جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پارک شهر جزیره کیش

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ آبان ۱۴۰۰

پارک شهر جزیره کیش ، یکی دیگر از مکان های تفریحی جزیره کیش می باشد . پارک شهر کیش فضای مفرحی برای پر کردن اوقات فراغت کیشوندان و گردشگران می باشد. در این پارک علاوه بر فضاهای سبز، دریاچه مصنوعی، فضای ورزش و تندرستی، پیست دوچرخه و اسکیت، آب نمای و میدان گل، فضاسازی مناسبی برای استفاده معلولان نیز صورت گرفته است. ۴۵ درصد مساحت این پارک فضای سبز است و از گونه های گیاهی سازگار با آب و هوای کیش و مبلمان شهری شکیل و زیبا استفاده شده و دیواره های کناری پارک نیز با بهره گیری از نقاشی هنرمندان کیش مزین شده است.

448 پارک شهر جزیره کیش

آلاچیق

همچنین آلاچیق هایی برای استراحت و اسکان خانواده ها در آن تعبیه شده تا در مدت حضور و گردشگری در پارک از فضاهای ایجاد شده بهترین استفاده را ببرند. دریاچه مصنوعی ایجاد شده در پارک شهر کیش اولین دریاچه بزرگ کیش است که در آن ۲۰ تا ۳۰ قایق پدالو به آب انداخته شده تا خانواده ها در فضایی آرام به تفریح بپردازند. برخی فضاهای این پارک از جمله محوطه بازی کودکان طوری طراحی شده که تا فصل تابستان مسقف شده و قابلیت استفاده را خواهد داشت و مردم می توانند از این فضاها در ایام گرم سال استفاده بهینه داشته باشند. ایجاد پارکینگ در فضایی به مساحت یک هکتار و شهربازی مدرن در فضایی به مساحت پنج هکتار از دیگر برنامه هایی سازمان منطقه آزاد برای توسعه پارک شهر و ایجاد فضایی مفرح برای پر کردن اوقات فراغت مردم جزیره است.

پارک شهر در سال های ابتدایی تاسیس چندان با استقبال مواجه نشد ولی بعد از افزودن به امکامات آن و رونق گرفتن دریاچه اش، با استقبال خوبی مواجه شد. پارک شهر ورودی های متعددی دارد که یکی از آن ها روبروی هتل سورینت مریم کیش است. اسکله تفریحی و پارک ساحلی مرجان نیز از جاهای دیدنی کیش و از جاذبه های نزدیک به پارک شهر محسوب می شوند. کاخ الیت کیش، مرکز غواصی کیش و پیست کارتینگ نیز به پارک شهر نزدیک اند.

دریاچه مصنوعی

دریاچه مصنوعی پارک شهر کیش در واقع نخستین دریاچه مصنوعی بزرگ کیش محسوب می شود و در آن همزمان ۲۰ تا ۳۰ قایق پدالی شناور می باشند. شب ها پارک شهر حال و هوای دیگری دارد چرا که نورپردازی آن به خصوص در نزدیک دریاچه آنجا را به محیطی رویایی و با صفا تبدیل می کند. فرقی نمی کند که در دل دریاچه مشغول قایق سواری شوید یا کنار آن ایستاده به تماشای آرامش آب دل بدهید. در هر دو صورت از بودن در پارک شهر لذت خواهید برد.

443 پارک شهر جزیره کیش

طراحی پارک شهر

پارک شهر علاوه بر دریاچه مصنوعی که به عنصر شاخص آن تبدیل شده ؛ مشتمل بر فضای سبز متنوع و بسیار زیباست. برای فضاسازی باغ از عناصری مثل آبنما و خیابان های گلکاری شده بهره گرفته شده است. طراحی پارک به گونه ای است که پیاده روی و قدم زدن در راه ها و معابرش تفریحی لذت بخش محسوب می شود. گل های زیبا و درخت های متنوع صفای دیگری به آنجا داده اند. در چند جای پارک شهر المان هایی نصب شده که هم اکنون به نماد پارک شهر تبدیل شده اند. ورودی پارک شهر برای عموم مردم رایگان است.

پارک شهر جزیره کیش7 800x450 پارک شهر جزیره کیش

سایر امکانات

فضاهای ورزشی پارک شهر مشتمل بر چندین زمین بازی مخصوص والیبال، بسکتبال و فوتبال است. این پارک میز پینگ پونک و دیگر امکانات ورزشی را نیز در اختیار گردشگران قرار می دهد. پیست دوچرخه سواری و پیست اسکیت پارک شهر نیز با استقبال خوبی مواجه می شود.بخش هایی از پارک مثل زمین های بازی تابستان ها که گرما در تور کیش شدت می گیرد مسقف می شود تا امکان استفاده از آن تسهیل گردد. سایبان های هوایی پارک شهر استفاده از آن را در فصل های مختلف و ساعات متعدد روز بیشتر کرده است.

پارک شهر جزیره کیش پارک شهر جزیره کیش

پارک شهر دارای امکانات رفاهی از قبیل پارکینگ، نمازخانه، سرویس های بهداشتی تمیز و چندین کافی شاپ و بوفه و رستوران است. به علاوه برای معلولین عزیز نیز امکانات رفاهی و تفریحی کافی در نظر گرفته شده و همه جوانب امر برای راحتی گردشگران سنجیده شده است.

نحوه دسترسی

آدرس :هرمزگان، کیش، بلوار خلیج فارس، خیابان امیرکبیر

441 پارک شهر جزیره کیش

442 پارک شهر جزیره کیش

 

444 پارک شهر جزیره کیش

445 پارک شهر جزیره کیش

446 پارک شهر جزیره کیش

447 پارک شهر جزیره کیش

 

449 پارک شهر جزیره کیش

450 پارک شهر جزیره کیش

451 پارک شهر جزیره کیش

پارک شهر جزیره کیش1 پارک شهر جزیره کیش

پارک شهر جزیره کیش2 پارک شهر جزیره کیش

پارک شهر جزیره کیش3 پارک شهر جزیره کیش

پارک شهر جزیره کیش4 پارک شهر جزیره کیش

پارک شهر جزیره کیش5 پارک شهر جزیره کیش

%name پارک شهر جزیره کیش

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد