جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

۱۰ مشکل رایج در سفر و راه‌های مقابله با آن‌ها

تاریخ بروزرسانی :
۱۳ مرداد ۱۳۹۷

از دست دادن پرواز، گزیدگی توسط پشه ها و گم شدن چمدان؛ این ها همه مشکلاتی رایج در سفر هستند که در این مقاله ۱۰ راه حل برای آن ها به شما ارائه می دهیم.
برای همه ما پیش آمده که در هنگام سفر خود برای تعطیلات با مشکلی مواجه شده باشیم. هتل بد، گم شدن پاسپورت یا آفتاب سوختگی شدید. در اینجا ۱۰ حادثه بد در مسافرت و چگونگی مقابله به آن ها را با هم مرور می کنیم. برای اینکه شما عزیزان سفر راحتی داشته باشید سیری در ایران در این پست راه هایی ارائه داده است مسافرت راحتی داشته باشید

۱. کیف پول شما سرقت شود.
راهکار: بلافاصله با پلیس محلی تماس بگیرید و حتماً یک نسخه کپی از گزارش جرم و توضیحی که نوشتید تهیه کنید. هر گونه کارت بانکی گم شده را فوراً به بانک خود گزارش دهید. به علاوه، کسی از خانه شاید بتواند برایتان به صورت آنلاین پول بفرستد. همچنین گزارشی نیز به شرکت بیمه مسافرتی خود ارسال کنید. بیشتر شرکت های بیمه مسافرتی قوانین سختی در مورد اینکه چه زمانی گزارش جرم را به پلیس ارائه کردید دارند، پس سعی کنید این کار را به تأخیر نیندازید وگرنه ممکن است برای گرفتن غرامت به مشکل بخورید.

توصیه ها: یک کیف پول ساختگی به همراه کمی پول نقد محلی با خود حمل کنید تا در صورتی که مورد سرقت قرار گرفتید، کیف پول اصلی شما به دست سارقان نیفتد. پول نقد و کارت های خود را در جاهای مختلف نگه دارید، به جای اینکه تمام آن ها را کنار هم قرار دهید. در هنگام مسافرت به کشورهای خارجی، وقتی واحد پول خارجی را می خرید برگه رسید خود را نگه دارید تا شرکت بیمه مسافرتی بداند که چقدر پول گم کرده اید. قبل از تعطیلات، حتماً شماره مربوط به «کارت های گم شده یا سرقت شده» از بانک خود را جایی یادداشت کنید تا در هنگام لزوم به راحتی آن را پیدا کنید.

۲. پشه ها به شما حمله کنند.
راهکار: خود را نخارانید، چرا که هر چه بیشتر خودتان را بخارانید آن قسمت بیشتر خارش پیدا خواهد کرد و دچار التهاب بیشتری می شود. اگر جعبه کمک های اولیه به همراه خود ندارید، برای گرفتن داروی مورد نیاز به پزشکی محلی مراجعه کنید. روغن درخت چای، لوسیون کالامین، روغن ببر، کرم ضد خارش موضعی، یخ و قرص آنتی هیستامین همگی می توانند باعث کاهش ورم شوند.

توصیه ها: همیشه دست ها و پاهای خود را پوشیده نگه دارید، مواد دافع حشرات که حاوی دی‌ای‌ای‌تی (DEET) باشد استفاده کنید، چراغ اتاق خواب را شب ها خاموش کنید، پرده ها را بسته نگه دارید، و اگر در منطقه ای هستید که مالاریا در آنجا شایع است قرص هایی که پزشکتان توصیه کرده را به همراه داشته باشید.

۳. جت لگ تعطیلات شما را خراب می کند.
راهکار: در هواپیما ساعت خود را به زمان مقصد خود تنظیم کنید و از الکل، کافئین، چربی و نمک زیاد دوری کنید. اگر در هنگام روز به مقصد می رسید، بیدار بمانید و هیچ گونه خواب کوتاهی نداشته باشید. هر کاری که می توانید انجام دهید تا جلوی به خواب رفتن شما را بگیرد، به عنوان مثال به قدم زدن بپردازید یا دوش بگیرید. رفتن زیر آفتاب می تواند کمک کند که ساعت درونی بدن شما از نو تنظیم شود و ورزش کردن نیز به دلیل آزادسازی اندورفین می تواند برایتان خوب باشد.

توصیه ها: قبل از سفر، با تغییر الگوهای خواب و غذا خوردن خود را آماده کنید. این قانون را به یاد داشته باشید: سفر کردن از غرب به شرق می تواند تأثیر بدتری در جت لگ داشته باشد چرا که وقتی سعی داریم بخوابیم که بدن ما در حال بیدار شدن است و این حس به شما دست می دهد که انگار وسط شب از خواب بیدار شده اید.

۴. پرواز خود را از دست می دهید.
راهکار: اول از همه، خونسرد بمانید و وحشت زده نشوید. اگر جا ماندن از پرواز تقصیر خود شما باشد، این که برای تغییر پرواز خود مجدداً از شما پول دریافت شود بستگی به شرکت هواپیمایی دارد. حتماً نهایت تلاش خود را کنید تا مؤدب و بابت اشتباه خود شرمنده باشید، و صبور باشید تا پرواز جدیدی برایتان موجود شود.

توصیه ها: اگر پروازی در ساعات ابتدایی روز دارید حتماً یک آلارم جایگزین هم برای خود ست کنید. رفتن به فرودگاه را به لحظه آخر موکول نکنید، چرا که هیچ وقت نمی دانید چه مشکلاتی در راه (آب و هوا یا ترافیک سنگین) ممکن است وجود داشته باشد.

۵. دچار آفتاب سوختگی شوید.
راهکار: تا حد امکان پوست خود را با کیسه یخ خنک کنید و مقادیر زیاد آب بنوشید. ساشه هیدراته مجدد که در آب حل شده باشد می تواند دهیدراسیون را متوقف کند. دارویی ضد التهاب مثل ایبوپروفن مصرف کنید و موادی مثل کرم پس از آفتاب، لوسیون کالامین یا آلوئه ورا استفاده کنید تا پوست خود را تسکین دهید.

توصیه ها: بین ساعت ۱۱ صبح تا ۳ بعدازظهر از آفتاب دوری کنید، کلاه به سر کنید، از لوسیون محافظ آفتاب عامل بالا استفاده کنید، و مرتباً کرم ضد آفتاب را استفاده کنید به خصوص بعد از شنا کردن.

 سفر 2 1 ۱۰ مشکل رایج در سفر و راه‌های مقابله با آن‌ها

۶. چمدان خود را گم کنید.
راهکار: اگر چمدان خود را روی تسمه تقاله فرودگاه پیدا نکردید، صبور باشید و به قسمت پذیرش فرودگاه مراجعه کنید تا گزارش دهید. ممکن است ساکی از ضروریات (مثل لوازم بهداشتی) به شما بدهند و اطلاعات تماستان را بگیرند. هر چه مدت زمان بیشتری چمدان شما گم شود، شرکت هواپیمایی مجبور است غرامت بیشتری به شما بپرازد. بیمه نامه مسافرتی شما احتمالاً چمدان گم شده را نیز پوشش می دهد پس حتماً موارد درج شده در بیمه نامه را بخوانید. فراموش نکنید که اگر چمدان خود را بعد از اینکه منطقه درخواست بار را ترک کردید گم کنید باید با پلیس تماس بگیرید، نه شرکت هواپیمایی.

توصیه ها: خیلی واضح روی کیف و چمدان خود لیبل بچسبانید و چیزی قابل تشخیص روی آن قرار دهید (مثل روبانی رنگی دور دسته) تا هیچ کس به اشتباه آن را برندارد. همچنین عکسی از چمدان خود بگیرید تا در صورت لزوم به شرکت هواپیمایی نشان دهید. تمام وسایل ارزشمند (مثل داروها و عینک یا لنزهای چشم) را در کیف دستی خود نگه دارید. مطمئن شوید کسی که چمدان شما را بازرسی و کنترل می کند حتماً لیبل مقصد درست را به آن متصل کند.

۷. دچار مسمومیت غذایی شوید.
راهکار: اگر غذایی که خورده اید به شما سازگار نبوده، هیدراته بمانید و مقادیر زیادی آب بنوشید. ساشه هیدراته مجدد استفاده کنید و سعی کنید غذاهای سبک، ساده و دارای فیبر کم مثل نان، موز، کراکر، تخم مرغ همزده و برنج بخورید. از خوردن غذاهای تند، شیرین یا سرخ کرده و پر چرب اجتناب کنید. بهتر است از مصرف بلافاصله داروی ضد اسهال خودداری کنید چرا که بهترین کار این است که اجازه دهید شرایط طبق حالت طبیعی خود پیش رود. اگر دچار استفراغ شده اید، تا زمانی که حالت تهوع شما کمتر شود از خوردن غذاهای جامد خودداری کنید. اگر حالت تهوع شما برای بیشتر از چند روز طول کشید با پزشک تماس بگیرید.

توصیه ها: از مصرف آب های خارج از بطری و همچنین یخ خودداری کنید. همچنین مراقب بطری آب هایی که قبلاً باز شده یا مجدداً پر شده اند باشید. مراقب میوه و سالاد هم باشید چرا که ممکن است در آب آلوده شسته شده باشند. همچنین از غذایی که برای مدت زمان طولانی یک جا قرار داشته و در معرض مگس ها بوده و غذاهای مجدداً گرم شده به خصوص برنج، دوری کنید.

 سفر 3 2 ۱۰ مشکل رایج در سفر و راه‌های مقابله با آن‌ها

۸. پاسپورت خود را گم کنید.
راهکار: اولین کاری که باید انجام دهید این است که به پلیس محلی گزارش دهید که پاسپورت شما گم شده، و سعی کنید ملاقاتی اضطراری با سفارت یا کنسولگری کشورتان داشته باشید. سپس باید فرم گم شدن یا دزدیده شدن پاسپورت را پر کنید پیش از اینکه بتوانید درخواست صدور پاسپورت جایگزین کنید. خیلی مفید است که کارت شناسایی دیگری (مثل گواهینامه رانندگی) با خود داشته باشید. سرانجام، با شرکت بیمه مسافری خود تماس بگیرید چرا که شاید بتوانند هزینه های پاسپورت گم شده شما را پوشش دهند.

توصیه ها: همیشه نسخه ای کپی از پاسپورت خود را در چمدان و ایمیلتان داشته باشید. همچنین به همراه داشتن چند عکس پاسپورتی اضافه می تواند در صرفه جویی در زمان به شما کمک کند.

۹. هتل شما مایه دلسردی است.
راهکار: در سکوت رنج نکشید! اگر اتاق بدی به شما اختصاص داده شده، به هتل این فرصت را بدهید که مشکل را برطرف کند. از چیزهایی که شما را اذیت می کند عکس بگیرید و بخواهید که با مدیر هتل یا نماینده مسافرتی خود (اگر با تور سفر می کنید) صحبت کنید. اگر فقط مشکل اتاق است، فوراً به پذیرش هتل اعتراض کنید و خونسرد بمانید. در بیشتر مواقع، هتل اتاق دیگری را در اختیار شما قرار خواهد داد. اگر مشکل حل نشد و مجبور به تعویض هتل شدید، حتماً وقتی به خانه برگشتید به مدیر هتل نامه بنویسید. اگر هتل خود را از طریق وبسایت خدمات آنلاین هتل رزرو کرده بودید، می توانید مشکل را به آن ها هم اعلام کنید.

توصیه ها: اگر از هتل راضی نیستید، عکس ها و ویدئوهای زیادی را به عنوان مدرک ثبت کنید. حتی می توانید درخواست بازگشت پول خود را نیز کنید.
اگر اتاق بدی به شما اختصاص داده شده، به هتل این فرصت را بدهید که مشکل را برطرف کند

۱۰. چمدان شما در راه برگشت بیش از حد سنگین است.
راهکار: اگر کیف شما خیلی سنگین است فوراً بحث نکنید یا استرس نگیرید. برخی از لوازم سنگین تر را خارج کنید و آن ها را در کیف دیگری قرار دهید. شاید کمی اذیت کننده به نظر برسد ولی با این کار می توانید کمی پول صرفه جویی کنید. همچنین می توانید لباس های سنگین تر خود را بپوشید یا اینکه سنگین ترین کفش خود را به پا کنید (هر چیز کوچکی اهمیت دارد). به جای اعتراض و شکایت، خیلی دوستانه و مؤدب درخواست خود را مطرح کنید (معمولاً اگر بار شما فقط ۱۰% از حد مجاز بیشتر باشد شرکت هواپیمایی از آن چشم پوشی می کند).

توصیه ها: سبک سفر کردن به معنای بدون استرس سفر کردن است! اگر واقعاً مجبورید بار زیادی را حمل کنید، ترازوی چمدان قابل حملی را به همراه داشته باشید تا وزن کیفتان شما را شوکه نکند.

منابع : بهترین ها , بیتوته
 سفر 1 0 ۱۰ مشکل رایج در سفر و راه‌های مقابله با آن‌ها

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد