جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پیشرفت در فناوری و خدمات راهنمایی گشت

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ بهمن ۱۳۹۷

در آغاز این بحث باید به نکته ای بسیار واجد اهمیت اشاره نمود . باید به خاطر داشت که خدمات راهنمایی گشت نیز از جمله آن دسته از فعالیت های صنعت گردشگری است که در پیوند با روحیه مهمان نوازی مردمان سرزمین مقصد قرار داشته و بر این اساس اگر چه فناوری های نو بدان راه یافته اند , لیکن ماهیت کلی عرضه این خدمات توسط راهنمایان را تحت تاثیر قرار نداده و در واقع به جای این که موضوع جانشین شاختن عامل سرمایه به جای نیروی انسانی مطرح باشد , راهنمای روبوتیک به جای فرد راهنما , یاری رسانیدن اسبابهایی که محصول فناوری های نو هستند به انسانهایی که وظیفه خدمت را بر عهده دارند وجهه غالب در این بخش است . التبه در ادامه این فصل بعدا به موضوع راهنمایان روبوتیک پرداخته خواهد شد . ورود فناوری های نو به خدمات راهنمایی را به طور معمول در قالب مواد زیر می توان جستجو کرد .

گردآوری نگهداری و پردازش ساده تر و ارزانتر اطلاعات

یکی از کلیدی ترین وظایفی که هر راهنمای گشت بر عهده دارد , عرضه اطلاعات مورد نظر گردشگران در زمان و موقعیت مناسب به ایشان است . تهیه و تامین اطلاعات نظیر هر کالای اقتصادی دیگر هزینه براست و به طور مستقیم راهنما یا سازمانی که او را برای صعرضه خدمات راهنمایی در اختیار گرفته است می باید هزینه تامین این اطلاعات را فراهم سازند .
فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی نظیر ایجاد شبکه جهانی ( اینترنت ) و توسعه آن سهمی بسیار چشمگیر در کاهش هزینه زمانی و پولی تامین اطلاعات ایفا نموده اند . بنابراین راهنمایان یا بنگاههای تورگردان قادر خواهند بود با صرف زمانی بسیار کمتر و هزینه ای به نسبت اندک به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابند .

اما باید به خاطر داشت که این خدمات به همین ترتیب در اختیار گردشگران نیز قرار دارد و موج رو به گسترش گردشگران آگاه از این خدمات به خوبی بهره می جویند و همین امر به نوعی مسابقه و چالشی را پیش روی راهنمایان قرار می دهد . زیرا آنها همواره باید قدمی را از مشتریان خویش جلوتر باشند .

در کنار گردآوری اطلاعات موضوع دسته بندی , پردازش و ذخیره سازی آن نیز مطرح می شود . یک راهنمای محلی با طیف گسترده های از اطلاعات که باید حسب برنامه های مختلف تور در اختیار علاقمنددان قرار دهد مواجه است . ابزارهای مدرن از قبیل کامپیوترها , امور حفظ , نگهداری و پردازش اطلاعات را برای راهنما ساده تر کرده و قدرت و سرعت بازیابی اطلاعات توسط او را افزایش می دهند و در نتیجه به او قدرت مانور بیشتری در خصوص داشته های اطلاعاتی خود می دهند .

فناوری 3 پیشرفت در فناوری و خدمات راهنمایی گشت


برگرفته از کتاب فن راهنمایی گشت نوشته آقای محمد زاهدی و آقای ارسلان بلالی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *