جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

معرفی شرکت هواپیمایی ساها

تاریخ بروزرسانی :
۲۴ دی ۱۳۹۹

در این مطلب می خواهیم به معرفی شرکت هواپیمایی ساها بپردازیم .این شرکت هواپیمایی از جمله ایرلاین های نسبتا قدیمی ایرانی است که فعالیتش همواره در فراز و نشیب بوده است. هواپیمایی ساها در سال ۱۳۶۹ منطبق با استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری تاسیس و خدمات رسانی به مشتریان محترم را آغاز نمود. ساها از جمله شرکت های حمل و نقل هوایی قدیمی ، با بیشترین سابقه در صنعت هواپیمایی داخلی است. این هواپیمایی با استفاده از تیم مدیریت مجرب و کارکنان متخصص ، خدمت رسانی به مشتریان را با استاندارد های بالای فنی و عملیاتی در بستر جدیدی آغاز کرده و تضمین آرامش و امنیت و همچنین احترام به مشتری هدف قرار داده است.

هواپیمایی ساها 1 معرفی شرکت هواپیمایی ساها

یکی از شاخص ترین موارد این هواپیمایی استفاده از بروز ترین تکنولوژی های دنیا در صنعت هوانوردی در کنار پرسنل جوان و با انگیزه جهت جلب رضایت مشتریان را می توان نام برد. توسعه همزمان و همسوی ناوگان هواپیمایی کشوردر کنار رشد توانمندیهای فنی و عملیاتی و ایمنی از شاخصه های مهم این ایر لاین در هدف گذاریهای خود بوده است. آموزش های مستمر کارکنان و توسعه ی زیر ساخت های عظیم هواپیمایی ساها از جمله اقداماتی است که مسئولان ذی ربط در جهت پیشبرد اهداف هواپیمایی بر میدارند. هم اکنون تیم برنامه ریزی ساها با هدف گذاری های دقیق در پی مقاصدی است که یا خدمت رسانی در آنها صورت نگرفته یا در صورت خدمت رسانی ، از کیفیت لازم برخوردار نبوده است.

پرسنل هواپیمایی ساها

ساها بارهای خود را با پروازهایی که با ۲ فروند هواپیمای پهن پیکر بوئینگ ۷۴۷ انجام می داد. با این که این شرکت هواپیمایی فعالیت متوسط و بی هیاهویی در بین سایر شرکت های هواپیمایی داخلی داشت اما، متاسفانه در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ این شرکت به دلیل عمر بالای ناوگان هوایی خود توسط سازمان هواپیمایی کل کشور لغو امتیاز شد و در پی آن مجوز پروازهای خود را با هر نوع پروازی از دست داد.

یکی از نکات جالبی که درباره ی این شرکت هواپیمایی وجود دارد این است که هواپیماهای بوئینگ ۷۰۷ که توسط این شرکت مورد استفاده قرار می گرفت، از آخرین مدل هلای فعال ۷۰۷ در بین تمامی شرکت های هواپیمایی در گوشه گوشه ی جهان بوده است! البته باید این نکته را مورد توجه داشت که این مدل از هواپیماها در ابتدا اصلا برای مسافربری ساخته نشده بودند و تنها به عنوان هواپیماهایی با کاربری سوخت رسان آن هم فقط برای ارتش مورد استفاده قرار گرفته بودند!

شرکت هواپیمایی ساها به مدت ۲ سال و نیم غیر فعال بود تا این که در سال ۱۳۹۵، درست زمانی که از آن نه خبری بود و نه فعالیتی، در نهایت مسئولین این شرکت توانستند تا مجددا مجوز خود را با هواپیماهای جدیدشان به دست بیاورند. این شرکت در ابتدای امر فعالیت مجدد خود، در حال حاضر در مسیرهای داخلی فعالیت خود را شروع کرده و سرویس های مسافربری ارائه می نماید.

هواپیمایی ساها 4 معرفی شرکت هواپیمایی ساها

مهمانداران

تیم مهمانداری ساها از مهماندارانی با گروه سنی جوان و متخصص تشکیل شده است که مطابق با استاندارد هایی از پیش تعیین شده گزینش شده اند. تمامی مهمانداران ساها پس از گذراندن دوره های مختلف تخصصی و ایمنی بر اساس استاندارد های جهانی ، آماده ی ارائه ی خدمات در محیطی حرفه ای می باشند و به نمایندگی از هواپیمایی ساها پذیرای مشتریان عزیزی هستند که شاهد نمونه ی بارز میهمان نوازی ایرانی خواهند بود.

آشنایی با شرکت هواپیمایی ساها

هواپیمایی ساها با یک برندیگ جدید و همچنین تغییر لوگوی شرکت خود به جمع ایرلاین های فعال کشور مجددا پیوسته است. این شرکت قصد دارد تا نام و اعتبار درخشان خود در گذشته را مجددا احیا نماید و فعالیت هایی به روزتر و بیشتری داشته باشد.

مجددا به بحث ناوگان های این شرکت باز می گردیم. آشیانه ی هواپیماهای این شرکت در فعالیت قبلی این شرکت متشکل از ۱۱ فروند هواپیمای مختلف بوده است که ۹ فروند از این تعداد شامل بوئینگ های ۷۴۷ در سری مدل های ۱۰۰ و ۲۰۰ بوده است. همچنین هواپیماهای بوئینگ ۷۰۷ نیز به دلیل قدیمی بودن و فرسودگی غیر فعال شده بودند.

در این میان ۲ فروند هواپیمای شرکت ایرباس در مدل A300 این شرکت به شرکت هواپیمایی معراج تحویل داده شد (برای خرید بلیط هواپیما معراج به این صفحه بروید). در حال حاضر نیز ساها دارای ۲ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ سری مدل ۳۰۰ می باشد که از سال ۱۳۹۵ نیز با همین هواپیماها پرواز می کند.

هواپیمایی ساها 5 معرفی شرکت هواپیمایی ساها

قطب اصلی شرکت هواپیمایی ساها

قطب اصلی شرکت هواپیمایی ساها فرودگاه بین‌المللی مهرآباد می‌باشد که تنها به پرواز‌های داخلی می‌پردازد، با این‌حال شرکت هواپیمایی ساها نیز مانند دیگر ایرلاین‌ها خدمات باربری، کترینگ و سایر خدمات لازم که یک شرکت هواپیمایی ارائه می‌دهد را با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد و از این نظر چیزی از دیگر ایرلاین‌های داخلی کم ندارد، به همین دلیل خاطره خوبی برای اکثر مسافرانی که به پرواز با شرکت هواپیمایی ساها مبادرت کرده‌اند به جا گذاشته، که البته این نکته ای است که از بازخورد مسافران فهمیده شده است.

دانشگاه جامع علمی کاربردی ساها

در حال حاضر شرکت هواپیمایی ساها حتی برای این‌که کادر فنی متخصص و مورد نیاز خود را به‌صورت خود کفا تامین کند اقدام به تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ساها کرده است که درس‌های مربوط به خدمات هواپیمایی، تعمیر، مهندسی پرواز و … در آنجا تدریس می‌شود که در بین ایرلاین‌های داخلی منحصر بفرد است، که البته تحصیل در این دانشگاه برای عموم آزاد است.

بلیط هواپیما ساها

برای خرید بلیط هواپیما ساها می‌توانید از چند طریق اقدام کنید:
۱. مراجعه به به سایت هواپیمایی ساها و خرید بلیط هواپیما ساها به صورت مستقیم از خود هواپیمایی ساها.
۲. خرید از آژانس های مسافرتی

ناوگان هوایی هواپیمایی ساها

در ابتدای فعالیت، شرکت هواپیمایی ساها دارای ۱۱ فروند هواپیما شامل ۹ فروند بوئینگ ۷۴۷ در سری‌ مدل‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ بود و مابقی را بوئینگ ۷۰۷ تشکیل می‌داد. گفتنی است هواپیمایی ساها، آخرین کاربر بوئینگ ۷۰۷ به عنوان یک هواپیمای مسافربری در جهان بود. البته این بوئینگ‌ها در ابتدای کارشان سوخت رسان هوایی هواپیماهای ارتش بودند که بعد به مسافربری تغییر کاربری دادند. در حال حاضر هواپیمایی ساها دارای ۲ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ سری مدل ۳۰۰ است، از سال ۱۳۹۵ در حال کار با این ۲ فروند هواپیما است.
بوئینگ ۷۳۷ هواپیمایی ساها
نوعی از بوئینگ باریک پیکر است که اصطلاحا بچه بوئینگ هم نامیده می‌شود. ساخت شرکت آمریکایی بوئینگ بوده و طراحی آن از ۱۱ مه ۱۹۶۴ آغاز شد و برای نخستین بار در ۹ آوریل ۱۹۶۷ به پرواز درآمد. بعد از یک سال با بکارگیری در ناوگان در ناوگان لوفتانزا بود که کاربرد تجاری آن آغاز شد. بوئینگ ۷۳۷ هواپیمایی است خوش ساخت، محبوب و بسیار کارآمد، طوری‌که تاکنون بیش از ۷۰۰۰ مورد سفارش ساخت داشته است.
مشخصات:
بوئینگ ۷۳۷ دارای دو موتور توربوفن در زیر بالهاست.
• فاصله نوک دو بال: ۲۸٫۴ متر
• طول: ۳۰٫۵ متر
• ارتفاع: ۱۱٫۳ متر
• ظرفیت مسافر: ۱۳۰ نفر
• بیشینه سرعت: ۸۴/۰ ماخ (۸۹۰ کیلومتر بر ساعت)
• محدوده پرواز: ۴۶۸۸ کیلومتر
در حال حاضر هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ در بیش از ۵۰۰ خط هوایی فعالیت دارند. نکته جالب این‌که در هر زمان به‌طور میانگین ۱۲۵۰ تا از آن در آسمان در حال پرواز است. در سال ۲۰۰۶ به‌طور متوسط در هر ۵ ثانیه یک ۷۳۷ در جایی فرود می‌آمد.از سال ۱۹۶۸ (زمان شروع فعالیت تاکنون) بوئینگ ۷۳۷ بیش از ۱۲ میلیارد مسافر را جابه‌جا کرده و بیش از ۷۴ میلیارد مایل (۱۲۰ میلیارد کیلومتر) پرواز کرده‌است، و بیش از ۲۹۶ میلیون ساعت در هوا بوده‌است. ۷۳۷ بیش از ۲۵ درصد از ناوگان تجاری هوایی جهان را تشکیل می‌دهد. این موضوع آشکارا نشان دهنده بالا بودن کلاس کاری بوئینگ ۷۳۷ است و این‌که استفاده هواپیمایی ساها از این مدل بوئینگ بسیار جذاب است، چرا که این مدل به معنای واقعی کارا و تایید شده است.
مدل‌ها:
• ۷۳۷–۱۰۰ سری اولیه: مدل اولیه که طولی کوتاه داشت و تنها سی فروند آن ساخته شد.
• ۷۳۷–۲۰۰ سری اولیه: مدل استاندارد با بدنه کوچک.
• ۷۳۷–۳۰۰ سری کلاسیک: مدل استاندارد با بدنه بزرگتر.
• ۷۳۷–۴۰۰ سری کلاسیک: مدل حجیم تر با بدنه کشیده تر.
• ۷۳۷–۵۰۰ سری کلاسیک: مدل دارای بدنه کوتاه‌تر.
• ۷۳۷–۶۰۰ سری نسل بعد: مدل کوچک برابر با ۵۰۰–۷۳۷ با امکانات پیشرفته.
• ۷۳۷–۷۰۰ سری نسل بعد: مدل متوسط برابر با ۳۰۰–۷۳۷ با امکانات پیشرفته.
• ۷۳۷–۸۰۰ سری نسل بعد: دارای موتور قدرتمند، مدل جدیدی از سری ۴۰۰.
• ۷۳۷–۹۰۰ سری نسل بعد: بزرگترین هواپیمای ۷۳۷ با ظرفیت ۱۸۹ مسافر
• MAX 737 (بوئینگ ۷۳۷ مکس) سری پیشرفته
• BBJ جت تجاری بوئینگ برگرفته از سری ۷۰۰
• BBJ2 جت تجاری بوئینگ برگرفته از سری ۸۰۰
کاربری: جت مسافربری و جت تجاری باریک پیکر
کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا
تولیدکننده: هواپیماهای تجاری بوئینگ
نخستین پرواز: ۹ آوریل ۱۹۶۷
معرفی‌شده در: ۱۰ فوریه ۱۹۶۸ با لوفت‌هانزا
وضعیت: فعال
کاربر اصلی: ساوت‌وست ایرلاین، رایان‌ایر، یونایتد ایرلاین، امریکن ایرلاینز
ساخته‌شده: ۱۹۶۶-اکنون
تعداد ساخته‌شده ۱۰۴۴۴ فروند تا دسامبر ۲۰۱۸
هزینه هر فروند:
• ۷۳۷–۱۰۰: ۳۲ میلیون دلار آمریکا
• ۷۳۷–۶۰۰: ۵۹٫۴ میلیون دلار آمریکا
• ۷۳۷–۷۰۰: ۸۰٫۶ میلیون دلار آمریکا
• ۷۳۷–۸۰۰: ۹۶٫۰ میلیون دلار آمریکا
• ۷۳۷–۹۰۰ئی‌آر: ۱۰۱٫۹ میلیون دلار آمریکا
گونه‌ها: بوئینگ تی-۴۳
توسعه‌یافته به: بوئینگ ۷۳۷ کلاسیک، بوئینگ ۷۳۷ نسل بعدی، بوئینگ ۷۳۷ مکس

هواپیمایی ساها 7 معرفی شرکت هواپیمایی ساها

مسیرهای پروازی هواپیمایی ساها

برای اطلاع کامل از زمان و مسیر کلی پرواز‌های هواپیمایی ساها به سایت رسمی هواپیمایی ساها یا صفحه مسیرهای پروازی به وبسایت فرانگر سر بزنید، هر چند در این‌جا نگاهی کلی به مسیرها و مقاصد و … می‌پردازیم. در حال حاضر، پروازهای ساها در ۴ مسیر و از تهران به مقصدهای کیش، مشهد، شیراز و عسلویه و همچنین برعکس انجام می‌گیرد. مرکزیت اصلی این شرکت فرودگاه مهرآباد می‌باشد.

قوانین و مقررات هواپیمایی ساها

دستور العمل حقوق مسافر در پروازهای داخلی هواپیمایی ساها
ابطال پرواز توسط هواپیمایی ساها
۱-ابطال پرواز یک هفته قبل از انجام پرواز ساها باشد، شرکت هواپیمایی ساها موظف به پرداخت کامل قیمت بلیط ساها میباشد .
درصورت ابطال پرواز ساها از ۶ روز تا ۲۴ ساعت قبل از انجام پرواز باشد، شرکت هواپیمایی ساها موظف به پرداخت کامل قیمت بلیط ساها و ارائه یک بلیط هواپیما ساها مشابه با ۳۰ درصد تخفیف از لحاظ مسیر و کلاس پروازی می باشد .
۳-اگر ابطال بلیط هواپیما ساها از ۲۴ ساعت مانده تا زمان انجام پرواز انجام پذیرد، دراینصورت شرکت هواپیمایی ساها موظف به پرداخت کامل قیمت بلیط ساها و ارائه یک بلیط هواپیما ساها نیم بهاء مشابه از لحاظ مسیر وکلاس پروازی می باشد.
تبصره: ارائه بلیط هواپیما ساها مشابه ( از لحاظ مسیر وکلاس پروازی ) دراولین فرصت زمانی انجام می گیرد . همچنین درصورت انتقال مسافر توسط سایر خطوط هوایی (موردی ندارد)، این امر بدون پرداخت هزینه و یا مابه التفاوت توسط مسافر و یا خسارت توسط شرکت هواپیمایی ساها انجام خواهد پذیرفت.
تاخیر پرواز ساها
الف) تأخیر بیش از یک ساعت تا دو ساعت پرواز هواپیمایی ساها : درصورت تاخیر بیش از یکساعت و کمتر از دو ساعت می بایستی از مسافران پذیرائی نوع اول بعمل آید “پذیرائی نوع اول : شامل میان وعده ( اعم از نوشیدنی گرم یا سرد و شیرینی مناسب ” می باشد. ارائه این پذیرایی مشروط به وجود زمان کافی جهت پذیرائی و عدم ایجاد تأخیر بیشتر در پروازمیباشد.
ب) تاخیر بیش از ۲ ساعت و تا ۴ ساعت پرواز هواپیمایی ساها : انجام پذیرائی مناسب حداقل نوع اول باتوجه به امکانات فرودگاهی . فراهم نمودن امکان برقراری ارتباط تلفنی جهت اطلاع رسانی. تغییر پرواز درصورت درخواست مسافر و امکان انجام آن . انجام اقدامات لازم جهت اعزام با سایر شرکت های هواپیمایی ( درصورت درخواست مسافر) و درصورت وجود پرواز از همان مسیر و یا انتقال به مقصد نهائی از طریق مسیرهای جایگزین . پرداخت کامل وجه بلیت مسافر درصورت انصراف مسافر از ادامه پرواز.
ج) تأخیر بیش از ۴ ساعت پرواز هواپیمایی ساها : دراینصورت شرکت هواپیمایی ساها موظف به ارائه یک فقره بلیط هواپیما ساها با تخفیف ۳۰% از لحاظ مسیر و کلاس پروازی می باشد. تبصره : درمورد پروازهایی که بدلیل شرایط جوی یا امنیتی فرودگاه مبداء، مقصد و مسیر دچار تأخیر و یا ابطال می گردند، شرکت های هواپیمایی با رعایت مقررات پذیرایی ازمسافرین صرفاً موظف به استرداد کامل وجه به مسافرین می باشد.

مسافرین توان خواه هواپیمایی ساها

الف) به منظور تأمین تسهیلات، رفاه و ایمنی مسافر توانخواه، شرکت هواپیمایی ساها در چهارچوب دستورالعمل های تخصصی ذیربط اقدامات لازم را در ارائه خدمات مناسب و رایگان معمول خواهد نمود.
ب) شرایط خاص مسافر توانخواه می بایست در زمان خرید بلیط هواپیمایی ساها و حداکثر تا ۴۸ ساعت قبل از پرواز ساها به شرکت هواپیمایی ساها اعلام گردد.
ج) ضروری است مسافر جهت آگاهی از چگونگی این خدمات با دفتر فروش بلیط هواپیمایی ساها تماس حاصل فرمایند.
د ) مسافر بیمار در دوره پس از عمل جراحی و یا دوران نقاهت از قاعده مسافرین توانخواه مستنثی می باشند و تابع مقررات حمل بیمار شرکت هواپیمایی ساها خواهند بود.

تغییر مسیر اجباری توسط شرکت هواپیمایی ساها در طول پرواز

* درصورتی که هواپیمای ساها در مکانی به غیر از مقصد و یا نقطه میانی ( در پروازهای اتصالی مندرج در یک بلیط هواپیما ساها ) توقف نماید شرکت هواپیمایی ساها موظف است مسافر را به مبداء یا مقصد پرواز مطابق یکی از روش های زیر منتقل نماید.
الف ) انتقال مسافر به مبدا توسط شرکت هواپیمایی ساها صورت پذیرفته و کل قیمت بلیط ساها بدون کسر جرایم به مسافر پرداخت گردد.
ب) درصورت درخواست و انتقال مسافر به مقصد یا هر وسیله نقلیه عمومی زمینی ( اتوبوس، قطار،… ) این انتقال ضمن فراهم نمودن شرایط و پرداخت هزینه های آن توسط شرکت هواپیمایی ساها صورت می گیرد.

هواپیمایی ساها 2 معرفی شرکت هواپیمایی ساها
فقدان و یا آسیب دیدگی جامدان در هواپیما ساها

* درصورت فقدان و یا آسیب دیدگی جامه دان وبار همراه، شرکت هواپیمایی ساها بر اساس دستورالعمل پیگیری، جستجو و یا جبران خسارت خود ( طبق پیمان ورشو که عیناً در تاریخ ۱۳۶۴/۸/۱۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است ) موظف به تأمین رضایت مسافران میباشد.
* مسافر در صورت فقدان یا آسیب دیدگی جامه دان و بار همراه را بلافاصله ( قبل از ترک فرودگاه ) فهرست آن را به شرکت هواپیمایی ساها ارائه فرماید.
* درصورت تاخیر در تحویل جامه دان و بار همراه، ضروری است مسافر حداکثر ظرف مدت ۱۲ روز نسبت به ارائه اعلام موضوع خود به شرکت هواپیمایی ساها اقدام لازم فرمایند.

شرایط استرداد و جریمه ی کنسلی بلیط هواپیما ساها
• تا ۱۲ ظهر سه روز قبل از پرواز ساها (جریمه ۲۰% قیمت بلیط ساها و استرداد مابقی بعلاوه مالیات‌ها)
• از ۱۲ ظهر سه روز قبل از پرواز تا ۱۲ ظهر روز قبل از پرواز ساها (جریمه ۴۰% قیمت بلیط ساها و استرداد مابقی +مالیات ها)
• از ۱۲ ظهر روز قبل از پرواز تا ۴ ساعت قبل از پرواز ساها (جریمه ۶۰% قیمت بلیط ساها و استرداد مابقی + مالیات‌ها )
• از ۴ ساعت قبل از پرواز ساها به بعد و No Show )جریمه ۸۰% قیمت بلیط ساها و استرداد مابقی + مالیات‌ها)

معاونت خدمات و کیفیت هواپیمایی ساها در امور کترینگ جهت سرویس دهی مطلوب امور ذیل را انجام می دهد.
• تهیه طرح ها و دستورالعمل ها و آئین نامه های انضباطی و نظارت بر حسن اجرای کلیه دستورالعمل های جاری، کوتاه مدت و بلند مدت با توجه به برنامه ریزی هواپیمایی.
• تهیه بهترین مواد غذایی با هماهنگی متخصصین تغذیه، تهیه غذای کروی پروازی، مسافرین هواپیمایی ECONOMI, VIP و پروازای پشتیبانی با هماهنگی مسئولین حراست؛ و شرایط نگهداری در یخچال های زیر صفر و بالای صفر می باشد.
• برآورده نمودن نیازهای رفاهی کارکنان کترینگ با توجه به مقدورات شرکت.
• ارائه دستورالعمل ها جهت سرویس و نگهداری وسایل و تجهیزات موجود.
• کنترل کیفیت مواد غذایی خام تهیه شده توسط متخصصین بهداشت.
• پیش بینی تهیه بهترین مواد غذایی اعم از فاسدشدنی و فاسد نشدنی، تجهیزات، آشپزخانه ای و داخل هواپیما از جمله ارائه وسایل پذیرایی برای مهمانداران در مسیر رفت و برگشت پروازهای داخلی و خارجی هواپیمایی ساها.
هواپیمایی ساها فقط دارای یک نوع کلاس پروازی اکونومی می‌باشد.

حوادث هواپیمایی ساها

اولین حادثه هوایی از حوادث هواپیمایی ساها در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۸۴، در پرواز شماره ۱۷۱ هواپیمایی ساها از کیش به مقصد تهران رخ داد. نقصی فنی در هنگام فرود هواپیمای ساها باعث ترکیدن لاستیک جلو شد که بعد از آن سریعا قسمت عقب هواپیما شروع به آتش گرفتن کرد. متاسفانه این اتفاق باعث سقوط هواپیمای ساها به داخل رودخانه متروکه کن شد.
حادثه بعدی در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۳۸۵ برای یکی از بوئینگ‌های ۷۰۷ هواپیمایی ساها رخ داد، این هواپیما در فرودگاه کیش دچار نقص فنی در سیستم هیدرولیک شد. شاید یکی از علل مهم کنار گذاشتن بوئینگ‌های ۷۰۷ همین حادثه بوده باشد. ماجرا اینگونه بود که در پرواز شماره ۱۷۰ هواپیمای بوئینگ مسافربری هواپیمایی ساها به علت نقص در سیستم هیدرولیکش نمی‌توانست فرود بیاید و به همین دلیل مجبور شد بر فراز جزیره کیش چندین دور بزند، در نهایت به علت کاهش سوخت مجبور به فرود در انتهای باند فرودگاه جزیره کیش شد، اما قادر به حرکت نبود. مسافران حدود ۳۰ دقیقه منتظر یدک کش برای حمل هواپیما به ابتدای باند بودند که همین تاخیر و البته اخیر در فرود در نهایت باعث شدند تا در هواپیما کمبود اکسیژن رخ دهد. دوری از باند اصلی، کمبود اکسیژن و گرم شدن هوای داخل هواپیما داشت به مساله‌ای بغرنج تبدیل می‌شد، چرا که تخلیه مسافران امکان نداشت و ماسک‌های اکسیژن به دلیل دوری از ابتدای باند در دسترس نبودند، سرانجام با بکسل کردن هواپیما و حضور نیروهای امدادی فرودگاه کیش امکان خروج مسافران با سلامت کامل مهیا شد، اما نتیجه این اتفاق کاهش اعتماد به ناوگان هواپیمایی ساها بود که در نهایت مجبور به تعویض کلی آن شدند.
حادثه نهایی که ضربه آخری بر پیکره اعتماد به ناوگان هواپیمایی ساها بود، در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۳۸۸ بوقوع پیوست. در این حادثه یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ شرکت هواپیمایی ساها با شماره پرواز ۱۲۴ که در مسیر اهواز به تهران بود، ۱۰ دقیقه پس از برخاستن دچار نقص فنی در یکی از موتورهایش شد که این اتفاق باعث فرود اظطراری هواپیما و تخلیه آن شد.

آیا هواپیمایی ساها باز هم قابل اطمینان است؟

هر چند باعث شکر است که حوادث اتفاق افتاده برای هواپیماهای شرکت ساها خسارات جانی و مالی بزرگی نداشتند، اما موضوعی که باعث لغو پرواز هواپیمایی ساها شد این بود که بطور واضحی علت حوادث مشخص بود: فرسودگی ناوگان هوایی ساها، و چون شرکت هواپیمایی ساها اقدامی برای حل این موضوع نمی‌کرد، سازمان هواپیمایی کشوری مجبور به لغو کلی مجوز هواپیمایی ساها شد تا شاید اقدامی صورت بگیرد، در هر صورت مهم این است که امروزه شرکت هواپیمایی ساها با صرف وقت و هزینه زیاد در حال ارتقا و بهبود ناوگان هوایی و خدماتی که ارائه می‌دهد است.
آن‌چه که یک شرکت هواپیمایی را در مرحله اول در محبوبیت بالاتری قرار می‌دهد امنیت پرواز است. یک مسافر قبل از هر‌گونه امکانات قابل انتظاری، نیازمند این است که مطمئن شود جانش در سفر پروازی‌ای که می‌خواهد انجام دهد در امنیت کامل است، چه چیزی از زنده ماندن مهم تر است؟ بعد از ایجاد این اطمینان، یک شرکت هواپیمایی باید به بالا بردن کیفیت خدمات اولیه خود بپردازد، مثل غذایی که ارائه می‌دهد، خدمات کنترینگ، ممان نوازی مهمان‌داران و …شرکت هواپیمایی ساها بعد از بازپس گیری مجوز پرواز خود در اولین اقدام سعی در بازگرداندن اعتماد امنیت جان مسافران کرد، آن‌هم با تغییر عامل اصلی: ناوگان هواپیمایی فرسوده‌ای که داشت. سپس چیزی که هواپیمایی ساها بیشترین تاکید را بر آن دارد مساله داشتن و تربیت کادر پروازی مجرب است، به همین دلیل است که این شرکت هواپیمایی از معدود ایرلاین‌هایی است که مرکز آموزشی مخصوص به خود را به نام دانشگاه جامع علمی کاربردی ساها راه انداخته است که به تامین نیاز‌های فنی و علمی کادر پروازی که قرار است در آینده در این شرکت کار کنند می‌پردازد. از این نظر به معنای واقعی این شرکت در حال تربیت نیروی متخصص بومی قوی و خودکفایی است که نتیجه آن علاوه بر بالا رفتن کیفیت تیم هواپیمایی ساها، ایچاد بستری کلی برای سازمان هواپیمایی کشوری است تا از این فرصت جهت استفاده در کلیه ایرلاین‌های داخلی استفاده کنند و دیگر متکی به خارج از کشور نباشند و به کشف و پرورش استعداد‌های داخلی بپردازند.
مورد بعدی که شرکت هواپیمایی ساها در آن اقدامات جالبی انجام داده بحث خدمات و فروش بلیط هواپیما ساها است. ایرلاین ساها برای افراد توان‌خواه خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهد که شامل تخفیف قیمت بلیط ساها نیز می‌باشد. زمینه‌ای که شرکت هواپیمایی ساها در آن یک نوآوری جالب کرده است مبحث مهمان‌داران است. مهمان‌داری این شرکت هواپیمایی علاوه بر این‌که شامل استاندارد‌های روز و متدهای نوین است، دارای یک ویژگی جالب است آن هم این‌که دارای خصلت مهمان‌نوازی بومی ایرانی است، چیزی که مشابهی در دیگر ایرلاین‌های داخلی برای آن وجود ندارد. ویژگی‌های بومی مهمان نوازی در ترکیب با متدهای مدرن جلوه ویژه‌ای به کادر مهمان‌داران هواپیمایی ساها داده که باعث می‌شود خاطره‌ای متفاوت و به یاد ماندنی از سفر با این ایرلاین در ذهن مسافران ثبت شود. در نهایت تلاش این ایرلاین برای سر وقت بودن پروازها و بدون تاخیر بودن آن‌ها باعث می‌شود که به انتخاب سفری داخلی با ایرلاین ساها بیافتیم.

دفتر مرکزی هواپیمایی ساها
تهران- خيابان آيت ا… سعيدی-۶۵ متری فتح
تلفن ۶۶۶۳۰۱۰۱
فکس: ۶۶۶۹۸۰۱۶
آدرس ایمیل : info@sahaair.com
دفتر مرکزی هواپیمایی ساها-بازرگانی
تهران- خيابان آيت ا… سعيدی-۶۵ متری فتح
تلفن : ۶۶۶۹۴۳۴۷
آدرس ایمیل: commercial@sahaair.com

 

هواپیمایی ساها 6 معرفی شرکت هواپیمایی ساها

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *