جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پرده آبی باغ موزه دفاع مقدس تهران

تاریخ بروزرسانی :
۷ خرداد ۱۳۹۸

پرده آبی باغ موزه دفاع مقدس در محوطه فضای باز این مجموعه قرار دارد و در آن انواع کلیپ ها و نمایش ها به کمک لیزرهای رنگی بر روی پرده آبی به تصویر کشیده می شود. ارتفاع پرده آبی باغ موزه دفاع مقدس ۱۷متر است که با استفاده از آن تصاویر، کلیپ ها، نماهنگ ها و نوشته های مربوط به دفاع مقدس برای بازدیدکنندگان به نمایش در می آید.شب ها پخش حداقل دو نوع نمایش رسانه ای به مدت ۸تا ۱۲ دقیقه بر روی پرده آبی باغ موزه دفاع مقدس ، بازدیدکنندگان را مسحور خود می کند. برای اطلاع از زمان پخش نمایش آبی پرده آبی باغ موزه دفاع مقدس با روابط عمومی باغ موزه دفاع مقدس در شماره هایی که ارایه شده است تماس بگیرید.
آنهایی که به بازدید ازباغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت می روند، می توانند تصویر حماسه های مختلف تاریخ ایران را روی پرده ای از آب تماشا کنند .در این پرده که بدون شک نظر تمام نماشاگران را به خود جلب می کند، به مناسبت های مختلف فیلم های مرتبط با دفاع مقدس نمایش داده می شود تا جوانان نسل سوم و چهارم که در زمان جنگ متوجه عظمت دلاوری ها و پایمردی های بزرگ مردان تاریخ نشده اند، بتوانند با آنچه در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده بسیار بیشتر از گذشته ارتباط برقرار کنند.
برای کسانی که به باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاوت می آیند، در بخش باغ دره جشنواره ای از نور با ۱۶ میلیون طیف رنگی، آب و آتش فراهم شده تا هر شب به تناسب زمان، بزرگ ترین فستیوال نوری ایران در آنجا بر پا شود. برای اجرای این نمایش بزرگ، در داخل دریاچه باغ موزه صد فواره آب باچیدمان یک دایره به قطر ۳۰ متر و با ارتفاع ۱۵ متردر ۲۵۶ متر دربرای نمایش لیزری طراحی شده است. نور،لیزر و صدا در میان این فواره های بلند فضای منحصر به فردی را پیشکش بازدید کنندگان باغ موزه دفاع مقدس می کند. فضایی که با استفاده از ۴۴ دستگاه مه ساز شرایطی را برای بیننده به وجود می آورد که تا به حال در هیچ کجای دنیا شاهد آن نبوده است.
در طراحی فضای اصلی باغ دره، عناصر سیال، جذاب و بسیار باشکوهی به کار گرفته شده است.یکی از مهمترین قسمت های باغ دره دریاچه مصنوعی و آبنمای آن است که در بازدیدکنندگان احساس آرامش و سرزندگی ایجاد می کند. در طراحی این پرده نمایش عناصری چون نور، آب، آتش و صوت به کار گرفته شده است. از آنجا که مضامین و مفاهیم سالهای دفاع مقدس در طراحی و فضاسازی بخش دریاچه از مهمترین اصول این آبنما محسوب می شود، در ساخت آن سعی شده تا از این تعابیر به صورتی کاملا نمادین بهره گیری شود.
داستان نورافشانی موزه در جایی به اوج خود می رسد که پر قدرت ترین لیزردنیا در مناسبت های مختلف تصاویر و نوشته های آن زمان را بر روی رشته کوههای البرز به نمایش می گذارد. جایی که در فاصله ۲۰ کیلومتری باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت قرار دارد.
نحوه دسترسی
مسیر تاکسی
تاکسی ها از سه راه ضرابخانه و میدان ونک شما را به مقابل باغ موزه دفاع مقدس می برند.
مسیر اتوبوس
برای استفاده از اتوبوس می توانید از خطوط منتهی به پایانه حقانی استفاده کنید. همچنین اتوبوس های میدان ونک – رسالت نیز در مقابل باغ موزه دفاع مقدس ایستگاه دارند.
مسیر مترو
ایستگاه مترو حقانی واقع در خط یک مترو تهران درست در جوار باغ موزه دفاع مقدس قرار دارد.
مسیر خودروی شخصی
از میدان ونک و یا اتوبان مدرس وارد بزرگراه شهید حقانی شوید و نرسیده به ایستگاه مترو، در جنب بوستان طالقانی وارد خیابان «گذر سرو» شوید. می توانید خودروی خود را در همین خیابان پارک کرده و به باغ موزه دفاع مقدس بروید.
تلفن تماس : ۸۸۶۵۷۰۲۶-۳۰
آدرس : میدان ونک – بزرگراه شهید حقانی – انتهای خیابان سرو – روبروی پارک طالقانی – موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت

پرده آبی باغ موزه دفاع مقدس 1 پرده آبی باغ موزه دفاع مقدس تهران
پرده آبی باغ موزه دفاع مقدس 2 پرده آبی باغ موزه دفاع مقدس تهران
پرده آبی باغ موزه دفاع مقدس 3 پرده آبی باغ موزه دفاع مقدس تهران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *