رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ بهمن ۱۳۹۲

هفت ناحیه گردشگری سیستان و بلوچستان در انتظار مسافران نوروزی است

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲۶ – ˈˈملک محمد سنجرانیˈ شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: هفت ناحیه گردشگری شامل نواحی ˈتمدن سیستانˈ، ˈˈتفتانˈ، ˈˈنخل و آمیزه های قومی ایرانشهرˈ، ˈˈآبهای ساحلی عمان، گل افشان و کوههای مریخیˈ، ˈˈنخلستان های سرسبز سراوانˈ ، ˈˈزاهدان بزرگ شامل زاهدان، میرجاوه و نصرت آبادˈ و ناحیه ˈگاندو و محصولات گرمسیری سرباز و نیکشهرˈ به عنوان شهرهای مقصد گردشگری و ۲۱ منطقه نمونه استان با زیر ساخت های نسبی برای معرفی به گردشگران در نظر گرفته شده است.

وی گفت: ۱۳ هتل، ۲۵ مهمان پذیر، ۱۵ مجتمع بین راهی با ۳۰۰ تخت و هزار و ۷۰۰ اتاق و ۱۱ آژانس مسافری خدمات لازم را برای سفرهای نوروزی ۹۳ به مسافران ارائه می هند.

وی افزود: شهرهای مقصد گردشگری سیستان و بلوچستان با ویژگی های خاص صنایع دستی، آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی در تعطیلات نوروز به گردشگران معرفی می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این اداره همانند سالهای گذشته با همکاری شبکه استانی صدا و سیما (هامون) برنامه زنده تلویزیونی برای معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی اجرا خواهد کرد.

سنجرانی گفت: امسال بازارچه های صنایع دستی در زاهدان و قلعه ناصری ایرانشهر، نمایشگاه ملی صنایع دستی در منطقه آزاد چابهار و استقرار گروههای موسیقی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و محلی و پخت غذاهای محلی در شهر سوخته سیستان از سوی اداره کل میراث فرهنگی راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به ثبت جهانی شهرسوخته و انتخاب ایران به عنوان ۲۰ مقصد گردشگری برتر دنیا در دولت تدبیر و امید، پیش بینی می شود سیستان و بلوچستان از این پس میزبان گردشگران خارجی بیشتری باشد.

وی گفت: بر همین اساس راهنمایان در مراکز تاریخی و موزه های سیستان و بلوچستان مستقر خواهند بود و پیگیریهای لازم برای کسب مجوز بازدید رایگان از موزه های استان از سازمان مرکزی در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، آثار تاریخی و باستانی متعدد بویژه شهر سوخته با قدمت پنج هزار سال، کوه خواجه با قلعه های کافران و چهل دختر، دهانه غلامان بازمانده از دوران هخامنشیان، قله چهار هزار متری تفتان و روستاهای سرسبز دامنه آن، گل فشانهای بسیار زیبا در منطقه بلوچستان، باغات موز، انبه، خرما، گواوا و چیکو، قلعه های تاریخی بمپور و سب، کوههای مریخی، رودخانه ها و برکه های سرباز با گونه منحصر به فرد تمساح پوزه کوتاه یا گاندو، سواحل کم نظیر چابهار و کنارک، منطقه آزاد و بازارهای رنگارنگ آن و از همه مهمتر مردم مهربان و میهمان نواز گوشه ای از جاذبه های تاریخی، طبیعی و انسانی سیستان و بلوچستان است که برای گردشگران و مسافران نوروزی آغوش مهربانی گشوده اند.
81043938-5499571 هفت ناحیه گردشگری سیستان و بلوچستان در انتظار مسافران نوروزی است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *