رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ تیر ۱۳۹۳

معرفی پایگاه های گردشگری تهران در تابستان

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۴/۰۷ – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(istta) به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام میثم امرودی معاون اجتماعی وفرهنگی شهرداری تهران در حاشیه اختتامیه نخستین جشنواره فیلم وعکس میهمان تهران که عصر دیروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد به برگزاری ویژه برنامه های شهرداری تهران در ایام تابستان و بابرند میهمان تهران اشاره نمود و اظهارداشت: افتتاحیه این برنامه های گردشگری جمعه برگزار خواهد شد.

وی با یاداوری تقارن ماه مبارک رمضان با بخشی از ایام تابستان وفراغت شهروندان به اجرای ویزه برنامه هایی با عنوان از افطار تا سحر در شبهای ماه مبارک رمضان و برنامه های دیگری در لیالی قدر در مساجد و مکاتب اشاره نمود و افزود:برپایی نمایشگاههای فرهنگی در ۲۲ بوستان تهران نیز از دیگر اقدامات شهرداری تهران در ایام تابستان است.

معاون اجتماعی وفرهنگی شهرداری تهران از باغ موزه قصر، میدان امام حسین (ع)، پیاده راه باب همایون تهران قدیم، برج میلاد و امامزاده ها و بقاع متبرکه به عنوان پایگاههای ویژه گردشگری تهران در ایام تابستان نام برد و تصریح کرد البته باید در نظر داشت که شهروندان از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ به نزدیکترین پایگاه گردشگری محل سکونت خود معرفی خواهند شد.

امرودی با اشاره به تعریف مسیرهای ده گانه گردشگری در تابستان امسال افزود:این تورها در ۳ مسیر به صورت یک روزه و در ۷ مسیر به صورت نیم روزه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در شبهای رمضان برنامه های گردشگری شبانه مذهبی و تفریحی ویژه ای برای شهروندان در نظر گرفته شده است به گستردگی این بر نامه ها از حرم مطهر حضرت امام ره تا جمکران اشاره نمود واظهار داشت:اختصاص ۱۰ مسیر گردشگری ویژه رمضان از دیگر برنامه های شاخص این ماه است که از این تعداد ۹ مسیر با محوریت معرفی جاذبه های گردشگری تهران و ۱ مسیر باهدف زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) وجمکران برگزار میشود.

معاون اجتماعی وفرهنگی شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه امکان ثبت نام انفرادی وخانوادگی برای شهروندان از طریق سرای محلات فراهم شده است به ارائه تخفیفات ویژه در بر پایی تورهای گردشگری به آژانس‌ های گردشگری مجری این طرح وبخشودگی هزینه ورودی اماکن تفریحی در جهت کاهش هزینه ها برای شهروندان از سوی شهرداری اشاره نمود وتصریح کرد :مبلغ دریافتی منحصر به ایاب وذهاب وتوزیع افطار در برنامه های مقارن با افطار است.

امرودی با تاکید بر اینکه برنامه ها به گو نه ای طراحی شده است تا هم شهروندان وهم اژانسها انگیزه حضور در فعالیتهای گردشگری را یابند از اعلام قیمت ها و توزیع نقشه های گردشگری در روز جمعه در سطح بوستانهای سطح شهر خبر داد و افزود: البته امسال به صورت پایلوت ۳۰ دستگاه الکترونیکی جهت اعلام برنامه های گردشگری در سطح شهر نصب شده است.

وی با بیان طراحی برنامه ها با شعار گردشگری و پربار کردن اوقات فراغت شهروندان به اجرای این برنامه ها به مدت ۱۰۰ روز در مناطق مختلف شهر تهران اشاره نمود و اظهار داشت:هر چند بسیاری از برنامه ها تا ۱۵ مهرماه تداوم خواهد داشت اما بر گزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در شب ولادت ایشان ونیز اجرای نمایش اب واتش و اکران فیلم های مرتبط باحوزه قرانی در باغ موزه دفاع مقدس از برنامه های شاخص ماه مبارک رمضان است.

اجرای پایگاههای تفریحی در ۱۱۰ مدرسه شهر تهران

معاون اجتماعی وفرهنگی شهرداری تهران در پایان با اشاره به تعامل شهرداری تهران واموزش وپرورش در برپایی پایگاههای تابستانی با محوریت اجرای کلاسهای اموزشی و تورهای گردشگری برای دانش اموزان و والدین انان به همکاری اموزش وپرورش مرکز رسیدگی به امور مساجد و سرای محلات در ۱۱۰ مدرسه شهر تهران اشاره نمود وخاطر نشان کرد:از این تعداد ۴ مدرسه در شمال تهران و۶ مدرسه در جنوب تهران خواهد بود.

346x معرفی پایگاه های گردشگری تهران در تابستان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *