رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ آبان ۱۳۹۲

موانع گردشگری از مسیر معلولان برداشته شود

لینک این مطلب کپی شد!

مسوول کانون سراسری تشکل‌های مردم نهاد معلولان تاکید کرد: مسولان وزارت ارشاد و سازمان میراث فرهنگی باید به منظور برخورداری معلولان از امکانات مناسب گردشگری و تفریحی درصدد گسترش و ارتقای تجهیزات مناسب سازی شده باشند که چندان هزینه بر نیست.

محمد اسماعیل شیخ قرایی در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در خصوص توسعه گردشگری معلولان، اظهار داشت: ما در صدد شناسایی اماکن مناسب سازی شده و آماده کردن بسترهای مناسب اقامتی، گردشی و تاریخی برای معلولان هستیم.

وی با بیان اینکه به دنبال رفع موانع موجود بر سر راه توسعه گردشگری برای معلولان هستیم، افزود: با توجه به اینکه تفریح و گردش در بهبود روحیه معلولان بسیار موثر است؛ بنابراین برای دست یافتن به این هدف باید در جهت توسعه سیستم های مناسب گردشگری و رفع موانع موجود قدم برداریم.

وی با اشاره به اینکه سعی در جهت شناساندن معلولان با سیستم های نوین مناسب سازی گردشگری در کشور هستیم، گفت: تاکنون تعریف خاصی از گردشگری معلولان تدوین نشده است؛ اما انجمن ها درصدد ارایه چنین خدمتی به معلولان هستند.

مسوول کانون سراسری تشکل های مردم نهاد معلولان در ادامه تاکید کرد: مسولان، وزارت ارشاد و سازمان میراث فرهنگی باید به منظور برخورداری معلولان از امکانات مناسب گردشگری و تفریحی درصدد گسترش و ارتقای تجهیزات مناسب سازی شده باشند.

شیخ قرایی در پایان به فراهم کردن ملزومات برای توسعه گردشگری معلولان اشاره و تصریح کرد: اگر در سیستم گردشگری بتوانیم کاری کنیم که معلول بدون هیچگونه وابستگی به دیگران در اجتماع حضور یابد، از انزوا خارج می شود؛ البته فراهم کردن چنین امکانات و تجهیزات چندان هزینه بر نیست و با اندکی تعقل و مدیریت می توان به چنین هدفی دست یافت.
TABNAAK (11 of 19) موانع گردشگری از مسیر معلولان برداشته شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *