رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ شهریور ۱۴۰۱

معرفی ترفند های بهترین زمان خرید بلیط ارزان هواپیما

لینک این مطلب کپی شد!

اقتصادی سفر کردن یکی از گزینه‎‌هایی است که بسیاری از گردشگران به دنبال آن هستند. برای اینکه بتوانید از هزینه های سفر خود بکاهید باید برخی از ترفندها را بدانید که یکی از آن‌ها دانستن بهترین زمان خرید بلیط هواپیما است. آیا می‌دانید چه زمان هایی می‌توانید بلیط ارزان تری به مقصد خود بیابید؟ این نکات را درباره خرید بلیط هواپیما در نظر بگیرید.

-ارزان-هواپیما-800x534 معرفی ترفند های بهترین زمان خرید بلیط ارزان هواپیما

معرفی مقاصد فصلی

یکی از مهم ترین مواردی که به روی قیمت بلیط هواپیما تاثیر می‌گذارد، فصل سفر است. برخی از مقاصد فصلی هستند، یعنی در یک فصل گران تر از فصل دیگری خواهند بود. بعنوان مثال، اگر بخواهید بلیط مسکو را در فصل تابستان بخرید به نسبت پاییز و زمستان گرانتر خواهد بود چرا که گردشگران کمتری در فصل سرد سال به روسیه سفر می‎‌کنند. بنابراین اگر بخواهید ارزان تر سفر کنید و مقاصد گردشگری مسکو را در خلوتی ببینید، چنین مقصدی را باید در پاییز یا زمستان انتخاب کنید.
به طور کلی بیشتر مقاصد در فصل بهار و تابستان گرانتر از سایر فصول هستند چرا که اغلب مسافران این دو فصل را برای سفر انتخاب می‌کنند. اما مقاصدی نیز هستند که چهار فصل باشند و بتوان در هر فصلی به آن‌ها سفر کرد. استانبول یکی از این مقاصد است که در تمام طول سال به آن سفر می‌کنند. با اینحال اگر بخواهید فصل سفر را انتخاب کنید، بلیط تهران استانبول و بلیط استانبول به تهران در فصل زمستان (قبل از کریسمس و ژانویه) به نسبت فصل تابستان ارزانتر خواهد بود.

بهترین روز هفته برای پرواز

شاید همیشه برایتان مقدور نباشد زمان سفرتان را تغییر دهید و در فصل دیگری به سفر بروید. در این صورت باید برای خرید بلیط هواپیما به مقصد مورد نظرتان بهترین روز هفته را بیابید. پروازها در هر تاریخ و هر روزی قیمت متفاوتی دارند. بدیهیست که بلیط هواپیما در آخر هفته و تعطیلات گرانتر باشد. برخی آمار نشان داده معمولا بلیط هواپیما در روزهای وسط هفته همانند دوشنبه و سه شنبه به نسبت آخر هفته نظیر جمعه و شنبه ارزانتر است.
هرچند باز هم بستگی دارد مقصد شما در چنین روزی پرواز داشته باشد یا خیر. برای برخی از مقاصد نظیر استانبول همه روزه پرواز وجود دارد چرا که مقصد پرترددی است بنابراین احتمال اینکه بتوانید پرواز وسط هفته را برای این مقصد بیابید بیشتر خواهد بود.
اما شاید شرایط برای پروازهای طولانی و مقاصدی که پرتردد نیستند به این شکل نباشد چرا که این پروازها اغلب با توقف انجام می‌شوند. بنابراین شاید برای مقصدی همانند لندن نتوانید از این قاعده پیروی کنید چرا که مشخص نیست وسط هفته بتوانید بلیط تهران به لندن یا بلیط لندن به تهران را با ایرلاین ارزانتر بیابید. بنابراین لازم است کمی تحقیق کنید و ایرلاین‌ های مختلف را برای مقصدتان بررسی کنید تا بتوانید بهترین روز هفته برای این مقصد را بیابید.
هنگام انتخاب پرواز، به ساعت پرواز نیز دقت کنید. در برخی مواقع پروازهای صبح به نسبت پروازها شب ارزانتر هستند. بنابراین اگر زمان سفر برایتان اهمیت خاصی ندارد، پروازی که صبح حرکت می‌کند را انتخاب کنید. علاوه بر اینها، مدت زمان توقف نیز به روی قیمت پرواز تاثیرگذار است. بعنوان مثال، پروازی که با دو ساعت توقف در استانبول به سمت لندن می‌رود به نسبت پروازی که با ۱۴ ساعت توقف در استانبول به لندن می‌رود گرانتر خواهد بود. توقف بیشتر با کاهش قیمت همراه است.

 

-ارزان-هواپیما-1-800x596 معرفی ترفند های بهترین زمان خرید بلیط ارزان هواپیما

منتظر بلیط لحظه آخری نمانید

بلیط لحظه آخری برای بسیاری از افراد کلید اصلی ارزان سفر کردن است. اما خرید لحظه آخری بلیط همیشه با ارزانتر بودن قیمت آن همراه نیست. در برخی از مقاصد و برخی از ایرلاین‌ ها این مساله برعکس است یعنی هر چه به زمان سفر نزدیک شوید ممکن است قیمت بلیط هواپیما بالاتر بروید. بنابراین اگر تاریخ خاصی برای سفرتان در نظر دارید بهتر است زودتر نسبت به خرید بلیط در آن تاریخ اقدام کنید چرا که در نهایت نه تنها ممکن است آن بلیط را به صورت لحظه آخری پیدا نکنید بلکه به دلیل پرتردد بودن مسیر، نتوانید بلیط را در تاریخ مورد نظر تهیه کنید.
لازم است بدانید بلیط لحظه آخری معمولا برای پروازهایی است که به صورت چارتری به فروش می‎‌رسند. در این صورت اگر پرواز پر نشود، آژانس هواپیمایی مجبور می‌شود بلیط های خود به این مقصد را با قیمت ارزانتر و تخفیف ویژه ارائه کند. اما آیا این شرایط برای تاریخ های پرتردد ممکن است؟ بدون شک برای تعطیلات تابستان و ایام عید نمی‌توان به روی چنین تخفیفی برنامه ریزی کرد. اما برای زمان هایی که های سیزن نیست و افراد کمتری سفر می‌کنند، خرید بلیط نزدیک تاریخ سفرتان می‌تواند گزینه خوبی به شمار برود.

-ارزان-هواپیما-2-800x534 معرفی ترفند های بهترین زمان خرید بلیط ارزان هواپیما

به آفرهای ایرلاین ها توجه کنید

اغلب ایرلاین های خارجی در تاریخ های خاص و مناسبت هایی نظیر کریسمی یا بلک فرایدی ممکن است تخفیفات ویژه‌ای روی بلیط های خود بدهند. شما در این روزهای خاص می‌توانید به هر مقصدی در هر تاریخی که بخواهید بلیط بخرید و به نسبت سایر زمانها مبلغ کمتری بپردازید. بنابراین اگر مقصد پرواز شما یکی از مسیرهای طولانی نظیر لندن یا سایر شهرهای اروپایی است، به این تاریخ ‌ها و رویدادها دقت کنید. شاید لازم باشد در خبرنامه ایرلاین ها ثبت نام کنید تا اطلاعات مربوط به این تخفیفات ویژه را برایتان ارسال کنند تا سریع بتوانید نسبت به خرید بلیط هواپیما اقدام کنید.

سخن پایانی

اگر بدانید چه زمانی نسبت به خرید بلیط هواپیما به مقصد مورد نظرتان اقدام کنید تا حد زیادی می‌توانید در هزینه‌ های سفرتان صرفه جویی کنید. در نظر گرفتن فصل سفر، تاریخ ها و رویدادهای مهم، تخفیفات ویژه ایرلاین ها و تاریخ سفرتان از جمله مواردی هستند که به شما کمک می کنند به مقصد مورد نظرتان ارزان سفر کنید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *