رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ بهمن ۱۳۹۲

نسخه جدید معرفت سفر

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۱ – معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از خروج گردشگری ایران از محدوده مراکز استان های کشور خبرداد و گفت: در ایده جدید تنها مراکز استان ها مقصد گردشگران نخواهد بود بلکه شهرهای حاشیه و اطراف نیز به عنوان مقصد گردشگری مورد توجه قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مرتضی رحمانی موحد روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در این طرح ظرفیت ها و توانمندی های شهرهای مختلف هر استان شناسایی و به عنوان مقصد گردشگران انتخاب و معرفی می شود.

وی پیش تر از برنامه ریزی ها و طرح ایده جدید برای شناسایی ۹۰ مقصد جدید گردشگری در ۳۰ استان کشور برای نوروز ۹۳ با هدف گسترش و توسعه گردشگری خبرداده بود.

رحمانی موحد افزود: این ۹۰ مقصد جدید گردشگری پس از شناسایی، معرفی خواهد شد.

** معرفت سفر نسخه جدید گردشگری

رحمانی موحد با بیان اینکه اکنون به دنبال شناسایی و اعلام مقاصد جدید گردشگری در کشور هستیم افزود: در طرح جدید گردشگری همه ابعاد سفر و معرفت سفر مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی در توضیح معرفت سفر گفت: در معرفت سفر به دنبال شناسایی دستاوردهای فرهنگی سفر گردشگر هستیم تا به عنوان محصول گردشگری معرفی شود.

معاون گردشگری افزود: فرد معمولا با دیدگاه و بینش خود مقصد گردشگری خود را انتخاب می کند که در این انتخاب عواملی مانند اطرافیان و دوستان نیز نقش دارند.

** آغاز تجدیدنظر در ساختار تشکیلات گردشگری

رحمانی موحد در ادامه از تجدید نظر در ساختار تشکیلات گردشگری کشور خبرداد و گفت: ساختار جدید با مشورت گسترده، جلسات فراوان و همچنین نظر خواهی حاصل شد که اجرای آن با موافقت نجفی آغاز شد.

وی افزود: در ساختار جدید پنج اداره کل در معاونت گردشگری ازجمله دفتر مطالعات آموزش گردشگری و دفتر برنامه ریزی گردشگری ایجاد شده است.

معاون گردشگری به تشکیل کمیته ملی طبیعت گردی اشاره کرد وگفت: نخستین نشست این کمیته با حضور رییسان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل ها و مراتع کشور تشکیل شد.

وی افزود: قرار است آیین نامه فعالیت کمیته ملی طبیعت گردی در نشست آینده این کمیته تصویب شود.

** ستاد هماهنگی خدمات سفر جایگزین ستاد تسهیلات نوروزی شد

رحمانی موحد در ادامه به فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر به جای ستاد تسهیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: تشکیل ستاد تسهیلات سفر نوروزی هیچ مصوبه ای نداشت اما ستاد هماهنگی خدمات سفر با مصوبه هیات دولت آغاز بکار کرده است.

وی گفت: در طرح جدید گردشگری محور سفر استان ها خواهد بود و مجموعه گردشگری نیز با مدیریت استاندار و دبیری دبیران کل میراث فرهنگی استان ها فعالیت خواهد کرد.

رحمانی موحد با بیان اینکه دستورالعمل و آیین نامه های این طرح تصویب شده است افزود: درهفته آینده ستاد هماهنگی خدمات سفر به صورت دائمی فعالیت خود را آغاز می کند.

وی گفت: فرهنگ سازی و معرفت سفر در قالب یک کمیته خاص صورت می گیرد و تمرکز فعالیت این ستاد نیز فقط ایام نوروز نیست.

** توزیع سفر مربوط به فعالیت گردشگری نیست

معاون گردشگری در خصوص ساماندهی و توزیع سفر در ایام تعطیلات گفت: توزیع سفر به ساماندهی تعطیلات در کشور بر می گردد بنابر این از وظایف من نیست بلکه یک وظیفه عمومی است.

وی افزود: اکنون در کشور توزیع زمان سفر نداریم و دستگاه های مرتبط باید با هماهنگی و تقسیم مسئولیت دراین خصوص به صورت بهینه و مطلوب فعالیت کنند.

** تشکیل کمیته آمار گردشگران

وی با اشاره به راه اندازی کمیته آمار گردشگاران برای رفع تناقضات مربوط به اعلام شمار آنها گفت: این کمیته برای اعلام آمار درست گردشگران در ستاد هماهنگی خدمات سفر تشکیل شده است.

رحمانی موحد به تجهیزات مبادی ورودی و خروجی شهرها درباره اعلام آمار شمار گردشگران اشاره کرد و گفت: این تجهیزات علمی و کاربردی نیست.

معاون گردشگری افزود: از این پس کمیته آمار با نظرات کارشناسان و دستگاه های مرتبط با آمار، شمار گردشگران را اعلام خواهد کرد.

** مسئول توزیع بنزین سفر و کارت سفر

وی در باره اعلام سهمیه بنزین سفر و کارت سفر گفت: گردشگری مسئولیتی در این موارد ندارد اما اگر دستگاهی این تسهیلات را در اختیار شهروندان قرار دهد استقبال می کنیم.

** برخورد با آژانس های متخلف

رحمانی موحد در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره برخورد با آژانس های متخلف گفت: گردشگری دائم از این موسسات نظارت می کند.

وی افزود: اخیرا تعدادی از این آژانس ها به دلیل تخلفات با تعطیلی و تعلیق فعالیت روبرو شده اند.
81002738-5435924 نسخه جدید معرفت سفر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *