جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پیش بینی هفته بارانی و سرد مازندران

تاریخ بروزرسانی :
۳۱ مرداد ۱۳۹۹

هواشناسی مازندران از بازگشت بارندگی به استان در نخستین هفته از ماه شهریور خبر داد و اعلام کرد که دمای هوا هم در این مدت کاهش محسوسی خواهد داشت. هوای مازندران در آخرین دهه ماه مرداد همواره ابری تا نیمه ابری همراه با بارندگی پراکنده و یا مداوم و فراگیر بود ولی از دیروز پنجشنبه آفتابی شد و امروز جمعه هم مسافران و مجاوران شاهد افزایش محسوس دما نسبت به روزهای گذشته هستند.

هفته سرد و بارانی پیش بینی هفته بارانی و سرد مازندران

بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران امروز دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی استان بین ۲۹ تا ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید و در مناطق غربی هم شهروندان دمای ۲۷ تا ۳۰ درجه را تجربه خواهند کرد. دیروز هم دمای هوای استان در گرم ترین زمان به ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر در ایستگاه های دشت ناز و گلوگاه رسیده بود و آلاشت هم با ۱۸ درجه خنک ترین نقطه مازندران بود.

کاهش ۵ تا ۱۴ درجه ای دمای هوا

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می دهد که دمای هوای استان هفته آینده بین پنج تا ۱۲ درجه در مناطق مختلف کاهش خواهد یافت. بیشترین میزان کاهش دما مربوط به مناطق کوهستانی بویژه بلده و کجور در غرب استان است . دمای هوای بلده از ۳۲ درجه امروز جمعه به ۲۰ در روز دوشنبه هفته آینده کاهش خواهد یافت. در کجور هم دمای هوا از ۳۱ درجه امروز به ۱۹ درجه در روز دوشنبه افت می کند.

گزارش پیش بینی هفت روزه هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که هوای امروز مازندران صاف تا نمیه ابری همراه با افزایش نسبی دما بویژه در ارتفاعات خواهد بود و از شب بتدریج با افزایش ابر و وزش باد همراه می شود.

هواشناسی مازندران هوای استان را برای روز شنبه و یکشنبه هم نیمه ابری تا ابری همراه با مه گرفتگی در ارتفاعات پیش بینی کرد که با کاهش نسبی دما و بتدریج با رگبار پراکنده باران و وزش باد
همراه خواهد شد. در این مدت بیشینه دما در شهرهای غربی استان بین ۲۶ تا ۲۸ درجه و در شهرهای مرکزی و شرقی هم بین ۲۷ تا ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد بود.

تغییرات جوی بیشتر از یکشنبه شب

بر اساس پیش بینی هواشناسی ، هوای مازندران طی یک‏شنبه شب و دوشنبه هفته آینده ابری و در ارتفاعات مه‌آلود است که با بارندگی ، وزش باد گاهی نسبتا شدید و کاهش بیشتر دما همراه خوهد شد. همچنین برای این مدت رعد و برق پراکنده هم پیش بینی شده است. بیشینه دمای هوا هم در شهرهای استان بین ۲۳ تا ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

برای روز سه شنبه هفته آینده هم هوای مازندران ابری و در ارتفاعات مه‌آلود پیش بینی شده است که گاهی همراه با بارندگی و وزش باد خواهد بود. البته از اواخر روز بتدریج از میزان ناپایداری هوا کاسته شده و بیشینه دما در شهرهای استان هم بین ۲۴ تا ۲۷ درجه در نوسان خواهد بود.

روز چهارشنبه پنجم شهریور هم هوای استان نیمه ابری تا ابری و در ارتفاعات ابری و مه آلود با بارش پراکنده پیش بینی شده است و از بعد از ظهر از میزان ابرناکی کاسته می شود. بیشینه دما هم در این روز در شهرهای غربی استان بین ۲۶ تا ۲۸ درجه و در شهرهای مرکزی و شرقی بین ۲۷ تا ۳۰ درجه تخمین زده شده است.

پنج‏شنبه آینده هم هوای مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود و بیشینه دما در شهرهای غربی استان بین ۲۷ تا ۳۰ درجه و در شهرهای مرکزی و شرقی بین ۲۹ تا ۳۳ درجه پیش بینی شده است.

دریای خزر مواج می‌شود

هواشناسی دریایی مازندران هم با پیش بینی وضعیت دریای خزر طی هفته اول شهریور ماه خطاب به تمامی فعالان و بهره ‏برداران دریای خزر اعلام کرد که بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏‏ ‏‎یابی هواشناسی و خروجی مدل های عددی جوّی و دریایی از صبح ‌شنبه اول شهریور به دلیل وزش باد غربی تا شمال غربی دریا بتدریج موّاج خواهد شد.

بر اساس این اطلاعیه ، در مناطق نزدیک ساحل ارتفاع موج بیش از ۲ متر و برخی مواقع تا سه متر خواهدبود و ارتفاع موج در مناطق دور از ساحل هم تا ۳.۲ متر و بیشینه ارتفاع موج تا ۴.۵ متر خواهد رسید.

سرعت وزش باد نزدیک ساحل هم در این روز ۹ تا ۱۳ متر بر ثانیه یا ۳۲ تا ۴۷ کیلومتر بر ساعت و دور از ساحل ۱۲ تا ۱۶ متر بر ثانیه برابر با ۴۳ تا ۵۸ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که این وضعیت تا سه شنبه چهارم شهریور ادامه می یابد و اثراتش هم غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی، صدمه دیدن شناورهای سبک و نیمه سنگین است و بر همین اساس هم توصیه کرده است تا فعالان دریا از فعالیت های صیادی و گردشگری در دریا اجتناب کرده و شناورهای سبک و نیمه سنگین در مناطق نزدیک ساحل و دور از ساحل تردد نکنند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد