جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پل تاریخی قروه

تاریخ بروزرسانی :
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

پل تاریخی قروه پلی است که در روستای قروه از توابع شهرستان ابهر ، استان زنجان واقع شده است . پل قروه که قسمت جنوبی روستا را به قسمت شمالی آن وصل می‌کند. از قدمت تاریخی بالایی برخوردار است که در بررسی ها‌ی اولیه مشخص شده در طی دوران‌های گذشته ساختمان پل با افزایش جمعیت روستا وتردد بیشتر، پهن‌تر و همچنین مرمت شده است. پل قروه تنها پل تاریخی به یادگار مانده بر روی ابهر رود است. تعیین قدمت دقیق پل تاریخی روستای قروه نیاز به پژوهش‌های باستان شناسی دقیق تری دارد و هنوز اطلاعات کاملی از آن در دسترس نیست.

پل قروه 1 پل تاریخی قروه

قرار گرفتن این پل در کنار بافت تاریخی خانه های روستایی و قسمت جنوبی روستا که دارای بافت سنتی و قدیمی است جلوه زیبایی به این منطقه داده است .
طول این پل ۳۱ متر است و عرض آن هم شش متر و ۲۰ سانتی متر می‌باشد،این پل تاریخی سه چشمه دارد که در قسمت بالای یکی از چشمه‌هایش نشانی کهن از فروهر یا شبیه آن نقش بسته است. بدنه اصلی ساختمان پل از آجر است که در عین حال مصالح استفاده شده در آن، شامل آجر و سنگ می باشد ، که در سال ۱۳۳۹ برای استحکام‎بخشی و جلوگیری از تخریب پل آجری، یک پوسته سنگی را به آن اضافه کرده‎اند. هم اکنون نیز خبرها حاکی از آن است که این پل تاریخی در دست مرمت می باشد.

270px Pole gherve dor پل تاریخی قروه

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *