جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کرمانشاه میزبان آخرین رویداد نوروزی قرن چهاردهم شد

تاریخ بروزرسانی :
۱۰ شهریور ۱۳۹۹

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از میزبانی تهران و شهرهای عضو مسیر گردشگری تاریخ و تمدن در برگزاری آخرین رویداد نوروزی قرن چهاردهم خبر داد و گفت: کرمانشاه در ۲۸ فروردین سال ۱۴۰۰ میزبان این رویداد بین‌المللی است.

کرمانشاه کرمانشاه میزبان آخرین رویداد نوروزی قرن چهاردهم شد

ایمان درخشی روز دوشنبه درخصوص آخرین اقدامات انجام شده مسیر تاریخ و تمدن به خبرنگار ایرنا افزود: اولین جلسه کمیته اجرایی مسیر گردشگری تاریخ و تمدن که در سنندج و با حضور معاونین فرهنگی شهرداران، روسای ادارات گردشگری شهرداری، کمیسیون های گردشگری و فعالان بخش خصوصی شهرهای کرمانشاه، همدان و سنندج برگزار شد، ۱۹ مصوبه به همراه داشت.
وی اظهار داشت: میزبانی کرمانشاه در آخرین جشن نوروز سده ۱۴ فرصت بی‌نظیری برای معرفی و توسعه گردشگری استان است و باید همه دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند با برنامه‌ریزی دقیق میزبانی شایسته‌ای در این روز داشته باشیم.

کرمانشاه اولین دبیرخانه مسیر گردشگری تاریخ و تمدن شد

درخشی از انتخاب کرمانشاه به عنوان اولین دبیرخانه مسیر گردشگری تاریخ و تمدن خبر داد و افزود: یکی دیگر از مهمترین مصوبات این جلسه تصویب تشکیل شورای راهبردی این مسیر گردشگری با ریاست دبیرکل دفتر ملی یونسکو و قایم مقامی شهردار شهری است که دبیرخانه در آن قرار دارد، خواهد بود که در سال اول کرمانشاه مسوول دبیرخانه و سال‌های بعدی، سنندج و همدان تعیین شدند.

وی ادامه داد: ثبت لوگوی مسیر گردشگری، ارایه محتوا توسط شهرها برای اپلیکیشن گردشگری، تاکید بر نقش آفرینی بخش خصوصی در راستای کمک به اهداف و راهبردهای تعیین شده، نهایی شدن وب سایت، ایجاد و نصب المان مشترک و تعیین و نام گذاری گذرهای مشترک مسیر تاریخ و تمدن در سه شهر کرمانشاه، سنندج و همدان، برگزاری نمایشگاه اقوام زاگرس نشین در مهر و آبان امسال و اجرای رسوم کهن ایام محرم در بخش گردشگری مذهبی از جمله سایر مصوبات این نشست بود.
درخشی خاطرنشان ساخت: معاون ارتباطات دفتر ملی یونسکو، شهرداران سنندج، همدان و کرمانشاه، روسای سازمان فرهنگی و ادارات گردشگری سه شهرداری مذکور، کمیسیون های گردشگری شورای شهرها، فرمانداران شهرستان های مسیر گردشگری، مدیران کل میراث فرهنگی سه استان، عضو شورای راهبردی خواهند بود.

این مقام مسوول گفت: برگزاری اجلاس دبیران کشورهای نوروز در حاشیه این برنامه، رونمایی از نشان نوروز و کتاب محور گردشگری مسیر تاریخ و تمدن ایران، اختصاص گزارش اختصاصی ماهنامه پیام ملی یونسکو به این موضوع که در ۱۹۵ کشور دنیا توزیع می شود از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

درخشی افزود: بزودی ستاد بزرگداشت نوروز تشکیل می شود و شورای سیاست گذاری با حضور دبیرکل دفتر ملی یونسکو و شهرداران تهران، کرمانشاه، همدان و سنندج، سازمان اکو، وزارت خارجه، میراث فرهنگی و وزارت کشور شکل خواهد گرفت که بر ایجاد صحیح مسیر گردشگری تاریخ و تمدن غرب کشور دلالت دارد.

وی در پایان اظهار داشت: مقرر شد نشست بعدی کمیته اجرایی در همدان انجام پذیرد و به برگزاری جشن آخرین نوروز سده ی چهاردهم پرداخته شود باوجود اینکه زمان کوتاهی از تشکیل این مسیر گردشگری می گذرد اما توانسته نقش مهمی برای خود ایجاد کند که بیانگر دورنمای خوب آن است.
وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و … از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۶۰۰ روستا و ۳۴ شهر دارد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *