جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پاییز و آمار گردشگری ایران

تاریخ بروزرسانی :
۵ آبان ۱۳۹۲

پاییز فصل میانی یا متوسط در سفرهای گردشگری است .در این فصل ۳۶.۷میلیون سفر داخلی در کشور انجام می شود که ۲۶.۹میلیون یا ۷۳درصد آها جزو سفرهای گردشگری بااقامت شبانه در مقصد است .در فصل پاییز در کنار کانونهای اصلی و ثابت گردشگری سالانه (مشهد,تهران,شیراز ,اصفهان,قم ورشت )تقاضا ومقاصد گردشگری به غرب میانه و جنوب غرب کشور میل می کند .پیوستن کرمانشاه واهواز به جمع مقاصد گردشگری فصل پاییز وحذف اردبیل ,ارومیه وهمدان از میان کانونهای گردشگری این فصل بیانگر چرخش مقاصد گردشگری از نواحی شمال غرب واقع در عرض بالا به غرب وجنوب غرب در عرض میانی است .کاهش تقاضا برای سفر پاییزی به تبریز نسبت به تابستان نیز یکی دیگر از شواهد این جابه جایی است .
در سواحل شمالی کشور می توان تمرکز جالب توجه متقاضیان را به بخش غربی ودر مجموعه شهری رشت ,صومعه سرا ,بندرانزلی ,فومن ولاهیجان مشاهده کرد .
در فصل پاییز بیشترین تعداد سفرهای گردشگری سالانه به شهر رشت انجام می شود .این شهر چهارمین مقصد اصلی سفرهای گردشگری داخلی است که۹۰۲هزار گردشگر را متوجه موقعیت خود می سازد .
مشهد ,تهران وقم نخستین تاسومین مقاصد اصلی سفرهای گردشگری در فصل پاییز به شمارمی روند .

پاییز 1 پاییز و آمار گردشگری ایران

پاییز 2 پاییز و آمار گردشگری ایران

پاییز پاییز و آمار گردشگری ایران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • رها مسعودی

    واقع پاییز فصل قشنگه برای سفر و مخصوصا عکاسی … تجربه اشو داشتم .. فقط ب شهرهایی برید ک انبوه درختو دارن. اصلا پشیمون نمیشید

    ۲۹ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *