جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

هتل یا بوم گردی؟ اگر سفر برو حرفه‌ای هستید بخوانید

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ اسفند ۱۴۰۱

برای رهایی از تنش‌های زندگی، سفر یک راه خوب برای رهایی از حس‌های بد و تجدید قواست. اگر از آن دسته افراد هستید که سفر بخش‌ جدایی‌ناپذیر زندگی شماست و دوست دارید تجربه سفرهای شما به یک شکل و یکنواخت نباشد، تنوع در انتخاب محل اقامت راه‌حل خوبی‌ است.
بین مکان‌هایی که برای اقامت می‌توان انتخاب کرد هتل‌ها در بین عموم مردم پرطرفدار هستند و خانه‌های بوم گردی برای افراد حرفه‌ای. اگر حرفه‌ای سفر می‌کنید یا دوست دارید در این امر حرفه‌ای شوید، بهتر است با مزایای اقامتگاه‌های بوم گردی آشنا شوید.

هتل یا بوم گردی1 هتل یا بوم گردی؟ اگر سفر برو حرفه‌ای هستید بخوانید

هتل بهتر است یا بوم گردی؛ بررسی جنبه‌های مختلف

هتل‌ها از دیرباز یکی از مکان‌های مورد علاقه گردشگران برای اقامت در طول سفر بودند و در این زمینه پادشاهی می‌کردند تا اینکه گزینه‌هایی دیگر مانند اقامتگاه‌های بوم گردی، ویلا، آپارتمان مبله و … به رقیب جدی آن تبدیل شدند. در این میان اقامتگاه‌های بوم گردی طرفداران بیشتری پیدا کردند و اگر دوست دارید بدانید کدام بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

پراکندگی بیشتر، مسیرهای کوتاه‌تر

اغلب هتل‌ها در نزدیکی مراکز تجاری و تفریحی بنا شده‌اند تا مسافران برای خرید و تفریح در طول سفر راحت باشند. اما کافی است روی نقشه‌های آنلاین تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی را جستجو کنید. می‌بینید که چه در دل شهرهای بزرگ و چه در کویر، کنار ساحل، در دل جنگل، کنار رودخانه و حتی در روستاهای کوچک این اقامتگاه‌ها دایر شده‌اند.
با این ویژگی دیگری نیازی نیست برای جاهای دیدنی یک شهر مسیر زیادی را طی کنید، بلکه در نزدیکی آن اقامت خواهید داشت. علاوه بر این دست شما برای انتخاب یک مکان مناسب برای اقامت در طول سفر بازتر است و گزینه‌های انتخابی شما نسبت به هتل بیشتر است.

هتل یا بوم گردی4 هتل یا بوم گردی؟ اگر سفر برو حرفه‌ای هستید بخوانید

کاهش هزینه‌ها برای سفرهای بیشتر

اگر در هتلی اقامت داشته باشید می‌دانید برای رفتن کنار رودخانه یا یک روز در دل طبیعت بودن باید برنامه‌ریزی فشرده داشته باشید و شب را به هتل برگردید. اما وقتی در یک اقامتگاه بوم گردی در کنار یک دریاچه یا در کویر هستید نیازی به این رفت‌وآمدها نیست. با این کار هزینه‌های شما برای رفت‌وآمد در سفر هم تا حد زیادی کم می‌شود.
هزینه اجاره اقامتگاه بوم گردی نسبت به هتل کمتر است. همچنین باید اشاره کرد تنوع اقامتگاه‌های بوم گردی به نسبت هتل باعث شده است تا تجربه سفر کم هزینه را برای بسیاری رقم بزند. یک سفر اقتصادی به‌ویژه برای آنهایی که مدام در سفر هستند به کاهش هزینه‌های کلی کمک می‌کند. با این کار می‌توان برای برنامه‌های سفری بیشتری برنامه‌ریزی کرد و با یک بار اقامت در هتلی ۵ ستاره کل پس‌انداز را خرج نکرد.

تجربه اکوتوریسم به معنای واقعی

“اکوتوریسم” طبق تعریف سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) به نوعی گردشگری پایدار و دوست‌دار محیط زیست و جامعه بومی گفته می‌شود. در این نوع گردشگری هدف یا انگیزه اصلی گردشگران مشاهده و لذت بردن از طبیعت و همچنین فرهنگ‌های سنتی حاکم بر اماکن طبیعی است. در واقع نوعی گردشگری است که اثرات منفی بر محیط طبیعی و اجتماعی-فرهنگی را به حداقل می‌رساند. اقامتگاه‌های بوم گردی هم درست با تکیه بر این مفهوم زیبا راه‌اندازی می‌شوند.
برای تجربه اکوتوریسم باید از زندگی شهری فاصله گرفت و به جامعه بومی و روستایی و محیط طبیعی نزدیک شد. بدیهی است که سفر به شهرهای کوچک با جاذبه طبیعی و بودن در فضاهایی چون اقامتگاه‌های بوم گردی شما را به این هدف نزدیک می‌کند. چیزی که با اقامت در یک هتل مجلل در مرکز یک شهر شلوغ به آن دست پیدا نمی‌کنید.

تجربه فضایی صمیمی و راحت

اگر دائم در سفر هستید می‌دانید که فضای هتل‌ها اغلب ساختار مشابهی دارد و بعد از چند بار مسافرت این فضاها برای شما تکراری می‌شود. همچنین اغلب هتل‌ها فضای رسمی دارند و شما در محدوده اتاق خود تا لابی آزاد به حرکت هستید، اما اقامتگاه‌های بوم گردی فضایی صمیمی‌تر دارند. با بودن در یک اقامتگاه بوم گردی می‌توانید یک عصر دلپذیر را در حیاط و کنار یک حوض زیبا یا در آلاچیقی جذاب بگذرانید.
همچنین می‌توانید آزادانه به آشپزخانه بروید و در برخی جاها حتی اجازه آشپزی هم خواهید داشت. قطعاً این‌گونه فضاها حس صمیمیت بیشتری به شما منتقل می‌کنند و راحتی بیشتری را هم برای شما رقم می‌زنند. همچنین نزدیکی به طبیعت باعث می‌شود تا اقامت در نزدیکی فضاهایی چون کویر، جنگل و … را از نزدیک تجربه کنید.

هتل یا بوم گردی2 هتل یا بوم گردی؟ اگر سفر برو حرفه‌ای هستید بخوانید

امکانات و خدمات متناسب با فضا

طبیعی است که هتل‌های امکانات بیشتری برای اقامت داشته باشند، از رستوران‌های مجهز گرفته تا پارکینگ و خدمات خشک‌شویی. اما در مقابل اقامتگاه‌های بوم گردی امکانات کمتری دارند، به‌طور مثال چون اغلب خانه‌های سنتی احیا شده هستند، سرویس‌های بهداشتی مشترکی دارند.
بااین‌وجود اقامت در چنین فضایی به معنای سختی کشیدن در طول سفر نیست. اغلب اقامتگاه‌های بوم گردی امکاناتی متناسب به فضا و قیمت اجاره‌بها در اختیار مسافران و گردشگران قرار می‌دهند تا در طول سفر راحت باشند، مانند سرویس خواب تمیز و مرتب، صبحانه، اینترنت رایگان و … .

هتل یا بوم گردی؟ راحتی، بودجه و سلیقه شما در اولویت است

قطعاً برای فردی که سالی یک بار به سفر می‌رود، راحتی بیشتر اولویت دارد. چنین فردی دوست دارد در فضایی مدرن مانند یک هتل ۵ ستاره اقامت کند. اما اگر سفر جزئی از لایف استایل شماست و دوست دارید هر بار تجربه نو و تازه‌ای را به دست بیاورید، اقامتگاه‌های بوم گردی گزینه بهتری هستند.
علاوه بر اینکه با اقامت در چنین فضایی هزینه‌های سفر شما کاهش پیدا می‌کند، می‌توانید با مردم بومی و محلی ارتباط برقرار کنید، غذاهای محلی بخورید و طبیعت را به شکل دیگری ببینید و تجربه کنید. در نهایت سلیقه مهم‌ترین راهنمای انتخاب از میان گزینه‌های موجود برای اقامت در طول سفر است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد