جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پاییز کجا بریم

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ مهر ۱۳۹۷

پاییز کجا بریم ؟
حالا که پاییز رسیده حیف است مسافرت نروید و از زیبایی‌های این فصل شگفت‌انگیز حظ نبرید.حتما از خودتان می پرسید پاییز کجا بریم ؟ پاییز فصل رنگی سال است اما اگر بهانه سفر نرفتن برای شما باز شدن مدارس و دانشگاه‌هاست باید بگوییم بهانه خوبی را انتخاب نکرده اید چرا که برای لذت بردن از جاذبه‌های طبیعی این فصل نیاز به برنامه‌ریزی برای سفرهای چند روزه و بلند مدت نیست. اگر بتوانید یک روز از هفته مانند پنجشنبه‌ها یا جمعه‌هایتان را هم خالی کنید می‌توانید با هزینه کمتر به سفر بروید. حال بهتر است که مقصدی را انتخاب کنید که هم جاذبه طبیعی داشته باشد و هم جاذبه تاریخی. یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر یک‌روزه و دیدن طبیعت و تاریخ در کنار هم سفر به روستای سرخ یعنی ابیانه است. روستایی که در سال ۱۳۵۴ درفهرست آثار ملی کشور جای گرفت و دسترسی به آن از تهران، قم، کاشان، اراک، شهرکرد و اصفهان آسان است و می‌توان در یک روز تعطیل از آن دیدن کرد. روستای سرخ ابیانه در عصر آهن، آجر و شیشه یک روستای منحصر به فرد است که همه خانه‌ها، مساجد، مدارس و مکان‌های عمومی ‌آن با خاک سرخ رنگ ساخته شده و برخلاف اغلب روستاهای ایران کاملا سرپا و سالم است، شاید به همین دلیل است که از سوی یونسکو روستای نمونه گردشگری شناخته شده است. صدای جوی آب، سایه درختان و آواز گنجشک‌ها هم به جذابیت و بکر بودن این روستای آرام اضافه می‌کند.

ابیانه 2 پاییز کجا بریم

یزد

شهر تاریخی یزد که در یونسکو نیز ثبت شد جاذبه های تاریخی فرهنگی بسیار زیاد دارد ولی به دلیل گرمای فراوان و طبیعت کویری این شهر پیشنهاد سفر در تابستان را نمی دهیم ولی فصل پاییز و زمستان بهترین فصلها برای سفر به یزد است.

یزد پاییز کجا بریم

کیش

جزیره ی زیبای کیش یکی از جاهای دیدنی و مناطق گردشگری هرمزگان می باشد، که به دلیل آب و هوای گرم و رطوبت بسیار بالا بهترین زمان سفر به آن پاییز و زمستان است.منظره سرسبز جزیره در بهار و تابستان در فصل پاییز کم کم به سوی رنگ نارنجی و زرد می رود و فضایی رویایی و بسی دلچسب را پدید می آورد.

کیش 1 پاییز کجا بریم

قشم

شروع فصل پاییز در جزیره های جنوبی به معنای رونق بازار ها و سفر می باشد، آب و هوای بسیار گرم و مرطوب در فصل تابستان هرگونه فعالیتی را مختل گرده و با آغاز فصل پاییز این فعالیت باز از سر گرفته می شود.مهمترین بخش سفر به جزیره ی قشم خرید در مراکز تجاری بزرگ این جزیره می باشد و نکته قابل توجه این است که در زمان فصل گرما اجناس و قیمت هایشان کاهش بسیاری داشته و بسیاری از مغازه دار ها در فل گرما به این جزیره سفر کرده و مغازه های خود را پر می کنند.
اما خنکی هوا باعث می شود که گردشگران بسیاری در کنار لذت بردن از جاذبه های تاریخی و استثنایی جزیره، خرید نیز انجام دهند و تجربه بی نظیری از سفر به شهرهای جنوبی داشته باشند.

قشم پاییز کجا بریم

گیلان

استان گیلان با وجود جاذبه های دیدنی و جذاب بسیارش نه تنها در فصل بهار و تابستان بلکه در پاییز و زمستان نیز گردشگران بسیاری را جذب خود می کند تا از این طبیعت بکر با آب و هوای معتدل لذت ببرند.پاییز برای همگان یادآور بازی رنگ های گرم قرمز و نارنجی و زرد است که در این منطقه نیز تاثیر خود ر ا از همان روزهای نخست نشان می دهد، پاییز گیلان همراه با بارندگی و هوای نسبتا گرم و مرطوب که در اواسط آن هوای آفتابی و سرد همراه با مه صبحگاهی و اواخر آن هوای زمستانی همراه با نم نم بارش برف می باشد را مشاهده می کنیم.فصل پاییز فصلی پرکار برای صیادان و ماهی فروشان می باشد و صحنه های پرواز پرندگان و مرغان دریایی یکی دیگر از جذابیت های سفر پاییزی به گیلان می باشد.

پاییز گیلان پاییز کجا بریم

چابهار

اگر اهل خرید و خرید کردن در مراکز ارزان قیمت هستید و از ورزش های آبی استقبال می کنید بهترین پیشنهاد سفر به شما چابهار است، کوه های دیدنی، موج سواری، رالی در سواحل و غواصی در آب های اقیانوس از جاذبه های تفریحی این شهر است.وجود سواحل شب تاب در اواخر پاییز نیز می تواند یکی دیگر از راه های جذب گردشگران به این منطقه باشد.

چابهار1 پاییز کجا بریم

طبس

شهر طبس یکی از شهرهای زیبای ایران است و در کنار بیابان لوت قرار گرفته و نامش برگرفته از کلمه تب به معنای حرارت و داغی است، به همین دیلیل در روزهای سرد زمستانی آفتاب گرم این منطقه بسیار دلچسب می باشد و یکی از بهترین مقصد های سفر در پاییز است.

پاییز طبس پاییز کجا بریم

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *