندارد. زیرا در نزدیکی آبشار یک اقامتگاه بومگردی به همین نام (سوتراش) وجود دارد که می‌تواند پذیرای شما باشد. بررسی نظر مسافران و گردشگران نشان می‌دهد که این اقامتگاه موفق به کسب رضایت حداکثری مسافرانش شده است. ارائه فضای تمیز، غذای باکیفیت و رفتار مودبانه از مواردی هستند که کاربران به آن اشاره کرده‌اند. اگر هم دوست ندارید شب را در این منطقه سپری کنید، می‌توانید به عباس آباد یا تنکابن بروید و از هتل‌ها و اقامتگاه‌های سطح آن شهر استفاده کنید.

نکات رفتن به آبشار سوتراش

پیشنهاد می‌کنیم برای سفر به این منطقه از تور آبشار سوتراش استفاده کرده یا از راهنمایان محلی کمک بگیرید تا سفری ایمن و راحت داشته باشید.همچنین پیش از آغاز سفر امکانات و تجهیزات لازم را مهیا کنید؛ مواردی مانند کفش مناسب برای جنگل‌نوردی و طبیعت‌گردی، لباس مناسب، غذا و آب آشامیدنی کافی، دارو و لوسیون‌های ضد گزیدگی، وسایل کمپ (در صورت تمایل) و… اگر به این منطقه سفر کردید در حفظ و نگهداری طبیعت نیز کوشا باشید.

آبشار سوتراش

نحوه دسترسی به آبشار سوتراش

اگر فرض را بر این بگیریم که مبدا سفرتان شهر تهران باشد، باید از جاده چالوس (کندوان) راهی سفر شوید. پیش از این اشاره شد که این جاده به تنهایی می‌تواند مقصد گردشگری باشد. وجود غذاخوری‌های متعدد، طبیعت زیبا، روستاهای فراوان و قدیمی، آبشارهای متعدد در جاده و… از جاذبه‌های جاده کندوان هستند. بنابراین سفر به این منطقه از همان ابتدا پر از تفریح و سرگرمی است.

بعد از طی کردن جاده کندوان و رسیدن به شهر چالوس، مسیرتان را تا شهر عباس آباد ادامه دهید. سپس با کمک مردم محلی یا تابلوهای راهنما به سمت روستای سی بن ( از روستاهای عباس آباد ) بروید. از اینجا باید از راهنمایان محلی کمک بگیرید؛ زیرا پیمایش جنگل کار خیلی آسانی نیست. البته صدای آبشار سوته راش خودش نیز راهنمای خوبی برای پیدا کردن مسیر است. بنابراین در این سفر حسابی از گوش‌ها و چشم‌هایتان استفاده کنید تا هم مسیر را پیدا کنید و هم روحتان را از زیبایی سیر نمایید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *