رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۱ فروردین ۱۳۹۹

پیست اسکی سیرچ کرمان

اشتراک گذاری

در این مطلب شما را به شهر کرمان برای یک ورزش زمستانی، به بزرگترین پیست اسکی جنوب شرقی کشور می بریم.پیست اسکی سیرچ کرمان، پیستی که در جوار کویر قرار دارد و در فاصله یک ساعتی از تل گندم بریان واقع شده است.این پیست سیرچ، مکانی مناسب و مفرح برای تفریحات زمستانی محسوب می‌شود. ارتفاع مسیر در بالاترین نقطه پیست به دو هزار و ۷۰۰ متر از سطح دریا می‌رسد که این موضوع یکی از ویژگی‌های متمایزکننده پیست سیرچ است.

پیست اسکی سیرچ کرمان پیست اسکی سیرچ کرمان

سیرچ یکی از بخش های شهرستان کرمان می باشد که به خاطر کوه ها و مناظر دیدنی آدم های زیادی رو جذب کرده است.برای رفتن به پیست باید به روستای زیبای سیرچ بروید و می توانید علاوه بر ورزش اسکی، گشتی در روستا زده و از جاذبه های این روستا نیز دیدن کنید.اگرچه روستای سیرچ در استان کویری کرمان است اما به واسطه قرارگیری در دامنه‌های کوهستان، طبیعت چشم‌نوازی دارد و از آن با عنوان منطقه‌ای ییلاقی و خوش آب و هوا یاد می‌کنند. از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی روستای سیرچ می‌توان به آبگرم سیرچ، رودخانه‌ای خروشان، سرو کهنسال، مدرسه و خانه هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده پرآوازه اشاره کرد.

پیست اسکی سیرچ مانند نگینی است که در دل کویر می درخشد . فاصله این پیست با گرمترین نقطه زمین یعنی گندم بریان که دمای آن گاهی به ۷۰ درجه نیز می رسد تنها یک ساعت است و این نشان می دهد که کرمان شهر تضاد های طبیعی میباشد.
یکی از بلند ترین کوه های کرمان کوه های سیرچ می باشد که بسیاری از کوهنوردان را به خود جلب می کند .بعد از تونل سیرچ که بلند ترین تونل سنگی ایران نیز است در قسمت راست تونل به سمت سیرچ پیست سیرچ که در زمستان پوشیده از برف و یخ نیز است وجود دارد و محل تفریح روزهای زمستانی مردم کرمان می باشد.
با اولین بارش برف زمستان در استان کرمان کوه های سیرچ پر از برف می شود و سرمای زیاد هوا و سایه کوه های مقابل بردامنه برفگیر این کوه ها باعث می شود که مردم کرمان بتوانند نیمی از سال شاهد برف بر روی کوه های شهر خودباشند.

پیست اسکی سیرچ کرمان پیست اسکی سیرچ کرمان

نحوه دسترسی به پیست سیرچ

این پیست تنها پیست برفی ایران است که در حاشیه کویر قرار دارد و در منطقه جنوب شرقی کشور واقع شده است. پیست اسکی سیرچ کرمان در ارتفاعات کوه سیرچ بر قله جفتان واقع در روستای سیرچ در شهرستان کرمان قرار دارد.
پیست اسکی کرمان کرمان در دل کویر و در منطقه جنوب شرقی ایران در فاصله ۸۰ کیلومتری شرق کرمان واقع شده است. در ضمن، این پیست وسیع و چشم نواز در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شهداد قرار گرفته است. پیست اسکی سیرچ با منطقه تل گندم بریان تنها یک ساعت فاصله دارد. دسترسی به این پیست از هر دو جاده کرمان سیرچ و شهداد سیرچ امکان پذیر است. با این حال، می‎توانید با گذر از جاده قدیم کرمان-بم و ورود به جاده سیرچ به این تفرجگاه دیدنی برسید. با عبور از تونل سیرچ در دامنه واقع در سمت راست تونل، این پیست زیبای طبیعی و پوشیده از برف را مشاهده خواهید کرد.
اقامت در پیست اسکی کرمان
‎اگر قصد اقامت در این پیست را دارید و می خواهید شبی را در دل کوه های برفی و مناظر زیبای آن سپری کنید؛ وجود اقامتگاه ها و هتل های مختلف، این امکان را برای شما فراهم کرده است.
این اقامتگاه ها در نزدیکی پیست اسکی سیرچ قرار دارند و به راحتی برای شما قابل استفاده می باشند.

پیست اسکی سیرچ کرمان پیست اسکی سیرچ کرمان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *