جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چرا در زمستان به کیش سفر کنیم

تاریخ بروزرسانی :
۱۹ بهمن ۱۴۰۱

جزیره زیبای کیش یکی از مقاصد توریستی جذاب ایران است و هرسال گردشگران بسیار زیادی را به سمت دریای مواج و جاذبه های خود می کشاند. حجم پرواز ها، قیمت بلیط رفت و برگشت کیش و رزرو هتل در کیش نشان می دهند که فصل زمستان بهترین زمان برای سفر به این منطقه است. مردم ایران از سراسر کشور برای گذراندن اوقات خوش و تفریح در فصل زمستان به جزیره کیش سفر می کنند و از آب و هوای مطبوع آن لذت می برند. جزیره کیش به دلیل آب و هوای گرم سیری اش خیلی در فصل تابستان و اواخر بهار مورد استقبال قرار نمی گیرد. در فصل زمستان ساعاتی بیشتری از روز را می توانید بیرون از هتل بمانید و از مکان های دیدنی، آثار تاریخی و مراکز خرید دیدن کنید.

زمستان کیش چرا در زمستان به کیش سفر کنیم

مکان های دیدنی کیش در زمستان

در فصولی مانند تابستان به دلیل گرمای زیاد هوا و هوای شرجی معمولا مسافران سعی می کنند صبح و ظهر را برای بازدید از اماکن دیدنی انتخاب نکنند. در فصل زمستان به راحتی می توانید در طول روز به مکان های جذاب این جزیره بروید و لذت ببرید، تعدادی از این جاذبه ها را باهم می خوانیم:

شهر باستانی حریره در کیش

شهر حریره جز آثار ملی ثبت شده در ایران است و در قسمت شمالی جزیره کیش واقع شده است، این شهر یکی از بهترین جاهای دیدنی در زمستان است. شهر حریره وسعتی به اندازه ۳ کیلومتر دارد و می گویند در زمان های دور بزرگ و آباد بوده و جمعیت زیادی داشته است. از این شهر آباد زیبا امروزه تنها برخی از تاقی ها، سقف ها و حجم کمی از معماری آن باقی مانده است. در قسمت شمالی این شهر می توانید ساختمان های بندرگاه را ببینید و از آن منظره لذت ببرید.

اسکله چوبی تفریحی در کیش

زمستان کیش 1 چرا در زمستان به کیش سفر کنیم

در فصول دیگر سال معمولا افراد شبها به این اسکله می روند؛ اما یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی کیش در زمستان همین اسکله تفریحی است که به شما فرصت لذت بردن از دریا را در روز می دهد. این اسکله عرشه زیبایی از جنس چوب دارد و مکان مناسبی برای پیاده روی است. در نزدیکی اسکله تفریحی، جاذبه های دیگری مانند کلوپ تفریحات دریایی، بولینگ مریم، رستوران و کافه های متنوع وجود دارد.

پایاب کیش

دهلیز یا نقبی در این جزیره وجود دارد با نام پایاب کیش که دارای قدمتی دوهزار ساله است و درکنار دهانه چاه قنات با شیب تندی حفر شده است. این مکان در سالهای اخیر بازسازی شده است و هوایی مطبوع و دلپذیر دارد که می تواند استراحت گاه خوبی در فصل زمستان برای مسافران باشد. پایاب کیش در نزدیکی مجموعه درخت سبز قرار دارد، یک رستوران سنتی و چایخانه نیز در آن وجود دارند.

مراکز خرید در کیش

مراکز خرید معمولا جز جاذبه هایی است که همیشه طرفداران خود را دارد و در فصل زمستان نیز مراکز تجاری کیش را پر هیاهو خواهید دید. برای داشتن خریدی ارزان می توانید به بازار ونوس یا پانیذ سر بزنید، البته این مراکز خرید دارای کیفیت مقبولی هستند. مراکز خرید دیگری از جمله مرکز تجاری کیش، مریم، مروارید، مجتمع تجاری و سیاحتی مرجان، مرکز خرید دامون کیش و بسیاری دیگر نیز وجود دارند.

مراکز تفریحی کیش در زمستان

همانطور که خواندیم در فصل زمستان می توانید از مکان های تاریخی کیش دیدن کنید و به مراکز تجاری برای خرید سری بزنید. اما جزیره کیش مراکز تفریحاتی بسیار جذاب و مهیجی دارد که اگر می خواهید در فصل زمستان به این جزیره سفر کنید، اصلا نباید آن ها را از دست بدهید. در این فصل قیمت بلیط رفت و برگشت کیش و رزرو هتل در کیش نسبت به بقیه فصل ها گران تر هستند.

مجموعه سافاری در کیش

درون جزیره کیش مجموعه سافاری وجود دارد که بهترین فصل لذت بردن از آن زمستان است و بیش از ده ها تفریح را به گردشگران ارائه می دهد. شما در این مجموعه می توانید به صحرا بروید و با لندکروز آفرود مهیجی داشته باشید؛ همچنین می توانید شترسواری کنید. موتور سواری و کارتینگ نیز یکی دیگر از تفریحات جذاب این مجموعه است که هیجان بسیاری دارد.

بوستان آهوان کیش

زمستان کیش 2 چرا در زمستان به کیش سفر کنیم

در فصل زمستان یکی از جذاب ترین جاذبه های تفریحی بوستان آهوان کیش است که مساحتی در حدود ۲ هکتار دارد. آهوان این بوستان درون قفس نیستند و آزادانه درون بوستان زندگی می کنند؛ اما حیوانات دیگری هم وجود دارند. این حیوانات شامل میمون، گوزن، روباه، شیر و شغال هستند که درون قفس نگهداری می شوند. بوستان آهوان جاذبه زیبایی برای همه افراد بخصوص کودکان است؛ زیرا وسایل بازی گوناگونی نیز برای آنها در این بوستان وجود دارند.

کلوپ های آبی

یکی دیگر از جاذبه های تفریحی کیش که هرگز نباید در فصل زمستان از دست بدهید کلوپ های آبی است. درون این کلوپ ها انواع مختلف تفریحات آبی وجود دارند. بر اساس نوع هیجان می توانید تفریحات مناسب خود را پیدا کنید و همراه با افراد آموزش دیده به دل دریا بزنید. پیشنهاد می کنیم حتما غواصی را در خلیج نیلگون فارس امتحان کنید. غواصی کردن در این کلوپ ها توسط مربی حرفه ای انجام می شود و شما می توانید حتی بدون بلد بودن شنا وارد دنیای زیر آب شوید.

در این مقاله بهترین فصل برای سفر به کیش را شناختیم و سعی کردیم برخی از جاذه های این جزیره رویایی را که مناسب فصل زمستان است به شما معرفی کنیم. انواع جاذبه های دیگر مانند کشتی یونانی، ساحل کلبه هور، شهر زیر زمینی کاریز، روستای باغو، پارک دلفین ها و بسیاری موارد دیگر نیز وجود دارند. رستوران های بسیار زیبایی هم در سطح کیش وجود دارند که با انواع غذاهای دریایی خوشمزه و جنوبی از شما پذیرایی می کنند. شما می توانید برای بررسی قیمت بلیط رفت و برگشت کیش و رزرو هتل در کیش به سایت فلای تودی سر بزنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *