جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کافی شاپ حاج‌ رئیس

تاریخ بروزرسانی :
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

برای سفر به شهرهای مختلف کشور، علاوه بر آشنایی با اقامتگاه ها و مکان ها و جاذبه های دیدنی آن شهرها، لازم است که رستوران ها و کافه های شهر را نیز به خوبی بشناسیم و آگاهی کاملی از شهر داشته باشیم و سفر خوبی را برای خود رقم بزنیم.در این مطلب با کافه ای به نام کافی شاپ حاج‌ رئیس در شهر زیبا و ساحلی بوشهر آشنا می شویم.

کافی شاپ حاج‌ رئیس با معماری متفاوت آن بسیار نوستالژیک بوده وتلفیقی از کافه ها ی سنتی، مدرن و عربی می باشد که جلوه ی زیبایی را رقم زده است.این کافه از بخش های مختلف و مجزایی تشکیل شده است که به معرفی آن ها می پردازیم.کافه حاج ‌رئیس در خیابان انقلاب (ششم بهمن)، خیابان آیت‌الله بلادی (خیابان کلیسا)، کوچه‌ روبه‌روی ناوایی واقع شده است.

کافه ی حاج رئیس کافی شاپ حاج‌ رئیس

سازنده ی این کافه آقای قاسمی هستند که ساختمان متعلق به حاج رئیس را خریداری و در سال ۱۳۹۵ کافه را تأسیس کرده‌اند.منوی کافه ی حاج رئیس از تنوع خوبی برخوردار است، این کافه از انواع نوشیدنی‌ها، صبحانه و غذاهای بوشهری و غیربوشهری تشکیل شده است.در منوی دسر و نوشیدنی انواع قهوه، آبمیوه و دسرهای محبوب و خوشمزه‌ بوشهری قرار گرفته است. برای مثال از این دسر‌ها می‌توان به حلوای انگشت‌پیچ و خرما لورک اشاره کرد که به شما پیشنهاد می کنیم اگر به شهر بوشه و کافه حاج ر ئیس رفتید، از این دسرهای خوشمزه استفاده کنید.

در منوی صبحانه نیز آش ‌بوشهری، دوپیازه هندی و خاگینه هندی انتخاب‌های مناسبی هستند که از غذاهای خاص این اقلیم‌اند.از قلیه‌ماهی، لخلاخ (دمپخت ماهی) و ماهی کم‌گرفته (شکم‌پر) تا قیمه بوشهری و دوپیازه میگو در منوی این کافه‌ بوشهری وجود دارد که با امتحان کردن هرکدام از آن‌ها طعم یک غذای بی‌نظیر بوشهری را خواهید چشید. در این منو چیکن‌بریانی و دال گوشت که از غذاهای هندی هستند نیز مشاهده می‌شود.

کافه ی حاج رئیس 1 کافی شاپ حاج‌ رئیس

معماری کافی شاپ حاج‌ رئیس

درِ ورودی کافه یک درِ قدیمی و بازسازی‌شده به همراه دو کلون یا همان دق‌الباب بسیار زیباست. بالای این در عبارت کافه حاج ‌رئیس روی قطعه‌ای چوب کنده شده است.
وارد کافه حاج رئیس که می‌شوید، سمت چپ میز صندوق وجود دارد و سمت راست محیط اصلی کافه را می‌بینید. این قسمت از کافه با صندلی‌های چوبی و میزهای گرد شما را جذب خود می‌کند. روی دیوار رادیو و تلویزیون‌های نوستاژیک و قدیمی دیده می‌شود که ممکن است مشابه آن‌ها را در خانه‌ پدربزرگ و مادربزرگ‎‌های خود دیده باشید. حتی بعضی از آن‌ها روشن هستند و کار می‌کنند، اما نه به آن معنی که برنامه‌ای پخش کند و فقط ممکن است یک صفحه‌ برفکی را به شما نشان دهد.
نورپردازی این قسمت از کافه حاج رئیس بسیار عالی و همراه با لامپ‌های کوچک نزدیک به سقف انجام شده که بعضی از آن‌ها عکس‌های تئاتر قرارگرفته روی دیوار را که به نظر می‌رسد تئاترهای موفق اجراشده در بوشهر ‌‌باشند نورپردازی ‌می‌کنند تا به‌خوبی به چشم مخاطب دیده شوند.
انتهای کافه دری چوبی با شیشه‌های قرمز و آبی می‌بینید که با گذشتن از آن وارد حیاط کافه حاج ‌رئیس می‌شوید. اگر به عمارت طباطبایی‌ها در کاشان رفته باشید، حیاط کافه حاج ‌رئیس نیز همان حس را به شما می‌دهد؛ چراکه کمابیش همان کار با چوب و گچ‌بری‌ها را در آن خواهید دید. در این قسمت نیز میز و صندلی‌های چوبی برای افرادی که از نشستن در فضای باز و به‌خصوص حیاط این خانه‌ قدیمی می‌برند، قرار داده شده است.
این قسمت مناسب‌ترین بخش برای برگزاری جشن‌های شماست؛ چراکه محیطی با فضای کافی و سنتی را با بهترین منوی غذایی در اختیار شما می‌گذارد. فقط اینکه باید از چند روز قبل با مدیر کافه هماهنگی لازم را بکنید تا بهترین امکانات را در اختیار شما قرار دهند.

کافه ی حاج رئیس 2 کافی شاپ حاج‌ رئیس

همچنین روبه روی کافه حاج رئیس، کافه ای به نام کافه عمو رسول وجود دارد که نسبتا کوچک است و درون یک کوچه قدیمی و باریک قرار دارد
در دو طرف این کوچه‌ باریک صندلی‌ها و میز‌های سنتی و تمام چوبی برای پذیرایی از میهمانان وجود دارد. شاید برایتان جالب باشد که ارتفاع این صندلی‌ها حتی به سی سانتی‌متر هم نمی‌رسد و میزها هم در همان حدود و اندازه ازنظر ارتفاع هستند که باعث می‌شود شما نزدیک به زمین قرار بگیرید.
‎از معروف ترین های کافه ی عمو رسول، چای ویژه ی آن است. این چای روی یک منقل ذغالی حدود یک‌متری دم می‌شود. چای‌های عمو رسول در کافه حاج رئیس در استکان‌های کوچک دسته‌دار و به قول قدیمی‌ها کمرباریک و نعلبکی سرو می‌شود. همراه آن هم قاشق چای‌خوری برای هم زدن مقدار شکر قرار دارد. عمو رسول در چای‌های ذغالی خود همیشه کمی شکر می‌ریزد تا دیگر نیازی به استفاده از قند جداگانه برای شیرینی چای نداشته باشید.
این کافه علاوه‌بر اینکه انواع نوشیدنی و دسر و غذا را به مشتریان خود عرضه می‌کند، از گردشگرانی که به بوشهر می‌آیند نیز میزبانی می‌کند. ورودی اتاق‌های این هتل سنتی از حیاط کافه است
و همچنین خوراک لوبیا و نخود گرم، از غذاهای مخصوص و خوشمزه ی کافه ی عمو رسول است که به شما پیشنهاد می کنیم اگر به آن جا رفتید، حتما از این غذاها استفاده کنید..

هتل حاج رئیس

کافه حاج رئیس علاوه‌بر اینکه انواع نوشیدنی و دسر و غذا را به مشتریان خود عرضه می‌کند، از گردشگرانی که به بوشهر می‌آیند نیز میزبانی می‌کند. ورودی اتاق‌های این هتل سنتی از حیاط کافه است. در و پنجره‌های سوئیت‌های این هتل به سبک سنتی و با آینه‌های رنگی چشم‌نواز طراحی شده‌ است.
این ساختمان با قدمت حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ ساله، متعلق به شخص خود حاج ‌رئیس بوده که برای تولد دخترش سند این ملک را به نام او می‌زند.
حاج ‌رئیس یکی از بزرگ‌ترین تاجران و رئیس تجارت‌خانه‌ آن زمان بوده که مراودات مالی بسیاری با قطر، بحرین ، امارات ، هند و اروپا نیز داشته است. هم‌اکنون تمام نوادگان این شخص در آمریکا زندگی می‌کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *