رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ بهمن ۱۳۹۸

کوچه قهر و آشتی شیراز

لینک این مطلب کپی شد!

چیزی که امروزه بسیار در میان خانواده ها و فامیل و دوست و آشنا می توان زیاد دید قهر کردن و قطع رابطه است . اززمانیکه با پیشرفت تکنولوژی حتی در دست کودکانمان هم گوشی های به ظاهر همگرا می بینیم حتی اعضای خانواده کوچک را از هم جدا زندگی می کنند و متاسفانه همه در دنیای مجازی سیر می کنند . اکثر دوست و فامیل را درون گروههای مجازی دیده و شاید در طول سال هم به دیدنشان نرویم . حتما تا به امروز پیش آمده با کسی قهر باشید یا به علت دلخوری یا هرچیز دیگری ترجیح دهید با او رو برو نشوید، در تمدن حاضر و معماری و شهر سازی نوین، این امکان برای شما فراهم است که مسیر خود و زاویه نگاه خود را برای پنهان شدن از دیگری تغییر دهید.اما فرهنگ و اصالت ایرانی که امروزه به ورطه فراموشی رفته است این بی توجهی را بر نمی تابد، نمونه ای از این مخالفت را در معماری کوچه های مختلف شهر شیراز می توان دید.کوچه قهر و آشتی یکی از معروف ترین آنهاست و بدین سبب به این نام شهره است که هر دو عابر دلخور از هم را با هم مواجه می کند و هر نگاه به افق رفته ای را در چشم دوست می اندازد .

-قهر-و-آشتی-شیراز کوچه قهر و آشتی شیراز

البته فلسفه دیگر این بنا که مشابه آن در شهر بوشهر دیده می شود، هدایت خنکای نسیم دریا در کوچه های کانال مانند و باریک به سمت خانه ها و پنجره ها شهر است.

کمی دورتر از آسمان خراش ها

از ویژگی های معماری این بنا می توان به باریک بودن کوچه به قدری که حتی دو نفر بدون توجه و روبرو شدن با هم نمی توانند از آن عبور کنند، اشاره کرد.ویژگی که امروزه از نواقص شهرسازی محسوب می شود روزگاری در این دیار به عمد مورد استفاده قرار می گرفته است .دیوار های کاه گلی بلند آن نیز قابل توجه است ، شاید از این جهت می توان این دیوار های بلند را در فلسفه این کوچه تعریف کرد که مانع از دزدیدن چشم ها از گره خوردن به هم می شود و مجالی برای فرار باقی نمی گذارد.
مشهور است که هر دو فردی که با هم قهر بودند اگر در این کوچه به هم می رسیدند ناگزیر به آشتی می شدند.

-قهر-و-آشتی-شیراز1 کوچه قهر و آشتی شیراز

در آشتی کردن پیش قدم باشید

کوچه قهر و آشتی از جاذبه های گردشگری اصیل شیراز است که حال و هوای دل های مهربان ایرانی و صد البته شیرازی را در مشام هر بیننده ای زنده می کند.خوشبختانه این مکان در فاصله نه چندان دور از هتل زندیه شیراز، هتل کریم خان شیراز قرار دارد و امکانات رفت و آمد و تردد به آن به راحتی فراهم است.

نیازی به تکنولوژی نیست

همواره پیشنهاد ما برای گردشگران در شیراز این است که فرصت هم صحبت شدن با شیرازی ها و شنیدن لهجه گرم و دلنشین آن ها را حتی در حد پرس و جویی برای یافتن مکان های گردشگری از دست ندهند.اما دانستن آدرس همیشه دلگرمی خاصی برای گردشگران به همراه دارد و ما آن را از شما دریغ نمی کنیم، کوچه قهر و آشتی در خیابان آستانه و در جوار آرامگاه سید علاء الدین حسین واقع شده است که بعد از عبور از بازارچه ای کوچک و کوچه صابونی ها، دل های جدا افتاده ی زیادی را به هم می رساند.

-قهر-و-آشتی-شیراز2 کوچه قهر و آشتی شیراز

در شیراز قدم بزنید

ویژگی مهم گردشگری در شیراز که آن را استثنایی تر از هر مکان دیگری می کند، این است که بعد از خارج شدن از هتل محل اقامت خود لازم نیست برای بازدید هر مکان مسیر جداگانه ای را طی کنید، هرگاه با هدف دیدن یک بنا یا منطقه خارج می شوید با انتخاب مسیر درست می توانید از چندین فضای ویژه گردشگری دیگر نیز دیدن کنید پس پیشنهاد ما این است که شیراز را قدم بزنید .

 

 

-قهر-و-آشتی-شیراز3 کوچه قهر و آشتی شیراز

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *