جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کشتی های تاریخی ساحل گیلان به جاذبه گردشگری تبدیل می شوند

تاریخ بروزرسانی :
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

آستارا – ایرنا – معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: چهار کشتی غرق و کشف شده دوران صفویه و قاجار در نوار ساحلی شهرستان های تالش، رودسر و لاهیجان، به جاذبه های گردشگری تبدیل می شوند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ولی جهانی روز شنبه در همایش تخصصی واکاوی فرهنگ دریایی کرانه های جنوبی خزر در سالن شهرداری آستارا افزود: در دوران صفویه و قاجار حبوبات و ابریشم گیلان با کشتی به روسیه صادر می شد و کشتی های کشف شده، نشانگر قدمت تبادلات تجاری ایران و روسیه است.
وی اظهار کرد: حضور اولیه اقوام آریایی در ساحل های جنوبی کاسپین به سه هزار سال قبل برمی گردد و آثار به جا مانده باید شناسایی و به نسل جوان معرفی شود.
وی بیان کرد: افزایش آگاهی مردم از گردشگری و باستان شناسی دریا ضروری است و پژوهش های مفیدی در حوزه جنوبی دریای کاسپین در ایران شده است.
جهانی ادامه داد: شهر تاریخی گسگر صومعه سرا با ۱۲۰ هکتار وسعت، یک هزار و ۲۰۰ سال قدمت دارد و انواع معماری بومی و تلفیقی استان گیلان و اروپای شرقی در آن کشف شده است.

gilan کشتی های تاریخی ساحل گیلان به جاذبه گردشگری تبدیل می شوند
او گفت: کاخ ییلاقی سردار امجد دوره قاجار با ۲ هزار متر مربع وسعت در تالش به عنوان موزه باستان‌شناسی به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معرفی و خانه ‌بلژیکی‌های آستارا در فهرست آثار ملی ثبت شده و مقدمات تبدیل این خانه به موزه گمرک پیگیری می شود.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ادامه داد: ۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت ماه در استان برگزار می شود و امیدواریم مردم در کنار مسئولان، به صیانت از میراث فرهنگی توجه کنند.
نشست تخصصی واکاوی فرهنگ دریایی کرانه های جنوبی خزر، به مناسبت هفته بزرگداشت میراث فرهنگی با حضور استادان دانشگاه، صاحب نظران و علاقه مندانی از استان های مختلف در سالن شهرداری بندر آستارا برگزار شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از ۱۸ و نیم کیلومتر ساحل دریای خزر برخوردار است.

منبع: ایرنا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *