رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۸ دی ۱۳۹۳

مشهد پایتخت گردشگری اسلامی در جهان شود

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۰/۰۸-حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با افزایش حضور زائر در شهر مشهد اظهار داشت: بر اساس افق ۱۴۰۴ شهر مشهد باید سالانه پذیرای ۴۰ میلیون ایرانی باشد و قطعا باید اقداماتی انجام دهیم تا مردم نیز در این زمینه پای کار بیایند.

وی افزود: باید از تجربه حضور مردم در کربلای معلی در اربعین حسینی امسال استفاده کنیم و کمک و همراهی زائران توسط مردم باید نهادینه شود وهمان‌طور که در کربلا مشاهده کردیم با حضور مردم کار زائران بسیار روان انجام شد و در حقیقت هر کجا مردم پای کار آمدند، ما نتیجه گرفتیم.

اخلاقی تصریح کرد: با امکانات دولتی و شهرداری مشهد تحول مهمی در زمینه ماندگاری زائر ایجاد نمی‌شود و تنها راه حل برای افزایش و ماندگاری زائر حضور مردم در صحنه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای شهر مشهد در ارتباط با احداث شهرک زائر بیان داشت: اگر فاصله اسکان زائر تا حرم مطهر رضوی فاصله زیادی باشد، آسیب‌های خاص خود را دارد که البته پیشنهاد شهرک زائر قابل بررسی است و به نظر من باید در شورای چهارم کمیسیون ویژه زیارت تشکیل شود که بتواند مشکلات زیارت را سریع‌تر حل کند.

اخلاقی عنوان داشت: امروز کشور مالزی در حال ثبت بحث گردشگری اسلامی به نام خود است در حالی که شهر مشهد با توجه به ۲۵ میلیون زائر سالانه از امتیاز قابل توجهی برخوردار است و ما امروز باید گردشگری اسلامی را به سمت مشهد سوق دهیم به‌طوری که مشهد پایتخت گردشگری اسلامی جهان شود.
155 مشهد پایتخت گردشگری اسلامی در جهان شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *