رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ آذر ۱۳۹۹

ییلاق سی دشت رودبار

لینک این مطلب کپی شد!

ییلاق سی دشت رودبار ، یکی از ییلاقات زیبایی است که فاصله چندانی تا تهران ندارد و مناظر بکر و هوای تازه در این منطقه بسیار فراوان است .منطقه ییلاقی سی دشت در ۳۰ کیلومتری شهر رستم آباد قرار دارد .برای دیدن این همه زیبایی باید راهی گیلان شوید و سپس مسیر روستای توتکابن را پیش بگیرید. سی دشت یکی از روستاهای توتکابن است.گذر از مسیری رویایی، تنفس هوای تازه، آرام گرفتن در دشتی بکر، حس طراوت دانه‌های باران؛ همه این‌ها در ییلاق سی دشت دستیافتنی است. سکوت و آرامش این دشت در کم‌تر جایی دیده می‌شود. یک روزی را از دغدغه‌های شهر به دور باشید و در ییلاق سی دشت روحی تازه بگیرید.

ییلاق سی دشت

این منطقه  یکی از بهترین مکان‌هایی به شمار می‌رود که می‌توانید با سفری یک روزه به آن روحتان را تازه کنید، زیباترین دیدنی های رودبار را ببینید و به منزل بازگردید. در مسیر رسیدن به ییلاق سی دشت چشم‌اندازهای بکر و خارق‌العاده‌ای مشاهده خواهید کرد که می‌توانید در آن‌ها توقف کنید و به تفریح و استراحت بپردازید. ییلاق زیبای سی دشت در مسیر کوه درفک قرار دارد که چشم انداز فوق‌العاده آن را در منطقه می‌توانید ببینید و اگر هوس کوه‌نوردی به سرتان زد، صبح زود بیدار شوید و راهی درفک شوید. این ییلاق در فصل بهار و تابستان و پاییز، مناظر فوق‌العاده‌ای دارد که تماشای آن را نباید از دست داد، در بهار در جنگل‌های انبوه روستا که قدم می‌زنید، مه لطیف بهاری صورتتان را نوازش می‌کند و خنکای هوای مطبوع روستا آرامشی عمیق برایتان به ارمغان می‌آورد؛ دشت‌ها در بهار از گل‌های رنگارنگ پوشیده می‌شوند و ابرها از بالای سرتان عبور می‌کنند. در پاییز نیز هنگام ضیافت رنگ‌ها در جنگل شگفت‌زده می‌شوید و رویایی‌ترین تصاویر را می‌توانید از چشم‌اندازهای رنگارنگ منطقه در لنز دوربینتان ثبت نمایید؛ اما اگر به طبیعت زمستانی علاقه دارید نیز توصیه می‌شود، با تجهیزات و لباس مناسب به سی دشت سفر کنید.

ییلاق سی دشت
همین که به گیلان نزدیک شویم، جذابیت سفرمان آغاز می‌شود. از این‌جا شگفتی‌های طبیعت یکی یکی رخ می‌نمایانند؛ با دیدن درختان انبوه به وجد می‌آییم، دشت‌های سرسبز می‌بینیم و لحظه‌ای ممکن است چیزی جز مه نبینیم. با رسیدن به روستای سی دشت، قرار است قدم به قدم زیبایی‌های طبیعت را لمس کنیم. از میان دشتی سر سبز با گل‌های رنگی می‌گذریم. هوای معتدل صورتمان را نوازش می‌دهد. در دوردست چشم‌انداز قله درفک جلوه دیگر به منظره دشت می‌بخشد. این دشت با چشم‌اندازهای بی‌نظیرش منطقه‌ای فوق‌العاده برای عکاسی است.

ییلاق سی دشت
بهترین زمان رفتن به ییلاق سی دشت

سی دشت یکی از مناطق ییلاقی است و مقصدی فوق‌العاده برای سفرهای تابستانی؛ ممکن است از گرمای تابستان به تنگ بیایید و دل‌تان بخواهد هوایی تازه کنید. بدون شک ییلاق سی دشت یکی از بهترین انتخاب‌ها می‌تواند باشد. گل‌های رنگارنگ در فصل بهار و پاییزهای رنگی این دشت تماشایی است.

ییلاق سی دشت

در سفر به ییلاق سی دشت با خود چه چیزهایی ببریم؟

کوله‌ای یکروزه بردارید و وسایل ضرری و شخصی‌تان را در آن بگذارید. حتما کفش راحتی بپوشید تا به راحتی بتوانید از شیب‌های دشت بگذرید. ییلاق سی شت در بعضی از روزهای سال بارانی است. حتما یک بارانی به همراه داشته باشید.یادمان باشد مراقب این طبیعت بکر باشیم و چیزی جز صدای قدم‌هایمان به جا نگذاریم. حتما کیسه زباله همراه داشته باشیم.

«سی دشت» یکی از جاذبه های گردشگری زیبا و تماشایی شهر رودبار و استان گیلان، ییلاق خوش آب و هوا و سرسبز است. «سی دشت» یکی از مناطق خوش آب و هوای رودبار استان گیلان است که در ۳۰ کیلومتری شهر رستم آباد قرار دارد. این ییلاق در مسیر کوه درفک واقع شده از این رو چشم انداز فوق العاده ای را در اینجا نظاره گر خواهید بود. در فصل بهار دشت های این ییلاق پوشیده از گلهای رنگارنگ می شوند و ابرها از بالای سرتان حرکت می کنند. در فصل پاییز هم درختان لباس های رنگارنگی به تن کرده و منظره ای فوق العاده را به نمایش می گذارند. «سی دشت» رودبار یکی از مناطق گیلان است که به توت فرنگی شناخته می شود.

 

ییلاق سی دشت

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *