رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ مهر ۱۳۹۹

آبشار آلاشور نوشهر

اشتراک گذاری

آبشار آلاشور نوشهر، در روستای نجارده واقع در ۷ کیلومتری شرق نوشهر از جمله جاذبه های طبیعی و بکر مازندران است .نوشهر از جمله شهرهای خرم و خوش آب و هوای شمال کشور می باشد . هر یک از روستاهای آن از زیبایی بی نظیری برخوردار می باشد به طوریکه سالانه بسیاری از گردشگران از آن دیدن کرده و به طبیعت سبز آن پناه می برند . یکی از روستاهای دیدنی و توریست پذیر نوشهر ، روستای ساحلی – جنگلی نجار ده می باشد.ارتفاع این آبشار در حدود ۳۲ متر است و در دل جنگلهای جنوب روستا واقع شده است. آبشار در درون دره ای به شیوا دره یا دره مور و در ارتفاع ۵۹۶ متری از سطح دریا قرار گرفته است.

آبشار آلاشور
سوای زیبایی که این آبشار از آن برخوردار است، محلی که این آبشار در آن واقع است، جذابیت های زیادی دارد. این آبشار در دل جنگل های شهر نوشهر قرار گرفته است.آبشار آلاشور و منطقه قرارگیری آن در حوزه استحفاظی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع شده‌است. با توجه به این مسئله گونه‌های گیاهی و جانوری با ارزشمند این منطقه از آسیب‌های زیست‌محیطی مصون مانده‌اند.آبشار الاشور روستای نجارده مازندران مربوط به دوره كرتاسه تا كوارترنری و ۳ اثر درياچه چورت، درخت چنار كهنسال روستای كينج با قدمت ۷۰۰ تا ۷۵۰ سال و درخت كهنسال حسينيه روستای اسبو‌كلا با قدمت ۴۰۰ تا ۴۵۰ سال در استان مازندران در فهرست آثار ملی طبيعی ايران به‌ثبت رسيده است .

آبشار آلاشور نوشهر

نحوه دسترسی به آبشار آلاشور

برای رسیدن به آبشار می بایست به جنگل های جنوبی روستای نجار ده رفته و با ۲۰ دقیقه پیاده روی به آبشار برسید . مسیر دیگری نیز وجود دارد که می بایست از روستای توسکا پوشکا وارد دره شده و از دیدن آبشار لذت ببرید .کافی است از روستای نجارده وارد جاده خاکی شده و پس از ورود به جنگل‌های جنوبی این منطقه و حدود ۲۰ دقیقه پیاده‌روی سبک به آبشار آلاشور با شکوه برسید‌. همچنین از سمت روستای توسکا پوشکا میتوان مستقیم وارد دره شد و مسیر را تا آبشار ادامه داد.
در این منطقه ۲۱ آبشار کوچک و بزرگ وجود دارد که مهمترینش آبشار نجارده است.
اطلاعات تکمیلی لازم:
بهترین زمان سفر: بهار، تابستان، پاییز
طول آبشار: ۳۲ متر
محل دسترسی: روستای نجارده
فاصله روستای نجارده تا نوشهر: ۱۲ کیلومتر
نزدیک ترین فرودگاه: نوشهر
نیاز به پیمایش: دارد (شیب تند)
نیاز به راهنما: وجود دارد
آنتن دهی: تا قبل از جنگلبانی وجود دارد
مدت زمان تقریبی بازدید: ۳ الی ۵ ساعت
اقامتگاه در نزدیکی جاذبه: ندارد
جاذبه های دیدنی اطراف: خیرودکنار

آبشار آلاشور نوشهر
آبشار آلاشور نوشهر
آبشار آلاشور نوشهر
آبشار آلاشور نوشهر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *