رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۷ مهر ۱۴۰۱

منقل ذغالی مناسب برای آشپزی در طبیعت

لینک این مطلب کپی شد!

منقل ذغالی مناسب برای آشپزی در طبیعت ، ویژگیهایی دارد که در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد. لذت بخش ترین بخش طبیعت گردی آشپزی می باشد بخصوص برای آقایان که می خواهند بساط کباب و جوجه کباب را در طبیعت به راه بیندازند. منقل‌های سفری موجود در بازار طراحی‌های مختلف و کاربری‌های گوناگون دارند. برای سفرهای کمیپنگ، پیک نیک در طبیعت و برنامه‌های دوستانه داخل شهری، استفاده از منقل جمع و جور و کارا موجب بهتر شدن تجربه و لذت بیشتر شما از برنامه تفریحی خواهد شد. علاوه بر موارد یاد شده، یک منقل خوب با کمترین هیزم و سوخت، برای شما بیشترین انرژی را حاصل خواهد کرد.

منقل‌ها با متمرکز کردن آتش و حرارت موجب استفاده بهینه تر شما از آتش می‌شوند. همچنین برای پخت و پز این منقل‌ها به مراتب راحت تر از آتش‌های بدون حفاظ روی زمین هستند. دیواره‌های آتشدان باعث می‌شود تا شما به راحتی روی آن سیخ مواد غذایی خود مانند کباب را قرار دهید. حتی منقل‌هایی وجود دارد که از آن‌ها می‌توان برای پخت در قابلمه، انواع تابه و سایر ظروف استفاده کرد. این منقل‌ها با طراحی پایه مخصوص محل قرارگیری مطمئن ظروف پخت شمارا محیا می‌کنند.

یکی دیگر از محسنات استفاده از منقل آتش، حفظ محیط زیست و بستر طبیعی زمین است. منقل‌ها از آسیب رساندن به حیات خاک جلوگیری کرده و بافت گیاهی محل آتش را حفظ می‌کنند.

ویژگی مهم یک منقل و آتش دان خوب این است که باید وزن کمی داشته باشد، کمترین حجم را از فضای بار سفر شما اشغال کند و دربرابر حرارت مستقیم مقاومت داشته باشد. یکی از مهمترین ویژگی‌ها برای این محصولات مقاومت بالا در برابر حرارت است، اگر متریال مورد استفاده در منقل در برابر حرارت آتش مقاومت نداشته باشد به سرعت از بین رفته، ساختار آن دفرمه شده و کاربری خود را از دست می‌دهد.

منقل ذغالی

منقل سفری مدل Ital13

نقاط قوت

بدنه فلزی مقاوم در برابر حرارت مداوم آتش
کیف حمل جمع و جور و با کیفیت
دارای صفحه توری مناسب پخت انواع غذاها بدون استفاده از سیخ

نقاط ضعف

ابعاد کوچک
تحمل وزن پایین‌تر نسبت به سایر منقل‌ها
حجم مخزن کوچک

اگر بدنبال یک منقل کارا برای نگهداشتن در صندوق عقب خودروی خود هستید، منقل سفری ital13 بهترین گزینه برای شما خواهد بود.این منقل در ابعاد کوچک و قابل حملی تهیه شده که براحتی در صندوق عقب و فضای بار خودرو شما قابل حمل خواهد بود. همچنین وزن مناسب و مکانیزم تاشوی منقل براحتی امکان استفاده آن را در همه شرایط فراهم می‌کند.بدنه تمام فلز منقل تاشو ital13 مقاومت بالایی در برابر حرارت مستقیم و بالای آتش داشته که به همین دلیل بمرور زمان از دفرمه شدن منقل جلوگیری می‌کند.

منقل ذغالی

منقل سفری بست گریل کد P111

نقاط قوت

وزن بسیار کم
ابعاد کوچک قابل حمل داخل کوله پشتی
برپایی راحت و سریع

نقاط ضعف

قطعات زیاد امکان مفقود شدن آن‌ها را فراهم می‌کند
بدلیل قطر کم قطعات، امکان قرارگیری مداوم در برابر حرارت آتش وجود ندارد
بهترین برای سفرهای طبیعتگردی و کمپینگ

منقل سفری بست گریل کد P111 با وزن کمتر از ۱ کیلوگرم و ابعاد بسیار کوچک درحالت جمع شده یکی از کاندیداهای بهترین منقل سفری برای طبیعت گردی است.برپایی این منقل روی زمین بسیار راحت بوده و با اتصال قطعات مختلف بدون نیاز به بستن پیچ ممکن است.حالت رویی این منقل به صورت یک صفحه مشبک بوده که امکان قرار گیری انواع گوشت و سبزیجات را برای طبخ فراهم می‌کند.

منقل ذغالی

منقل تاشو سفری سرماگرم مدل Folding

نقاط قوت

حجم و وزن مناسب برای حمل
دارای کاور جداگانه
ابعاد مناسب مخزن

نقاط ضعف

بدنه ضعیف
عدم وجود پایه و هوا کش مناسب برای ذغال
عرض کوتاه مناسب برای سیخ‌های کوچک
برای طرفداران منقل‌های سنتی، این منقل سفری یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. استفاده از این منقل در طبیعت، سفر و حتی خانه امکان پذیر خواهد بود. از معایب اصلی این منقل می‌تواند به ضعف بدنه در برابر آتش اشاره کرد، در صورت تداوم حرارت برای مدت طولانی ( بیشتر از ۱ ساعت ) امکان دفرمه شدن جزیی منقل وجود خواهد داشت.

منقل ذغالی

منقل سفری مدل ماهان

نقاط قوت

جمع شونده
قرار گیری سیخ در ۴ جهت
قبات خوب و مقاومت بالا در برابر آتش

نقاط ضعف

وزن زیاد
ارتفاع کم از سطح زمین
روشن کردن آتش روی زمین، یکی از راحت ترین راه های ایجاد یک منقل است. اما در این حالت استفاده از لوازم پخت و پز یا سیخ های کباب سخت یا حتی غیر ممکن است. منقل هامان طراحی شده تا به راحتی روی آتش شما قرار بگیرد و شما را از مزایای یک منقل کف دار و بسته بهره مند کند.طول و عرض این منقل ۶۰ در ۳۴ سانتی‌متر بوده و با ارتفاع ۱۲ سانتی‌متری خود مناسب استفاده در شرایط متفاوت است. یکی از ویژگی های این منقل محل قرار گیری سیخ ها آن است. این محل طوری طراحی شده تا شما بتوانید سیخ ها را در ۴ جهت خود ثابت کنید، این امر موجب می‌شود تا کباب شما به بهترین شکل ممکن تهیه شده و کاملا مغز پخت شود.این منقل رو آتشی با یک کیف حمل عرضه شده و شما قادر خواهید بود آن را در ابعاد کوچک حمل کنید. وزن این منقل به دلیل استفاده از فولاد تو پر زیاد است و مناسب سفرهای سبک و جمع و جور نخواهد بود.

منقل ذغالی

منقل سفری مدل ZAKER-24

نقاط قوت

کم وزن
کم حجم
کارا و با دوام
قیمت پایین

نقاط ضعف

فقط روی زمین خاکی قابل اجرا است
محدودیت وزن به دلیل نازکی دستک‌های نگهداری
اگر بدنبال یک منقل باز مانند محصول قبل هستید اما سبک سفر شما طوری است که نیاز به منقل قابل حمل و کم وزن تر دارید، این محصول مناسب شما خواهد بود. محصول معرفی شده یکی از کاربردی ترین منقل های روی آتشی است که از بازار می‌توانید تهیه کنید. این محصول ۴ پایه دارد که در زمین فرو رفته و پایه منثل شما را شکل می‌دهد. هر پایه ۳ محل برای قرارگیری دستک های منقل دارد، این ویژگی موجب می‌شود تا شما به راحتی بتوانید ارتفاع منقلتان از زمین را تنظیم کنید.یکی از بهترین ویزگی هایی که این منقل در اختیار شما قرار میدهد قابلیت تنظیم ابعاد منقل است. عرض این منقل در بیشترین حالت قادر است تا ۱۰ سیخ کباب را به خوبی در کنار یکدیگر نگه داری کند.وزن کم منقل، کیف حمل شکیل و با دوام در کنار پایه های محکم آن همگی از مزایای این محصول است.

منقل ذغالی

منقل سفری مدل ۰۰۱

نقاط قوت

طراحی خوب
ارتفاع زیاد
طول زیاد منقل
کیفیت خوب بدنه

نقاط ضعف

سنگین وزن
قیمت بالا
برای یک سفر پیک نیکی هیچ چیز لذت بخش تر از به همراه داشتن یک منقل کاربردی برای پخت کباب نیست. این منقل خصوصا برای این مورد طراحی و ساخته شده است. بدنه محکم، ارتفاع بالا و دهانه مناسب برای قرارگیری ذغال از جمله ویژگی های این محصول است.وزن این محصول برای حمل در کوله و سفرهای سبک مناسب نیست. طول منقل با ۴۳ سانتی‌متر به شما اجازه میدهد تا به راحتی برای ۴ الی ۶ نفر به طور همزمان غذا تهیه کنید. پایه منقل طوری طراحی شده تا به صورت لولایی جمع شود و فشای کمتری از بار شما را اشغال کند.بدنه فلزی منقل هم در مقابل حرارت بسیار مقاوم بوده و یکی از بهترین گزینه ها برای پخت و پز های طولانی خواهد بود.

منقل ذغالی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *