جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کتیبه های هخامنشی شوش خوانده شد

تاریخ بروزرسانی :
۱۰ مرداد ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۵/۱۰ – محمدحسین ارسطوزاده به خبرنگار مهر گفت: انبار اشیای تاریخی در مجموعه تاریخی شوش ساماندهی شده و مطالعات کتیبه ها توسط پرفسور مجید ارفعی در حال انجام است. برای این منظور پرفسور ارفعی در شوش مستقر شده تا این کتیبه ها پس از خواندن، شناسنامه دار و چیدمان شوند.

وی افزود: تا کنون دو هزار کتیبه را ساماندهی کد گذاری و شناسنامه دار کردیم و از دو هفته گذشته آنها را در محفظه های استانداردی که برای این کار تهیه شده است، قرار دادیم. این قفسه های استاندارد ریلی، ویژه نگهداری اشیای تاریخی و فرهنگی و کتیبه هاست.

ارسطو زاده گفت: تالار کتیبه برای مراجعه کارشناسان و پژوهشگران و نمایش آثار تاریخی مجهز و مرکز اسناد شوش نیز راه اندازی شده است. در مرکز اسناد اطلاعات و مستنداتی که درباره شوش وجود داشته جمع آوری شد و در طبقه بندی های مشخص آرشیو و نگهداری می شود.

وی هدف از راه اندازی مرکز اسناد پایگاه جهانی شوش را استفاده از اسناد و مدارک و خدمات دهی به مراکز پژوهشی و دانشگاهی دانست و گفت: اسنادی که در خارج از کشور وجود داشت مانند گزارش هیاتهایی که در این محوطه کار کرده اند، به دست آمده است گزارش هایی که شاید به هر دلیلی دچار نابسامانی شده بودند. با این حال در آینده اصل و یا نسخه ای از آنها را وارد مرکز اسناد می کنیم.

ارسطو زاده با بیان اینکه از فضای اتاق نقاشی و اتاق گریشمن برای برپایی نمایشگاهها استفاده شده است تصریح کرد: اکنون دو نمایشگاه در قلعه شوش با عنوان شوش در گذر زمان و تاریخچه فعالیتهای باستان شناسی در شوش دایر شده و قرار است حداقل ۵ نمایشگاه در این مکان برپا شود.

IMG17260161 کتیبه های هخامنشی شوش خوانده شد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد