رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

موزه سیزده آبان تهران

لینک این مطلب کپی شد!

موزه سیزده آبان یکی از موزه های تهران است .در موزه سیزده آبان مجسمه گروهی از زندانیان سیاسی سلسله پهلوی . مجسمه فردوسی‌، سعدی‌، مسیح مصلوب‌، دهخدا، کمال الملک‌، کریم‌خان‌زند، جواهر لعل نهرو، مهاتما گاندی‌، لوئی پاستور، ملک الشعرای بهار، شاه عباس و مجسمه عظیم نادرشاه افشار از جمله آثار چشم‌گیری هستند که حاصل چکش های متداوم پدر مجسمه سازی معاصر ایران استاد علی اکبر خان صنعتی می باشد.علی اکبر صنعتی‌، متولد ۱۲۵۹ کرمان‌، یکی از کودکان پرورش یافته پرورشگاه صنعتی کرمان است‌. او که از آغاز به نقاشی علاقه‌مند بود، به مدرسه کمال الملک وارد گردید و پس از ۱۲ سال موفق به اخذ دانش‌نامه لیسانس شد.
وی پس از فراغت از تحصیل به کرمان رفت و به تربیت ۴۰ تن از کودکان پرورشگاهی پرداخت که بعضی از آنان اکنون از نام آوران کشورند.

در ۱۳۲۵ موزه‌ای ساخت و آن را به شیر و خورشید واگذار کرد. موزه دیگری در ۱۳۳۰ در خیابان کالج دایر کرد که تمام آثار آن را خود ساخته بود. این موزه بعدها به میدان راه آهن منتقل شد.صنعتی در طول ۶۲ سال کار خود، نزدیک به ۱۰۰۰ نگاره و ۴۰۰ مجسمه خلق کرد. صنعتی از نخستین مجسمه سازان و نقاشان واقع‌گرای دوره معاصر و بنیان‌گذار نخستین موزه آثار خبری معاصر است‌.

آدرس موزه : ضلع شمال غربی میدان امام خمینی

سیزده آبان 1 موزه سیزده آبان تهران

سیزده آبان 2 موزه سیزده آبان تهران

سیزده آبان موزه سیزده آبان تهران

           
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    واقعاجز ديدني ترين موزه هاي هنري سياسي است كه اثار هنري زيبا ديدني دارد و البته اشياهايش

    ۱ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *